Rekordowa Przemysłowa Wiosna 2023

Rekordowa Przemysłowa Wiosna 2023 – podsumowanie Targi Kielce

Tegoroczna edycja Przemysłowej Wiosny, która w ubiegłym tygodniu gościła wystawców i zwiedzających w Targach Kielce, była największa w historii. Jednak nie tylko liczby świadczą o tym, że tegoroczna edycja targów STOM była udana.

Chociaż już same dane liczbowe muszą robić wrażenie – zajęte wszystkie hale kieleckiego ośrodka, niemal 600 wystawców, oraz 19 tysięcy zwiedzających. Dodatkowo wszyscy, którzy odwiedzili targi STOM w latach poprzednich, zgodnie twierdzili, że tylu pracujących maszyn w Targach Kielce jeszcze nigdy nie było. Warto też przypomnieć, że od 2015 r. powierzchnia wystawy każdego roku rosła o 20%. Trend ten został zachwiany w latach pandemii, choć nawet wtedy cykl spod znaku STOM został zorganizowany. 2023 rok to powrót do tendencji wzrostowej – Przemysłowa Wiosna była nie tylko większa od rekordowej edycji z 2019, była największa w historii.

W zachwycie, jaki można odczuwać na myśl o tych wszystkich liczbach, trzeba jednak zwrócić uwagę na jedną ważną kwestię – nie liczba zwiedzających jest najważniejsza, najważniejsza jest jakość kontaktów zdobytych na targach i wartość kontraktów wynikających następnie z tych rozmów. A to, że spotkania były niezwykle satysfakcjonujące, podkreślali jednogłośnie niemal wszyscy wystawcy.

ludzie na targach STOM

Merytorycznie o metrologii

Podczas drugiego dnia Przemysłowej Wiosny zorganizowano kolejną odsłonę seminarium metrologicznego poświęconego budowaniu współpracy między nauką i biznesem zatytułowanego „Nauka w biznesie – komercjalizacja wyników badań naukowych”. Wydarzenie otworzył Jerzy Józwik, dyrektor biura Polskiej Unii Metrologicznej w Lublinie, który omówił m.in. cechy charakterystyczne powszechnego spisu metrologicznego, czyli spisu kluczowej aparatury naukowej oraz naukowo-badawczej.

Jacek Semaniak, prezes Głównego Urzędu Miar, a zarazem przewodniczący Prezydium Polskiej Unii Metrologicznej, przywitał zgromadzonych gości i omówił główne działania związane z rozbudową Świętokrzyskiego Kampusu Laboratoryjnego Głównego Urzędu Miar mającego wpływ na rozwój polskiej metrologii.

Podejmujemy liczne działania, aby tworzyć pozytywny klimat wokół metrologii. Temu też miało służyć stworzenie Polskiej Unii Metrologicznej, uruchomienie programu Ministra Edukacji i Nauki pod nazwą „Polska Metrologia” oraz powstanie Klastra Metrologicznego. Naszym celem jest rozwijanie funkcjonalności, które posiadamy w Głównym Urzędzie Miar i połączenie ich z funkcjonalnościami, jakie posiadają uczelnie. Dzięki temu będziemy tworzyć nowe obszary badawcze – podkreślał Jacek Semaniak.

robot na stoisku targowym

Medialny szum

Dni Druku 3D, które w tym roku świętowały jubileusz piętnastolecia cieszyły się dużym zainteresowaniem mediów. Na uwagę radia czy telewizji zasługiwała z pewnością prezentacja druku 3D z użyciem betonu. Tą techniką posługuje się firma 3DArtech z Kielc. Jak informował Karol Jankowicz, przedstawiciel firmy produkcja w głównej mierze skupia się na prefabrykatach i elementach malej architektury.

Nasza firma nie skupia się na drukowaniu budynków, lecz z takich prefabrykatów można oczywiście zbudować pokaźną konstrukcję. Możemy też budować obiekty użyteczności publicznej, które będą pełnić funkcję reprezentacyjną w mieście. Mamy zbudowaną do tego drukarkę, która posiada specjalną głowicę. Także nasza betonowa mieszanka jest skonstruowana pod druk 3D. Jeśli chodzi o małą architekturę, to nie widzę przeciwwskazań, by zwykły Kowalski mógł sobie kupić wydrukowany komplet ogrodowy – podkreśla Karol Jankowicz.

Wystawcy Przemysłowej Wiosny nagrodzeni

Podczas uroczystej gali, która odbyła się pierwszego dnia targów, nagrodzono najlepsze produkty prezentowane podczas wystaw. O przyznaniu nagród decydowały komisje konkursowe. W czasie uroczystości wręczono także nagrody Top Design Targów Kielce za oryginalny i nowoczesny styl prezentacji targowej. Docenione zostały także firmy świętujące jubileusze.

Źródło: Targi Kielce

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę