Wydajność i właściwości antystatyczne

Nowa seria pasów Poly Chain Carbon Volt firmy Gates jest zgodna z normą ISO 9563 dla przewodności statycznej i nadaje się do użycia we wszystkich określonych w dyrektywie ATEX zastosowaniach (elewatory zbożowe, silosy magazynowe, branża gazowa, rafinerie ropy naftowej i zakłady obróbki substancji chemicznych). Pas Poly Chain Carbon jest zbudowany z twardego i lekkiego poliuretanu i ma wbudowany wytrzymały na rozciąganie kord z włókien węglowych.
Wzmocnienie włóknami węglowymi zapewnia wysoką wytrzymałość i stabilną długość oraz lepszą odporność na obciążenia udarowe i zmęczenie, przy jednoczesnym ograniczeniu rozciągliwości i zwiększeniu elastyczności. Nowa osłona pokrywająca zęby wykonana jest z materiału grafitowego, który zapewnia paskowi niezbędne właściwości antystatyczne. Jednocześnie rozciągliwość paska jest praktycznie równa zeru. W efekcie naprężenie paska pozostaje stałe przez cały okres eksploatacji, o ile nie wystąpią usterki w układzie napędowym. Wysoka gęstość mocy pozwala na użycie węższych pasków, a zoptymalizowana odporność na zmęczenie daje możliwość użycia mniejszych kół pasowych.
Nowy pas gwarantuje bardzo wysoki współczynnik mocy nawet przy wysokim obciążeniu dynamicznym. Podobnie jest z zastosowaniami wymagającymi niskiej prędkości i dużego momentu obrotowego. Rowkowany rewers pasa zwiększa elastyczność, a w razie potrzeby umożliwia użycie kół pasowych luźnych. Podstawowa wersja jest zbudowana z nowo opracowanej, lekkiej mieszanki poliuretanowej, która jest odporna na działanie substancji chemicznych i zapewnia optymalne łączenie z odpornym na rozciąganie węglowym kordem.
Testy przeprowadzone przez firmę Gates dowiodły, że gęstość mocy dla pasa Poly Chain GT Carbon jest lepsza niż w przypadku tradycyjnych łańcuchów rolkowych i odpowiada poziomowi przekładni. Dlatego nowym napędem pasowym można zastępować znacznie bardziej skomplikowane układy, i zaoszczędzić miejsce w porównaniu z konwencjonalnymi napędami pasowymi.