iComm Box: Monitorowanie stanu w czasie rzeczywistym
Optymalizacja procesów operacyjnych i minimalizacja przestojów: w tym właśnie pomaga nowy iComm Box firmy igus. Dzięki modułowi komunikacyjnemu, czujniki i.Sense do monitorowania stanu igus motion plastics mogą być płynnie zintegrowane z usługą superwise. Inteligentne algorytmy zapewniają szczegółową analizę stanu monitorowanych maszyn i systemów. Panel sterowania superwise dostarcza informacji w czasie rzeczywistym i pozwala na optymalne monitorowanie oraz kontrolę. Decydująca zaleta: koszty transmisji danych są już wliczone w cenę produktu.
Natychmiastowe zatrzymanie systemu — zanim usterka mechaniczna doprowadzi do kosztownych szkód: działa najlepiej, gdy technologia wspiera ludzkie oko podczas monitorowania. Z tego powodu igus od kilku lat oferuje inteligentne czujniki z serii i.Sense, które monitorują stan ruchomych elementów maszyn, takich jak prowadniki kablowe, przewody, prowadnice liniowe, łożyska ślizgowe i sferyczne oraz łożyska wieńcowe. W przypadku wystąpienia anomalii natychmiast uruchamiają komunikat lub automatyczne zatrzymanie systemu, aby zapobiec kosztownym uszkodzeniom.
– Nowy moduł komunikacyjny otwiera teraz opłacalną i prostą opcję rozszerzenia funkcjonalności tych czujników – wyjaśnia Richard Habering, szef działu inteligentnych tworzyw sztucznych w igus.
Łączy czujniki z usługą superwise firmy igus, umożliwiając w ten sposób szybką i niezawodną transmisję danych. Wszystkie raporty są zapisywane wraz z wartościami pomiarowymi w portalu igus i.Cee i mogą być analizowane w późniejszym czasie w celach diagnostycznych. Ponadto inteligentne algorytmy wykorzystują dane z czujników do obliczania na przykład profilu ruchu prowadników kablowych. Na podstawie szczegółowej analizy można dokonać precyzyjnych prognoz dotyczących ich stanu. Panel sterowania superwise w przejrzysty sposób wyświetla, w czasie rzeczywistym, informacje o żywotności, zalecenia dotyczące konserwacji i informacje o anomaliach.
– Takie podejście zapewnia, że potencjalny okres użytkowania nie zakończy się przed czasem, a jednocześnie minimalizuje ryzyko awarii – informuje Habering.
Szybki zwrot z inwestycji przy maksymalnym bezpieczeństwie
Potencjalnymi użytkownikami modułu komunikacji są firmy z obszaru przemysłu procesowego, takie jak oczyszczalnie ścieków i betoniarnie, dźwigi kontenerowe w portach oraz przemysł wytwórczy, w tym producenci samochodów. Nowe rozwiązanie umożliwia szybki zwrot z inwestycji, ponieważ może zoptymalizować zarządzanie konserwacją i zapobiec kosztownym przestojom.
– Jedna minuta przestoju systemu w przemyśle motoryzacyjnym może kosztować nawet 10 000 euro. Jeśli możemy zaoszczędzić zaledwie kilka sekund dzięki iComm Box, co można osiągnąć bardzo szybko, inwestycja już się zwróciła – podkreśla Habering.
Czujnik i.Sense EC.P, który mierzy siły rozciągające i ścinające w prowadniku kablowym, pokazuje, jak działa iComm Box: zmierzone wartości są przesyłane kablem do modułu oceny w szafie sterowniczej, który można podłączyć do sterownika PLC w celu uruchomienia automatycznego zatrzymania systemu w sytuacji awaryjnej – na przykład, poluzowanie rynny prowadzącej. Nowością jest możliwość podłączenia tego modułu oceny do iComm Box za pomocą dodatkowego przewodu. Moduł komunikacyjny wysyła następnie dane do panelu sterowania superwise za pośrednictwem sieci komórkowej – zaszyfrowanej, oddzielonej od sieci TCP-IP klienta, a zatem z maksymalnym bezpieczeństwem. Transfer ten nie wiąże się z żadnymi kosztami. Kupując moduł użytkownik otrzymuje zryczałtowaną stawkę za transmisję danych na dziesięć lat.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
igus przejmuje odpowiedzialność za monitorowanie
Na spersonalizowanym panelu sterowania klient może zawsze zobaczyć pozostały okres żywotności komponentów sieciowych jako wartość procentową oraz idealny czas na kolejną konserwację.
– Panel sterowania jest intuicyjny i łatwy w obsłudze, dzięki czemu monitorowanie jest bardzo proste – mówi Habering.
Jeśli firmy nadal nie mają czasu na samodzielne monitorowanie systemów, igus przejmuje odpowiedzialność za aplikacje w ramach usługi superwise. Portal i.Cee jest bezpośrednio połączony z systemem igus CRM. Oznacza to, że pracownicy działu sprzedaży są zawsze informowani o wszystkich raportach i automatycznie otrzymują odpowiednie zadania. Na przykład, w sytuacji, gdy ma miejsce przestój zakładu, mogą zorganizować szybkie dostawy. Proaktywnie kontaktują się, gdy trzeba podjąć określone działania. Oznacza to, że klient nie musi nawet patrzeć na panel sterowania.
– Dzięki tej usłudze odciążamy zasoby ludzkie naszych klientów, a tym samym zwiększamy ich produktywność w czasach niedoboru wykwalifikowanej siły roboczej – wyjaśnia Habering. – Dzięki iComm Box oferujemy system "wszystko w jednym", dzięki czemu klient jest perfekcyjnie przygotowany do sprostania wyzwaniom stawianym przez Przemysł 4.0.
Źrdło: igus