Targi ITM Industry Europe – nowoczesne rozwiązania, ciekawe wydarzenia, dużo zwiedzających

Raven Media
Reklama
Reklama

Podczas 4 dni targów ITM Industry Europe poznańskie hale wystawiennicze odwiedziło 11 687 uczestników, którzy mieli doskonałą okazję, aby z bliska przyjrzeć się nowoczesnym maszynom, robotom i różnorodnym rozwiązaniom wykorzystywanym do różnych zastosowań przemysłowych.

Zarówno pandemia jak i wojna bardzo mocno zmieniła układ relacji gospodarczych. Świat dzisiaj w Polsce widzi miejsce gdzie może znaleźć rzetelnego partnera, gdzie może znaleźć dostawcę i producenta wysokiej jakości produktów. Widząc to co dzisiaj jest na stoiskach, na pewno za kilka lat znajdziemy w fabrykach – mówił na inauguracji targów ITM Industry Europe Tomasz Kobierski, prezes Grupy MTP.

Bogata ekspozycja pozwoliła poznać aktualne trendy z wszystkich kluczowych gałęzi przemysłu. Flagowa oferta targów to m.in.: obrabiarki do metali, narzędzia, automatyka przemysłowa, robotyka, metalurgia, odlewnictwo, spawanie i cięcie, obróbka powierzchni, technologie addytywne, oprogramowanie, metrologia przemysłowa. Zaaranżowano także dwie wydzielone specjalnie strefy: Smart Factory oraz Strefę start-upów.

maszyna do szlifowania na targach

Podczas tegorocznej edycji targów wręczono osiem Złotych Medali Grupy MTP dla najbardziej innowacyjnych produktów. Przyznano także nagrody ACANTHUS AUREUS za najlepiej zaaranżowane stoiska targowe. 6 wystawcom targów ITM Industry Europe oraz jednemu wystawcy Modernlog.

Reklama

Szanse dla przemysłu w niestabilnych czasach

Pod hasłem Rok wyzwań dla polskiego przemysłu odbyła się druga edycja Kongresu Industry Next. Eksperci dyskutowali, z jakimi problemami mierzą się firmy działające w branżach przetwórstwa przemysłowego w kontekście perturbacji na rynku surowców. Przedstawiciele czołowych krajowych instytucji oraz organizacji tego sektora podjęli temat relokacji europejskiego przemysłu i związanych z nim szans dla polskich firm oraz nowych kierunków eksportowych.

konferencja

Paneliści Kongresu zwracali uwagę, że fundamentem stabilnej gospodarki jest przemysł ery cyfrowej, który opiera się na wiedzy i otwartości do dzielenia się doświadczeniem. Podczas Kongresu zastanawiano się także, jak bardzo wojna w Ukrainie wpłynęła na polskie firmy i organizacje działające w branży przemysłowej. 

Wskazywano na logistykę, łańcuchy dostaw i zmianę środków transportu, a także na problem cen energii, dostaw ze Wschodu oraz kadr. Eksperci przekonywali, że powinno się w pierwszej kolejności zadbać obecnie o dywersyfikację łańcucha dostaw, zwiększyć liczbę maszyn i automatyzować procesy produkcyjne, wprowadzając cyfrowe rozwiązania.

Paneliści, analizując obecną sytuację geopolityczną, wskazywali nowe możliwości i kierunki eksportowe dla polskiego przemysłu.

Powiązane firmy

Reklama

Kierunek: cyfryzacja

Pod hasłem EDIH HPC4Poland - DIGITAL TRANSFORMATION OF INDUSTRY- DATAWEEK 2022 odbyły się warsztaty Kongresu Industry Next. Nie zabrakło sporej dawki wiedzy na temat digital twin, transformacji cyfrowej przemysłu oraz IoT.

Pierwszy blok warsztatów Industry Next przygotował Poznański Park Naukowo-Technologiczny. O połączeniu w styczniu tego roku kilku instytutów Sieci Badawczej Łukasiewicz w jeden Poznański Instytut Technologiczny (PiT) mówił Piotr Nędzewicz reprezentujący tę jednostkę. Instytut zachęca do komercjalizacji, wskazując nisze na rynku, jednocześnie szkoląc m.in. z modelowania biznesowego wykorzystując swoje interdyscyplinarne know-how.

O tym jak łączyć świat fizyczny z cyfrowym mówiła podczas warsztatów Industry Next Joanna Redmer, prezes GS1 Polska, która jest częścią GS1, globalnej organizacji rozwijającej najpowszechniej stosowany system standardów na świecie. Jak przekonywała ekspertka standardy GS1 umożliwiają organizacjom sprawną identyfikację, przechwytywanie i wymianę informacji.

Drugi blok warsztatów przygotowało Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe. O tworzeniu i realizacji strategii transformacji i cyfrowej mówił Krzysztof Pietrusewicz z Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego.

Jak ważne są to zagadnienia, potwierdziły kolejne wystąpienia ekspertów na temat AR digital twin wizualnego – wirtualnej rekonfiguracji stanowisk roboczych na produkcji, narzędzi IoT i przykładów ich zastosowań, narzędzi do symulacji komputerowych oraz AI i kontroli jakości. Wszystkie te tematy łączyło jedno: możliwość implementacji do przemysłu i przyspieszenie transformacji cyfrowej przedsiębiorstw.

Ciekawe tematy na Scenie Trendów

Nie brakowało także ciekawych dyskusji na Scenie Trendów dla Przemysłu. Podczas wykładu Przemysł 4.0 – trzy praktyczne sposoby digitalizacji firm produkcyjnych jego organizatorzy odpowiadali na pytania: Jakie rozwiązania wdrożyć na początku drogi do Przemysłu 4.0? Dlaczego automatyczne zbieranie danych produkcyjnych może pomóc zwiększyć konkurencyjność? Jak poprawić efektywność produkcji? 

ludzie podczas konferencji

Na Scenie Trendów pierwszego dnia targów odbyła się także debata pt.: Bez danych ani rusz. Eksperci dyskutowali na temat skutecznego planowania procesów zbierania danych z maszyn i ludzi, organizacji sprawnego procesu gromadzenia, przetwarzania i wykorzystania danych czy też przebiegu produktu w procesie i automatyzacji współpracy człowieka z maszyną.

Start-upy, druk 3D i inne ciekawe wydarzenia

W ramach eskpozycji uczestnicy targów mogli zapoznać się z ofertą kilkunastu innowacyjnych start-upów, które mogą istotnie przyczynić się do rozwoju firm działających w sektorze przemysłowym. Gospodarzem strefy startupów był Krakowski Park Technologiczny. KPT ScaleUP zapracował sobie na miano największego polskiego przemysłowego akceleratora.

Podczas targów jedną z atrakcji były pokazy firmy SMARTTECH, która premierowo prezentowała najnowsze rozwiązanie do kompleksowej kontroli jakości obiektów wielkogabarytowych.

Pokazy Tesli to nie jedyne spektakularne widowisko, które można było podziwiać na targach. Wyjątkowe „show” skanowania bolida wyścigowego przy użyciu laserowych skanerów 3D Creaform, obrazujące proces akwizycji i obróbki danych na potrzeby inżynierii odwrotnej było jedną z atrakcji przygotowanych w tym roku przez firmę ITA Polska.

Talenty i technologie dla bezpiecznej infrastruktury – takie hasło przyświecało z kolei hakatonowi Drone Power, wyjątkowej burzy mózgów, która po raz pierwszy towarzyszyła targom. Przed zespołami postawiono wyzwania: klasyczne, robotyczne i koncepcyjne. Łączy je jedno: stworzenie algorytmu, technologii bądź rozwiązania zapewniającego nieprzerwane i bezpieczne działanie infrastruktury państwa. Dwa pierwsze wyzwania hakatonu dotyczyły energetyki, trzecie związane było z wiatrołomami i wyłomami.

Obok Sceny Industry Next można było obejrzeć jaka powinna być fabryka przyszłości w myśl hasła: Future is now. Stworzono wyjątkową, wirtualną przestrzeń – strefę wirtualnego zakładu, której rozwiązania przyciągały tłumy zwiedzających.

stoisko na targach

Niewątpliwą atrakcją targów były też pokazy robotycznych koziołków przygotowane przez Politechnikę Poznańską i firmę MAB ROBOTICS. Wykorzystano do nich roboty kroczące, do których przymocowano głowy kozłów wydrukowane w technologii 3D. W nawiązaniu do poznańskiej tradycji codziennie o 12.00 koziołki trykały się na scenie. Grupa MTP zorganizowała konkurs na imiona dla robotów, w którym wygrały: Pyrix i Tyrix.

zrobotyzowane koziołki

Tegoroczna edycja targów ITM Industry Europe trwała od 31 maja do 3 czerwca 2022 r. W tym samym czasie odbywały się także: Targi Logistyki, Magazynowania i Transportu MODERNLOG, Targi Kooperacji Przemysłowej SUBCONTRACTING oraz Forum Odlewnicze FOCAST.

W przyszłym roku targi ITM INDUSTRY EUROPE odbędą się w dniach 30.05-2.06.2023.

Źródło: Grupa MTP

Reklama

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest tytułem branżowym typu business to business, w którym poruszana jest tematyka z różnych najważniejszych sektorów przemysłowych. Redakcja online MM Magazynu Przemysłowego  przygotowuje i publikuje na stronie artykuły techniczne, nowości produktowe oraz inne ciekawe informacje ze świata przemysłu i nie tylko.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę
Reklama