Trzy nowe suwnice RTG zwiększają wydajność przeładunkową DCT Gdańsk

Głębokowodny terminal kontenerowy DCT Gdańsk zwiększył swoja zdolnośćprzeładunkową dzięki wprowadzeniu do obsługi trzech nowych suwnicplacowych typu RTG firmy Liebherr, które uzupełniły pięć będących już wcześniejw eksploatacji.

Szkolenie nowych operatorów suwnic zostało już zakończone i terminal jest
gotowy do obsługi zwiększonych ilości ładunków spodziewanych od 1 grudnia
2008 r. w związku z przeniesieniem przez armatora Maersk Line swojej
działalności operacyjnej z portu w Gdyni do DCT Gdańsk.
Nowe suwnice RTG są identyczne jak te, które są już w eksploatacji. Mogą
piętrzyć kontenery w pięciu warstwach i obejmują siedem rzędów kontenerów
oraz pas ruchu dla pojazdów. Przy ośmiu suwnicach RTG w eksploatacji
terminal DCT Gdańsk może składować do 20 000 TEU w polach importowych
i eksportowych.
Według Dyrektora Generalnego DCT Gdańsk Freda Kampermana rozszerzona
wydajność suwnic RTG poprawia wydajność obsługi statków na terminalu:
"Mamy trzy suwnice typu STS na nabrzeżu o długości 650 m. Gdy pracują one
wspólnie przy obsłudze statku osiągamy wydajność przeładunkowa ponad 40
kontenerów na suwnicę na godzinę. Umożliwiło to też uzyskanie poziomu 100
ruchów przeładunkowych na godzinę przy obsłudze niektórych statków."
Nowe suwnice RTG były potrzebne do utrzymania wysokiej wydajności
przeładunkowej bez konieczności spowalniania obsługi środków transportu
drogowego bez względu na to, czy obsługiwany był jeden, czy dwa statki trzema
suwnicami przy nabrzeżu.
Uprzedzając spodziewany wzrost przeładunków terminal DCT Gdańsk zamówił
również kilka innych, mniejszych urządzeń przeładunkowych takich jak
podnośnik kontenerowy, wózki terminalowe i naczepy oraz kilka
podnośników/sztaplarek.
Prezes DCT Gdańsk - Boris Wenzel zapewnił, że terminal jest obecnie gotowy do
obsługi zwiększonego ruchu spodziewanego w związku z przejściem do DCT
Gdańsk armatora Maersk:
"Wraz z dostawą nowego sprzętu, jesteśmy przekonani o możliwości
zapewnienia wysokiego poziomu usług oczekiwanych przez naszych klientów.
Nasza wydajność przeładunkowa przy obsłudze statków jest już uznawana za
jedną z najlepszych na Bałtyku i jesteśmy pewni, że podobne rezultaty będą
osiągane nadal, gdy ilość zawinięć statków do naszego terminalu wzrośnie od
grudnia".

www.dctgdansk.com

 

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę