Humanoidy z powodzeniem przeszły testy w fabryce BMW

Humanoidy z powodzeniem przeszły testy w fabryce BMW BMW Group

BMW Group po raz pierwszy bada możliwości wykorzystania robotów humanoidalnych w produkcji. Podczas kilkutygodniowych testów w fabryce BMW Group w Spartanburgu, najnowszy robot humanoidalny Figure 02 kalifornijskiej firmy Figure z powodzeniem umieszczał części blaszane w specjalnych uchwytach, które następnie były montowane jako część podwozia. Robot musi być szczególnie zręczny, aby ukończyć ten etap produkcji.

  • BMW Group oraz kalifornijska firma robotyczna Figure przeprowadzają testy nowoczesnych robotów humanoidalnych w warunkach produkcyjnych.
  • Robot Figure 02, najnowsze osiągnięcie technologiczne firmy Figure, zakończył pomyślnie próby w rzeczywistym środowisku fabrycznym.
  • Członek zarządu Nedeljković: "Określenie możliwości zastosowania robotów humanoidalnych w produkcji to kluczowy krok naprzód."

Jednocześnie wykorzystanie robota może uchronić pracowników przed koniecznością wykonywania ergonomicznie niewygodnych i męczących zadań. BMW Group wraz z firmą Figure testuje obecnie i ocenia, w jaki sposób roboty humanoidalne mogą być bezpiecznie wykorzystywane w produkcji samochodów.

Rozwój w dziedzinie robotyki jest bardzo obiecujący. Dzięki wczesnej operacji testowej określamy teraz możliwe zastosowania robotów humanoidalnych w produkcji. Chcemy towarzyszyć tej technologii od etapu rozwoju do industrializacji – mówi Milan Nedeljković, członek zarządu ds. produkcji w BMW AG.

Źródło: BMW Group

Dzięki BMW iFACTORY, wizji produkcji przyszłości, BMW Group zawsze poszukuje nowych technologii. Wydajność, cyfryzacja i zrównoważony rozwój mają kluczowe znaczenie dla realizacji tej wizji. Podczas próbnego uruchomienia BMW Group zdobyła cenną wiedzę na temat tego, jakie wymagania należy spełnić, aby móc zintegrować tak zwane roboty wielozadaniowe z istniejącym systemem produkcyjnym. Obejmuje to sposób, w jaki roboty humanoidalne komunikują się z systemem w rzeczywistych warunkach. Po pierwszym zastosowaniu w produkcji samochodów, eksperci BMW Group i Figure współpracują nad przygotowaniem Figure do przyszłych zastosowań w produkcji i kontynuują rozwój robotów w oparciu o wyniki badań.

Figure 02 ucieleśnia najnowsze osiągnięcia technologiczne w dziedzinie robotyki 

Cieszymy się, że możemy zaprezentować Figure 02, naszego humanoidalnego robota drugiej generacji, który niedawno pomyślnie zakończył testy w fabryce BMW Group w Spartanburgu. Figure 02 posiada znaczące postępy techniczne, które umożliwiają robotowi wykonywanie szerokiego zakresu złożonych zadań w pełni autonomicznie – mówi Brett Adcock, założyciel i dyrektor generalny Figure.

Według kalifornijskiej firmy, Figure 02 jest najbardziej zaawansowanym na świecie robotem humanoidalnym dostępnym obecnie na rynku. Połączenie dwunożnej mobilności i zaawansowanej zręczności oznacza, że Figure 02 idealnie nadaje się do stosowania w obszarach wymagających fizycznie, niebezpiecznych lub powtarzalnych procesów, poprawiając w ten sposób ergonomię i bezpieczeństwo pracowników. Figure 02 może pochwalić się trzykrotnie większą mocą obliczeniową niż jego poprzednik, ulepszoną komunikacją głosową, lepszymi kamerami, mikrofonami i czujnikami, wysokowydajną baterią oraz dłońmi czwartej generacji w skali ludzkiej z 16 stopniami swobody na dłoń i siłą odpowiadającą ludzkiej.

Źródło: BMW Group

Robot jest zdolny do w pełni autonomicznego wykonywania zadań podobnych do ludzkich i dwuręcznych, wymagających zróżnicowanej i dynamicznej manipulacji, złożonego chwytania i koordynacji obu rąk w jedności. Jest w stanie umieszczać różne złożone części z dokładnością mierzoną w milimetrach i może chodzić dynamicznie, wykorzystując wydajność konstrukcji robota.

Obecnie w fabryce BMW Group w Spartanburgu nie ma robotów Figure AI i nie ma określonego harmonogramu wprowadzania robotów Figure do fabryki. BMW Group będzie kontynuować współpracę z Figure w zakresie gromadzenia danych i możliwości szkoleniowych dla robotów Figure02.

Źródło: BMW Group

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 10/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę