W piecu Seco/Warwick powstaną części i matryce do części motocyklowych

W piecu Seco/Warwick powstaną części i matryce Seco/Warwick

Seco/Warwick dostarczy piec próżniowy Vector do Atlas Autos Ltd, (An Atlas Group Company), największego producenta części motocyklowych w Pakistanie. Urządzenie będzie przeznaczone do procesów hartowania i odpuszczania, a jego konstrukcja pozwoli hartować w gazie elementy i matryce do części wykorzystywane w produkcji motoryzacyjnej.

Jest to pierwsze urządzenie próżniowe Seco/Warwick dla tego producenta motoryzacyjnego. Zamówiony piec próżniowy Vector to sprawdzona konstrukcja w najpopularniejszym rozmiarze przestrzeni roboczej, tj. 600x600x900mm. Urządzenie będzie służyć do produkcji specjalnych matryc o dużych rozmiarach.

Powiązane firmy

SECO/WARWICK S.A.

Uniwersalny piec niezliczonych możliwości

Piece próżniowe linii Vector mogą być stosowane do większości standardowych procesów hartowania, odpuszczania, wyżarzania, przesycania czy lutowania. Jednak każdorazowo urządzenie można przystosować do indywidualnych wymagań odbiorcy i tym samym konkretnego przemysłu. Tym razem piec, który będzie dostarczony do Atlas Autos w drugiej połowie 2022 r., to rozwiązanie najchętniej wybierane przez klientów Seco/Warwick. Obróbce cieplnej poddane zostaną matryce do produkcji części samochodowych i motocyklowych. Vector będzie służył do realizacji procesów hartowania i odpuszczania.

Cechami charakterystycznymi rozwiązania jest chłodzenie kierunkowe, które pozwala chłodzić w  inny sposób matryce o różnym kształcie. Piec wyposażony jest w grzanie konwekcyjne – system poprawiający efektywność transferu ciepła podczas grzania w niższych temperaturach. Okrągła komora grzejna gwarantuje bardzo dobry rozkład temperatury (+/-5oC). Zamówiony przez Atlas Autos piec, jest wyposażony w wydajny i ergonomiczny system pompowy próżni średniej oraz system chłodzenia oparty na dmuchawie zapewniającej maksymalne ciśnienie hartowania do 15 bar abs.

– To kolejny partner, któremu zależało na nieprzerwanym łańcuchu dostaw. To dziś priorytet dla wielu firm, a szczególnie w branży motoryzacyjnej. Własny park maszynowy, w postaci pieca próżniowego, daje całkowitą niezależność oraz lepszą kontrolę nad jakością obrabianych termicznie elementów. Zmniejsza także ryzyko opóźnień, które w wyniku braku narzędzi zwalnia lub w całkowicie blokuje produkcję. Dzięki naszemu piecowi próżniowemu Atlas Autos będzie mieć komfort planowania, dostępności i sprawności swoich urządzeń w produkcji części. Posiadanie własnego oddziału obróbki termicznej powoduje też oszczędności w transporcie elementów z i do firmy zewnętrznej – mówi Maciej Korecki, wiceprezes Segmentu Pieców Próżniowych w Grupie Seco/Warwick.

Hartowanie matryc produkcyjnych

Seco/Warwick ma ogromne doświadczenie w dostarczaniu szerokiej gamy pieców próżniowych do firm zajmujących się produkcją części do przemysłu motoryzacyjnego. Matryce produkcyjne to elementy, z których w późniejszym etapie produkcji powstają części, w tym wypadku części do motocykli i samochodów. Matryce stanowią zatem swego rodzaju wzorzec z Serves, muszą być idealne pod względem jakości i wytrzymałości, co można osiągnąć dzięki zastosowaniu technologii próżniowej zapewniającej maksymalną perfekcję produkcyjną.

– Do zakupu pieca Vector przekonała nas jego innowacyjność oraz wszechstronność. Potrzebowaliśmy urządzenia o dużej przestrzeni roboczej, a jednocześnie o kompaktowych rozmiarach. Dotychczas korzystaliśmy z oferty zewnętrznych hartowni. Naszymi klientami są czołowe koncerny motoryzacyjne tj. jak Honda. To marka, której nikomu nie trzeba przedstawiać, bo słynie z najwyższej jakości i perfekcji. Dostarczając dla nich elementy również musimy być perfekcyjni, a to gwarantuje nam piec próżniowy Seco/Warwick – mówi Noman Khan, dyrektor techniczny, Atlas Autos.

Piec próżniowy zamówiony przez Atlas Autos usprawni i zwiększy moce przerobowe procesów hartowania, poprawi także ekonomikę procesów w pakistańskich zakładach. Urządzenie charakteryzuje się dużą oszczędnością energetyczną, wydajnością komory oraz czystością i szybkością procesu. Została ona osiągnięta dzięki bardzo mocnemu systemowi pompowemu. Produkt jest obecnie w fazie produkcji i trafi do Pakistanu w drugiej połowie 2022 r.

Przemysł motoryzacyjny w Pakistanie jest jedną z głównych sił napędowych tamtejszej gospodarki. Pakistański przemysł motoryzacyjny stanowi około 3% całkowitego PKB Pakistanu i wynosi 297 mld USD. Przemysł samochodowy wytwarza 4% krajowego PKB i zatrudnia ponad 1,8 mln osób. Obecnie w kraju działa 3200 fabryk motoryzacyjnych, na które nakłady wynoszą 870 milionów USD. Pakistan produkuje 1,8 mln motocykli i 200 000 samochodów rocznie

Źródło: Seco/Warwick

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 10/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę