Pokrętła z łańcuchem zabezpieczającym – seria VCT-LP

Elesa+Ganter

 

Firma Elesa+Ganter wprowadziła do oferty pokrętła z łańcuchem zabezpieczającym, dzięki któremu element może być dodatkowo przymocowany do maszyny lub urządzenia. Rozwiązanie takie pozwala na zabezpieczenie pokrętła przed zgubieniem i jest szczególnie przydatne w przypadku jego częstego montażu i demontażu. Nowy produkt powstał na bazie popularnego pokrętła VCT, które dodatkowo wyposażono w rowek umożliwiający przyczepienie łańcucha.

W nowych pokrętłach VCT-LP zarówno osadzony w rowku pierścień zatrzaskowy jak i przymocowany do niego łańcuch kulkowy są wykonane z wytrzymałego technopolimeru. Oba elementy połączono pierścieniem spiralnym ze stali nierdzewnej. Otwory montażowe w zaczepach zostały dostosowane pod standardowe wkręty samogwintujące lub śruby z łbem stożkowym.

Powiązane firmy

Pokrętła VCT-LP zostały przygotowane w dwóch wariantach ze standardową długością łańcucha wynoszącą 200mm:

  • wariant VCT-B-LP z mosiężną wtopką z przelotowym otworem gwintowanym (dla pokrętła średnicy 25 mm gwint nieprzelotowy),
  • wariant VCT-p-LP ze stalowym, ocynkowanym trzpieniem gwintowanym ze sfazowanym płaskim czołem.

Rozwiązanie zastosowane w pokrętłach VCT-LP mogą być w prosty sposób zaadapotowane w innych elementach z oferty Elesa+Ganter. Wykonując rowek pod pierścień serii GN 111.6 w dowolnym pokrętle lub dźwigni, dodając łańcuch serii GN 111 lub linkę z serii GN 111.2 można samodzielnie stworzyć produkt z zabezpieczeniem przed zgubieniem. Takie kombinacje mogą znaleźć szeroki zakres zastosowań w maszynach i urządzeniach specjalistycznych gałęzi przemysłu takich jak spożywcza, farmaceutyczna i chemiczna. Mogą również być wykorzystane w różnego typu sprzęcie mobilnym.

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę