Producenci samolotów wybierają nowoczesne technologie

Transport lotniczy to bardzo dynamicznie rozwijający się sektor. Jak podaje Organizacja Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO), liczba pasażerów przewiezionych w ruchu regularnym w 2016 r. wyniosła 3,7 mld, tj. o 6% więcej w stosunku do roku ubiegłego. W 2017 r. polskie lotniska obsłużyły ok. 40 mln pasażerów, czyli o ponad 6 mln więcej niż przed rokiem.
Analitycy największych producentów samolotów komunikacyjnych przewidują niemal trzykrotne zwiększenie liczby podróżnych w skali globalnej w ciągu najbliższych kilkunastu lat.
Rozwój lotnictwa to wyzwanie dla producentów
Rozwój sektora lotniczego stawia producentom komponentów samolotowych wyzwanie nie tylko co do zapewnienia odpowiednich mocy produkcyjnych, ale też dostarczenia wyrobów o najwyższej jakości. Sprostanie takim wymaganiom nie byłoby możliwe bez regularnego wprowadzania innowacji produktowych i technologicznych. W tej dziedzinie polska firma Seco/Warwick wiedzie prym, projektując najnowocześniejsze systemy obróbki cieplnej sektora lotniczego.
Przykładowo Seco/Warwick opracowało nowe rozwiązanie spełniające najwyższe standardy AMS, które zapewnia pełną kontrolę temperatury przetwarzanych części w wielokomorowym piecu próżniowym podczas całego procesu. Rozwiązanie zostało już z powodzeniem wdrożone w dwukomorowym piecu próżniowym CaseMaster Evolution stosowanym do hartowania próżniowego komponentów lotniczych. Ten system może osiągnąć niezwykłe wyniki w zakresie obróbki komponentów dla motoryzacji, energetyki wiatrowej oraz hartowni usługowych.
Dziś niewielu Polaków wie, że elementy samolotów, którymi dziś podróżują, produkowane są dzięki polskim rozwiązaniom, w których powstają łopatki do silników, golenie samolotowe czy też aluminiowe pokrycia samolotów.
Sektor lotniczy składa coraz więcej zamówień
W ubiegłym roku czeska hartownia usługowa Galvamet zamówiła od Seco/Warwick piec próżniowy 10-barowy z chłodzeniem w gazie, który ma zwiększyć zdolność produkcyjną, w szczególności w zakresie obróbki cieplnej komponentów dla sektora lotniczego. Z kolei Heroux-Devtek, trzecia co do wielkości firma produkująca podwozia na całym świecie, dostarczająca produkty zarówno do komercyjnych, jak i wojskowych sektorów rynku lotniczego, zakupił dwubarowy wysokopróżniowy system przeznaczony do lutowania od Seco/Warwick do swojego zakładu w miejscowości Scarborough (Kanada).
Do grona klientów dołączyli sąsiedzi ze Wschodu i Północy, m.in. Wallwork Cambridge, który wrócił do Seco/Warwick po zakup już drugiego 10-barowego systemu do hartowania do swojego zakładu w Cambridge w Anglii – Wallwork Cambridge, UK, części Grupy Wallwork specjalizującej się w twardych powłokach, obróbce cieplnej, budowie maszyn, lutowaniu próżniowym i innych usługach spełniających normy jakości ISO 9000 i BS EN 9100 w zakresie lotnictwa.
– Praca w przemyśle lotniczym wymaga dbałości o szczegóły i zaawansowanej technologii, aby spełnić krytyczne i precyzyjne specyfikacje – mówi Mike Jarvis, dyrektor inżynierii Grupy Wallwork. – Ufamy, że Seco/Warwick dostarczy najbardziej zaawansowane technologie i profesjonalne usługi techniczne, dzięki którym zachowamy ciągłość produkcj, co ma kluczowe znaczenie dla naszej komercyjnej obróbki cieplnej.
Blisko 70% rozwiązań Seco/Warwick dedykowana jest przemysłowi lotniczemu
Rozwiązania Seco/Warwick dla sektora lotniczego obejmują: piece wysokopróżniowe, VIM, z obrotowym trzonem, CaseMaster Evolution i technologie: nawęglanie, azotowanie, utwardzanie, odpuszczanie, wyżarzanie, homogenizowanie, topienie etc.
Piece próżniowe Seco/Warwick pracują na całym w świecie w przemyśle lotniczym, energetycznym, narzędziowym, medycznym, maszynowym, motoryzacyjnym i w hartowniach usługowych przy produkcji jednostkowej i masowej. Dostępne są w szeregu konfiguracji, masy wsadu i wielkości, wyposażone w opcje i urządzenia pomocnicze, by sprostać parametrom technicznym klienta.
Źródło: Seco/Warwick