BFG stawia na nowoczesny system do analizy danych
Comarch wyposaży Bankowy Fundusz Gwarancyjny w Zintegrowaną Platformę Analityczną klasy Business Intelligence, która będzie pełniła rolę centralnego ośrodka przetwarzania danych w instytucji. Umowa została podpisana 28 grudnia 2021 r. i zakłada implementację systemu w ciągu 48 miesięcy od daty zawarcia kontaktu. Comarch odpowiada za wdrożenie, ale także utrzymanie oraz dalszy rozwój platformy.
Celem projektu jest budowa zaawansowanego systemu analityczno-raportowego, który zwiększy efektywność i elastyczność analizy danych. To wszystko dzięki między innymi: centralizacji i integracji danych otrzymywanych z różnych źródeł, automatyzacji procesów, optymalizacji architektury IT oraz wprowadzeniu standardów i narzędzi do wymiany danych wewnątrz instytucji.
Zbudowany system zapewni zestaw narzędzi do wielowymiarowej analizy danych oraz budowania i generowania raportów. Dane pochodzić będą od ok. 600 podmiotów finansowych (w tym banków komercyjnych, banków spółdzielczych, kas, firm inwestycyjnych). Głównym zadaniem platformy będzie zapewnienie w odpowiednim czasie wysokiej jakości danych, na podstawie których podejmowane będą decyzje zarządcze. Całkowita wartość podpisanej umowy wyniesie maksymalnie 14,536 mln złotych.
Powiązane firmy
Współpraca z Bankowym Funduszem Gwarancyjnym to kolejny projekt Comarch na wdrożenie narzędzi i usług klasy Business Intelligence w instytucji administracji publicznej. Z systemów tej klasy korzystają już m.in.: Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK), Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) czy Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM) w Warszawie. Oprogramowanie dostosowane jest również do potrzeb firm z sektora finansowego, bez względu na kraj, w którym prowadzą działalność. System został uruchomiony m.in. w Oney Insurance na Malcie oraz Skagen Funds w Norwegii.
Źródło: Comarch
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Firmy
Blachotrapez przyspiesza cyfryzację. Dzięki firmie Comarch
Rozwój przedsiębiorstwa Blachotrapez, poszerzanie oferty produktowej oraz obecność na nowych rynkach spowodowały, że dotychczasowe oprogramowanie do zarządzania kluczowymi procesami w firmie przestało spełniać oczekiwania firmy. W związku z tym zarząd zdecydował się na zamianę systemu na taki, który sprosta aktualnym potrzebom i umożliwi dalszy rozwój organizacji. Po przeanalizowaniu ofert od dostawców systemów ERP wybór padł na rozwiązanie Comarch ERP XL.