750-tysięczny robot. FANUC umacnia swoją pozycję na rynku

FANUC, jeden z dostawców środków automatyzacji przemysłu, nadal umacnia swoją pozycję na globalnym rynku. W japońskim zakładzie producenta wytworzono niedawno 750-tysięcznego robota przemysłowego, co świadczy o tym, że moce produkcyjne firmy przewyższają możliwości innych producentów działających w branży.
Obecnie firma FANUC produkuje miesięcznie około 8 tysięcy robotów przemysłowych, choć wydajność japońskich fabryk producenta jest znacznie większa – sięga 11 tysięcy robotów miesięcznie. Sekret tkwi w zautomatyzowanej produkcji, z której FANUC słynie na całym świecie. W tym rozwijanym od ponad 60 lat modelu produkcji tysiące cechujących się niezawodnością, szybkich i precyzyjnych maszyn własnej marki wytwarza sterowania CNC, roboty i obrabiarki przemysłowe.
Największą grupą klientów firmy FANUC są producenci samochodów i ich dostawcy, chociaż producenci z innych branż – takich jak: produkcja wyrobów elektronicznych, branża spożywcza, farmaceutyczna i medyczna – również powiększają swoją bazę robotów przemysłowych. Mimo że pandemia koronawirusa sprawiła, że tempo robotyzacji spadło na całym świecie, to firma FANUC odbiera bardzo pozytywne sygnały z rynku. W ostatnim czasie można mówić o silnym ożywieniu sprzedaży, zwłaszcza w Azji i Stanach Zjednoczonych.
– W Europie sytuacja naprawdę się poprawia – mówi Shinichi Tanzawa, prezes i dyrektor generalny FANUC Europe Corporation. – Chociaż ogólna liczba zamówień na roboty firmy Fanuc w Europie wzrosła tylko nieznacznie w ciągu ostatniego roku podatkowego, to sprzedaż w ciągu ostatnich kilku miesięcy jest na historycznie najwyższym poziomie.
FANUC realizuje ambitne plany rozwoju i konsekwentnie umacniania pozycję w Europie. Główną osią strategii producenta jest systematyczne poszerzanie sieci sprzedaży i rozbudowa serwisu. Tylko w ciągu ostatnich czterech lat FANUC zainwestował ponad 120 milionów euro w nowe obiekty w całej Europie, a w ciągu kolejnych trzech lat planuje realizację nowych inwestycji o wartości ok. 100 milionów euro.
– Jesteśmy przekonani, że trend robotyzacji produkcji będzie się dalej rozwijał, a roboty FANUC pomogą klientom zautomatyzować linie produkcyjne i obniżyć koszty wytwarzania, tak jak FANUC robi to we własnych fabrykach. Zrobimy wszystko to, co jest niezbędne, aby wesprzeć naszych klientów w tym przedsięwzięciu – twierdzi Tanzawa.
Źródło: FANUC