Polska promuje się w USA

W dniach 16-21.11. 2014 r. w Kalifornii odbywa się Polsko-Amerykański Tydzień Innowacji (PATI). Celem inicjatywy jest wzmocnienie wizerunku Polski jako kraju innowacyjnego,
w tym m.in. prezentacja zaawansowanych technologii w przemyśle kreatywnym, biomedycynie, sektorze finansowym i na rynku kapitałowym, sektorze IT/ICT, nauce, wzornictwie etc. oraz przedstawienie polskich przedsiębiorców jako wartościowych
i wiarygodnych partnerów dla firm amerykańskich.
Wydarzenie organizowane jest przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych we współpracy m.in.
z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, Ministerstwem Gospodarki, Ministerstwem Środowiska, Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości, Urzędem Patentowym
i innymi instytucjami, których celem jest promocja polskiej innowacyjności w różnych obszarach.
Ponad 150 polskich firm przybyło do Kalifornii, aby dyskutować o możliwościach rozwoju polsko-amerykańskiej współpracy w dziedzinie innowacji. Do udziału w wydarzeniu zaproszeni zostali również przedstawiciele administracji amerykańskiej, w tym władze San Francisco i Los Angeles, a także przedstawiciele Departamentu Stanu i Departamentu Handlu.
Tydzień Innowacji obejmuje będzie cykl konferencji, debat oraz wykładów i wydarzeń towarzyszących, których celem będzie dalsze pogłębienie współpracy amerykańskich i polskich partnerów - przedstawicieli rządu, biznesu i nauki. Elementem Polsko-Amerykańskiego Tygodnia Innowacji ma być również promocja polskiego designu, power lunch „Kobiety w innowacjach” oraz prezentacje technologii wybranych polskich firm.
www.paiw.pl