BFG stawia na nowoczesny system do analizy danych
Comarch wyposaży Bankowy Fundusz Gwarancyjny w Zintegrowaną Platformę Analityczną klasy Business Intelligence, która będzie pełniła rolę centralnego ośrodka przetwarzania danych w instytucji. Umowa została podpisana 28 grudnia 2021 r. i zakłada implementację systemu w ciągu 48 miesięcy od daty zawarcia kontaktu. Comarch odpowiada za wdrożenie, ale także utrzymanie oraz dalszy rozwój platformy.
Celem projektu jest budowa zaawansowanego systemu analityczno-raportowego, który zwiększy efektywność i elastyczność analizy danych. To wszystko dzięki między innymi: centralizacji i integracji danych otrzymywanych z różnych źródeł, automatyzacji procesów, optymalizacji architektury IT oraz wprowadzeniu standardów i narzędzi do wymiany danych wewnątrz instytucji.
Powiązane firmy
Zbudowany system zapewni zestaw narzędzi do wielowymiarowej analizy danych oraz budowania i generowania raportów. Dane pochodzić będą od ok. 600 podmiotów finansowych (w tym banków komercyjnych, banków spółdzielczych, kas, firm inwestycyjnych). Głównym zadaniem platformy będzie zapewnienie w odpowiednim czasie wysokiej jakości danych, na podstawie których podejmowane będą decyzje zarządcze. Całkowita wartość podpisanej umowy wyniesie maksymalnie 14,536 mln złotych.
Współpraca z Bankowym Funduszem Gwarancyjnym to kolejny projekt Comarch na wdrożenie narzędzi i usług klasy Business Intelligence w instytucji administracji publicznej. Z systemów tej klasy korzystają już m.in.: Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK), Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) czy Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM) w Warszawie. Oprogramowanie dostosowane jest również do potrzeb firm z sektora finansowego, bez względu na kraj, w którym prowadzą działalność. System został uruchomiony m.in. w Oney Insurance na Malcie oraz Skagen Funds w Norwegii.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Firmy
Blachotrapez przyspiesza cyfryzację. Dzięki firmie Comarch
Rozwój przedsiębiorstwa Blachotrapez, poszerzanie oferty produktowej oraz obecność na nowych rynkach spowodowały, że dotychczasowe oprogramowanie do zarządzania kluczowymi procesami w firmie przestało spełniać oczekiwania firmy. W związku z tym zarząd zdecydował się na zamianę systemu na taki, który sprosta aktualnym potrzebom i umożliwi dalszy rozwój organizacji. Po przeanalizowaniu ofert od dostawców systemów ERP wybór padł na rozwiązanie Comarch ERP XL.
Źródło: Comarch