Firma Essity debiutuje na giełdzie

Essity

Część firmy SCA zajmująca się przemysłem higienicznym debiutuje na giełdzie papierów wartościowych w Sztokholmie pod nazwą Essity.

Debiut na giełdzie firmy Essity nastąpił po podjęciu decyzji o podziale Grupy SCA na dwie niezależne spółki notowane na giełdzie: SCA - działającą w branży leśnej oraz Essity - wiodącą firmę zajmującą się zdrowiem i higieną.

Firma SCA jest znana w Polsce głównie z artykułów higienicznych takich marek jak: Tork, TENA, Libero, Libresse, natomiast firma Essity skupi swoją działalność na produktach higienicznych i zdrowotnych.

Wizja Essity ma opierać się na poprawie jakości życia poprzez wprowadzanie wiodących rozwiązań w zakresie zdrowia i higieny. Z kolei misją firmy będzie zrównoważony rozwój, produkcja oraz sprzedaż artykułów i usług higienicznych i zdrowotnych.

- Kiedy jesienią ubiegłego roku została ogłoszona propozycja podziału firmy, przedstawiliśmy naszą nową wizję, według której higiena nie jest już postrzegana jako cel sam w sobie, lecz jako środek mający na celu poprawę zdrowia i dobrego samopoczucia - wyjaśnia Michał Kuklewski, SCA country manager, reprezentujący koncern w Polsce. - Podział SCA pozwoli na większą specjalizację oraz ukierunkowanie naszej oferty w zakresie higieny i zdrowia na nowe grupy produktów.

Proces dywersyfikacji został rozpoczęty po niedawnym przejęciu BSN Medical, wiodącej firmy medycznej. Firma Essity wraz z nowo nabytymi markami medycznymi BSN, takimi jak JOBST i Leukoplast, ma większą możliwość spełniania potrzeb i oczekiwań rynku oraz szerzenia swojej misji.

Na przestrzeni najbliższych dwóch lat klienci i konsumenci będą świadkami stopniowego wycofywania się firmy SCA z branży higienicznej i zastępowanie jej nową firmą Essity.

Źródło: Essity

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę