Piec od Seco/Warwick trafi do tureckiego producenta części lotniczych
W związku z dynamicznym rozwojem rynku TEI – jeden z największych tureckich producentów silników lotniczych – zakupił od Seco/Warwick dwukomorowy piec CaseMaster Evolution z unikatowym systemem pomiaru temperatury we wsadzie.
Zamówione urządzenie CaseMaster Evolution to dwukomorowy piec próżniowy, z system chłodzenia w oleju. Przestrzeń robocza pieca to 900x900x1200 mm, a maksymalna masa wsadu 1000 kg. Piec będzie wyposażony w system wysokiej próżni oraz system pomiaru temperatury we wsadzie podczas grzania oraz chłodzenia. Urządzenie będzie służyć do obróbki cieplnej elementów związanych z wyposażeniem i budową silników lotniczych.
– Urządzenie wyróżnia się nie tylko dwukomorową konstrukcją, ale przede wszystkim krytyczną poprawą jakości procesu, redukcją kosztów, zwiększoną wydajnością i większą elastycznością produkcji. Jest to jeden z najchętniej wybieranych, przez branżę lotniczą pieców do obróbki metali. Bez wątpienia będzie to jeden z nielicznych pieców próżniowych wielokomorowych na świecie wyposażony w opatentowany przez Seco/Warwick system pomiaru temperatury we wsadzie. Dzięki zastosowaniu tej innowacji uzyskujemy jeszcze większą precyzję w obrabianiu elementów, a dla branży lotniczej ten parametr jest najistotniejszy – mówi Maciej Korecki, wiceprezes Segmentu Próżni Seco/Warwick. – TEI to nasz jeden z naszych długoletnich partnerów z Turcji i choć współpracujemy od wielu lat to raz pierwszy dostarczymy dla niego próżniowe urządzenie wielkokomorowe.
Dotychczas TEI obrabiał cieplnie elementy służące do produkcji silników odrzutowych w komercyjnych hartowniach korzystających głównie z pieców atmosferowych. Decydując się na piec CaseMaster Evolution (CMe-D), nie tylko uzyska lepszą kontrolę jakości i łańcucha dostaw, ale także wszelkie przewagi, jakie daje technologia próżniowa.
– Do technologii zaproponowanej przesz Seco/Warwick przekonuje nas wysoka jakość obrabianych elementów, powtarzalność procesu, a także kwestie związane z ochroną środowiska i lepszą efektywnością procesów. Dwukomorowy piec CaseMaster Evolution będzie się wyróżniać na tureckim rynku bardzo dokładnym monitorowaniem temperatury ładowania i lepszą kontrolą temperatury hartowania. Takich urządzeń na całym świecie jest zaledwie kilka. To daje nam potężną przewagę, a także możliwość zaoferowania swoich usług hartowniczych podmiotom zewnętrznym – powiedział Selcuk Kilicarslan, special process manager z TEI.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Turcja to bardzo ciekawy rynek pod względem produkcji lotniczej. Według raportu spółki konsultingowej Deloitte Bliski Wschód będzie wkrótce odpowiadał za 40% zapotrzebowania na samoloty szerokokadłubowe. Region ten odpowiada przede wszystkim za loty wielkogabarytowe na bardzo długich dystansach.
Również w sektorze obronnym, który jest mocno powiązany z lotnictwem, Turcja jest jednym z liderów. W 2018 r. wydatki Turcji na obronę wyniosły 19 mld USD i znalazły się na 15 miejscu pod względem wielkości budżetu obronnego na świecie. Obroty w tureckim przemyśle obronnym podwoiły się w ciągu ostatniej dekady i osiągnęły 8,8 mld USD. Równolegle z rozwojem zdolności produkcyjnych tureckiego przemysłu lotniczego i obronnego w ostatniej dekadzie wzrosły możliwości eksportu i współpracy międzynarodowej dla tureckich firm. Eksport branży wzrósł z 600 mln USD w 2007 r. do 2,2 mld USD w 2018 r. Dzięki rozwiniętym możliwościom produkcyjnym zamówienia otrzymane przez turecką branżę wyniosły 12,2 mld USD w 2018 r.
Źródło: Seco/Warwick