Przyjazna Robotyka: jeden robot – wiele możliwości

Reklama
Reklama

30 października 2008 w warszawskim hotelu Marriott odbyła się konferencja "Przyjazna Robotyka" skierowana do prezesów firm, kadry zarządzającej oraz osób z branży produkcyjnej zainteresowanych poprawą wydajności. Organizatorem spotkania była firma ASTOR - dystrybutor robotów Kawasaki w Polsce.

Celem konferencji było promowanie wśród polskich przedsiębiorstw nowoczesnych rozwiązań, przekładających się na wzrost ich konkurencyjności zarówno na rynku lokalnym, jak i światowym.
Jak wynika z przedstawionych podczas spotkania statystyk, w Polsce na 10 tys. zatrudnionych pracowników przypadają 4 roboty, dla porównania w Niemczech jest ich 163, a w Japonii 369. Zachęcając do inwestowania w robotyzację eksperci prezentowali możliwości zastosowania robotów na liniach produkcyjnych, przedstawiali korzystne sposoby ich finansowania na zasadach leasingu operacyjnego, przybliżali kwestie pozyskiwania dotacji unijnych na inwestycje w nowoczesne technologie.

Reklama

Roboty przemysłowe zwiększają zdolność produkcyjną, podnoszą jakość, powtarzalność i elastyczność produkcji. Gwarantują także większą kontrolę procesu przemysłowego oraz redukcję kosztów. Roboty sprawdzają się także w przypadku prac niemożliwych do wykonania przez człowieka, jak działanie w środowisku chemicznie niebezpiecznym czy przenoszenie ciężkich elementów. Nie bez znaczenia jest także pozytywny wpływ na wizerunek firmy na rynku - zastosowanie robota wpływa na innowacyjność przedsiębiorstwa, podnosi prestiż. Gościem specjalnym konferencji był Masanori Iwase, Dyrektor ds. Sprzedaży Kawasaki Robotics GmbH. ASTOR, decydując się na dystrybucję robotów Kawasaki, kierował się nie tylko jakością, z której słynie japońska firma, ale  przede wszystkim dostosowaniem oferty do polskich realiów: „Polscy klienci robotów wymagają tańszych produktów, ze względu na posiadane mniejsze budżety niż międzynarodowe koncerny. Wprowadzenie na rynek japońskiej marki robotów niewątpliwie poszerza rynek robotów z korzyścią dla klientów. Roboty Kawasaki są lepiej dopasowane do wymagań polskiego rynku pod kątem cenowym i funkcjonalnym. Kawasaki stawia na łatwość użycia i konfiguracji oraz otwartość swoich systemów" - powiedział Stefan Życzkowski, Prezes ASTOR Sp. z o.o.

Reklama
Reklama

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama