ABB uruchamia robota do szybkiego ładowania autobusów

ABB

 

Firma ABB wprowadziła na rynek automatyczny system szybkiego ładowania, który może usunąć jedną z głównych barier w eksploatacji miejskich autobusów elektrycznych, jaką jest długi czas ładowania przy krótkim zasięgu.

Dzięki automatycznemu, zamontowanemu na dachu złączu i krótkiemu ładowaniu, który wynosi 4-6 minut, system ten można z łatwością zintegrować z istniejącymi liniami autobusowymi, instalując stacje szybkiego ładowania na pętlach, w terminalach, zajezdniach oraz na przystankach. System szybkiego ładowania ABB jest praktycznym rozwiązaniem opartym na międzynarodowych normach (np. IEC 61851-23), zapewniającym bezpieczeństwo, zgodność z przepisami oraz szerokie wsparcie ze strony branży samochodowej. Dzięki temu możliwe jest bezpieczne funkcjonowanie rozwiązania na dowolnej linii autobusowej i w każdym autobusie elektrycznym z odpowiednim złączem dachowym.

Pierwszym publicznym przedsięwzięciem z wykorzystaniem tej technologii będzie integracja autobusów marki Volvo z czterema stacjami ABB do ładowania autobusów elektrycznych w Luksemburgu, gdzie już na początku 2016 roku na istniejących trasach będzie jeździć aż 6 elektrycznych hybrydowych autobusów. Nowy pojazd Volvo może notować nawet o 75 proc. mniejsze zużycie paliwa w porównaniu do konwencjonalnych autobusów z silnikiem Diesla, co przekłada się na zmniejszone negatywne oddziaływanie na środowisko oraz koszty eksploatacji.

Zarówno na dojrzałych, jak i wschodzących rynkach dokonuje się znacznych inwestycji w sferze miejskiej e-mobilności, aby zmniejszyć zatłoczenie i obciążenie dla środowiska wskutek coraz większej liczby osób dojeżdżających do pracy – powiedział Pekka Tiitinen, prezydent Dywizji Automatyzacji Produkcji i Napędów. – Strategia wzrostu ABB Next Level wykorzystuje możliwości na tych szybko rozwijających się rynkach, wspierane przez zaawansowaną technologię i portfel usług.

System automatycznego, szybkiego ładowania ABB oparty jest na pantografie – sprawdzonym mechanizmie doprowadzania energii elektrycznej do pociągów, tramwajów i trolejbusów. W momencie, gdy autobus dojeżdża do punktu ładowania, zostaje nawiązana komunikacja bezprzewodowa między pojazdem a ładowarką. Dzięki temu pantograf opuszcza się automatycznie. Po przeprowadzeniu wszystkich testów bezpieczeństwa system dokonuje szybkiego ładowania akumulatorów autobusu. Modułowa konstrukcja umożliwiająca ładowanie mocą 150, 300 lub 450 kW dostarcza autobusowi w ciągu zaledwie kilku minut wystarczająco dużo energii, aby przez cały dzień mógł on wielokrotnie pokonywać swoją trasę.

Poza niezawodnymi rozwiązaniami w zakresie ładowania, miejskie linie autobusowe o dużej częstotliwości kursowania wymagają również zapewnienia maksymalnej dyspozycyjności i szybkich służb serwisowych. ABB oferuje pakiet sprawdzonych rozwiązań w sferze łączności, jak zdalna diagnostyka, zdalne zarządzanie oraz aktualizacja oprogramowania drogą radiową. Dysponując globalną zainstalowaną bazą ponad 3 tys. podłączonych do Internetu szybkich stacji ładowania w technologii prądu stałego (DC), ABB wykazała, że jej pakiet usług sieciowych plasuje się w branżowej czołówce pod względem czasu niezawodnej pracy systemów oraz szybkiej reakcji serwisu w dowolnym miejscu na świecie.

www.abb.pl

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę