Lasery światłowodowe trafiły pod strzechę

Lasery światłowodowe trafiły pod strzechę CORMAK

Lasery światłowodowe niewątpliwie stają się coraz bardziej powszechne, skutecznie wypierając wypalarki plazmowe. W ramach rozwoju firma CORMAK zaczęła projektować, samodzielnie składać i sprzedawać systemy laserowe. Od tego czasu staje się liderem technologii laserowej nie tylko w Polsce, ale również w Europie.

Firma CORMAK już od wielu lat buduje pozycję lidera na rynku laserów, oferując maszyny w niewygórowanych cenach. Potwierdzeniem tego jest ponad 150 sprzedanych i uruchomionych laserów. W przeciwieństwie do innych firm nie jest jednak pośrednikiem, a sprzedawane lasery są projektowane i składane w Polsce. Dzięki temu klienci mają zagwarantowaną dostępność części i podzespołów do danej maszyny bez konieczności kilkomiesięcznego wyczekiwania w stresie. W takiej sytuacji klient nie ponosi zbędnych strat. Sposób działania firmy CORMAK gwarantuje dostęp do wykwalifikowanych i doświadczonych pracowników serwisu, którzy są obecni na każdym etapie ich powstawania.

Lasery dostępne w ofercie składane są z komponentów renomowanych światowych marek. Dzięki temu klient nie jest skazany na zakup części eksploatacyjnych od drogich zagranicznych dystrybutorów, ale może dokonać zakupu na wolnym rynku w konkurencyjnych cenach. W ofercie firmy CORMAK można znaleźć szeroki wybór laserów o rożnych mocach (od 1000 do 20 000 W) oraz różnym przeznaczeniu (np. cięcie blachy czy cięcie rur i profili).

Obecnie na rynku działa mnóstwo firm z Dalekiego Wschodu, które oferują tanie lasery światłowodowe o wątpliwej jakości wykonania. Firmy te są często tylko pośrednikami, przez co nie świadczą usług uruchomienia, serwisu i pomocy technicznej. CORMAK, jako firma posiadająca wieloletnie doświadczenie, otrzymuje ogromną liczbę próśb o pomoc w uruchomieniu bądź też dostosowaniu do użytku tego typu laserów.

Należy również zwrócić uwagę na kwestie bezpieczeństwa, ponieważ użytkowanie laserów niskiej jakości może być bardzo ryzykowne. Lasery z Dalekiego Wschodu nie są produkowane z zachowaniem europejskich standardów i norm. Warto pamiętać, że to na pracodawcy ciąży obowiązek pokrycia kosztów leczenia w wyniku wypadku spowodowanego pracą na maszynie niezgodnej z normami bezpieczeństwa.

Warto więc zastanowić się dwa razy nad zakupem takiej maszyny, ponieważ koszt uruchomienia i naprawy lasera potrafi niekiedy wynieść równowartość zakupionej maszyny. Alternatywą dla tanich laserów są profesjonalne lasery czołowych marek, niemniej jednak ich cena dla przeciętnego odbiorcy jest często zbyt wysoka.

Lasery wypierają plazmy

Zakup średniej klasy wypalarki plazmowej wyprodukowanej w Polsce to wydatek rzędu ok. 80–120 tys zł. Wypalarki High Definition, które starają się zbliżyć do jakości cięcia laserem, kosztują od 250 tys zł. Firma CORMAK oferuje lasery światłowodowe, które zapewniają nieporównywalnie lepszą klasę maszyny, w kwocie niewiele większej od wspomnianych wcześniej plazm średniej klasy. Szybsza i lepsza jakość cięcia, 10-krotnie lepsza dokładność (0,02 mm) w stosunku do plazmy (<1 mm), brak ukosowania krawędzi (4–6 % w przypadku plazmy) i znikomy wpływ ciepła na krawędź to atuty, których wypalarki plazmowe nie mają.

Laser zapewnia idealne cięcie bez konieczności dodatkowej obróbki. Kolejnym atutem laserów jest możliwość grawerowania i znakowania np. miejsc gięcia materiału lub zamieszczenie numerów seryjnych. Dodatkowo lasery fiber zapewniają najszybszą i stosunkowo łatwą realizację zlecenia, zaczynając od projektu, a kończąc na gotowym detalu. Wypalarka plazmowa jest natomiast dobrym rozwiązaniem w przemyśle budowlanym do cięcia grubych materiałów i zastosowań, gdzie nie liczy się jakość krawędzi ciętego materiału.

Każdy przedsiębiorca, który zleca firmie zewnętrznej cięcie laserem, powinien skonfrontować swoje rachunki z ratą leasingową. Może się bowiem okazać, że bardziej opłacalne będzie nabycie lasera niż zlecanie usługi cięcia innym firmom i że na usługi zewnętrzne wydano już tyle, iż w teorii laser już został zapłacony, a nie ma go fizycznie w aktywach firmy.

Artykuł sponsorowany CORMAK