igus Polska z nową przestrzenią biurową i technologicznym showroomem

Raven Media

Spółka igus Polska chce być jeszcze bliżej swoich klientów, dlatego przy okazji powiększania przestrzeni biurowej i magazynowej uruchamia też… showroom! – Co roku wypuszczamy na rynek ponad 100 nowych produktów. Chcemy, żeby goście, którzy nas odwiedzają mogli się z nimi zapoznawać tu, na miejscu – mówi Daniel Marzec, dyrektor zarządzający igus Polska.

Spółka igus Polska, oddział światowego lidera motion plastics - igus (ponad 3,5 tys. pracowników globalnie), od 1997 r. urosła z przedsiębiorstwa mieszczącego się w jednym biurze i zatrudniającego 10 osób, do niemal dwóch tysięcy mkw. powierzchni produkcyjnej i prawie takiej samej biurowej z ponad z 120-osobową kadrą.

Powiązane firmy

igus Polska Sp. z o.o.

W związku z dynamicznym wzrostem firma, która od początku mieściła się w Warszawie, przeprowadzała się w swojej historii aż trzykrotnej, żeby „zadomowić się” przy ul. Działkowej. Właśnie tutaj 23 maja 2019 r. igus Polska otwiera oficjalnie nie tylko nową powierzchnię biurową, ale też – dość nietypowe dla branży technologicznej miejsce, jakim jest 100-metrowy showroom.

Pomysł chodził nam po głowie od kilku lat, od kiedy wprowadziliśmy się do budynku przy ul. Działkowej, ale do tej pory po prostu nie mieliśmy na to dość przestrzeni – mówi Daniel Marzec, dyrektor zarządzający igus Polska. – Chcemy, żeby nasi klienci, mogli poczuć się jak na naszym stoisku targowym i mieli łatwy dostęp do wszystkich naszych produktów, nowości, katalogów.

Radomir Ochocki, pełniący równorzędne z nim stanowisko dodaje, że idea showroomu nadal ewoluuje.

Już teraz chcemy, żeby był nie tylko wizytówką i firmy i miejscem spotkań z klientami, ale też pełnił dodatkowe funkcje, np. edukacyjną. Mamy świetnych, wysoko wykwalifikowanych product managerów, którzy bez problemu mogą poprowadzić tutaj ciekawe szkolenia i warsztaty – mówi Radomir Ochocki.

Przestrzeń showroomu igus podzielona będzie na dwie zasadnicze części: e-prowadnikową i łożyskową, które odpowiadają dwóm głównym grupom produktowym firmy. Jego dodatkową atrakcją będą dwie duże maszyny, skonstruowane z użyciem komponentów igus: robot Delta oraz miniaturowa linia transportowa prezentująca rozwiązania łożyskowe igus.

Podstawą linii jest niskokosztowy czteroosiowy manipulator robolink DCi, który współpracuje z modułami liniowymi drylinE SHTS-12-AWM i ZLW-1040, oraz dwa transportery zbudowane na podstawie łożysk igus. Wszystkie moduły napędzane są silnikami krokowymi, za których pracę odpowiadają nowe sterowniki igus dryve D1.

Każdy odwiedzający nasz showroom będzie mógł oczywiście dotknąć próbek, sprawdzić, jak są skonstruowane nasze produkty, ale też uruchomić maszyny i zobaczyć, jak działają – mówi Paulina Skowron, Kierownik ds. Marketingu spółki i dodaje, że w rozwoju firmy i przeprowadzce do nowych pomieszczeń biurowych i produkcyjnych pomógł fakt, że igus Polska posiada wprowadzone na bardzo wysokim poziomie zasady Lean management.

Polski zakład igus jest jedynym w Europie zakładem produkcyjnym poza centralą w Kolonii, działającym w kierunku standaryzacji według „igus production system” (ips). Wykonuje zlecenia nie tylko na rynek polski, ale też całego świata, w tym powtarzalne zlecenia dla grupy stałych klientów z Niemiec, a także wiele niestandardowych produktów z tworzyw sztucznych dedykowanych przemysłowi. Są to m.in. e-prowadniki kablowe, przewody chainflex do aplikacji ruchomych, polimerowe łożyska ślizgowe dry-tech, liniowe systemy prowadzenia drylin oraz przegubowe łożyska polimerowe igubal.

Wśród szerokiej gamy polskich klientów igus są m.in. elektrociepłownie, firmy z branży motoryzacyjnej, producenci drukarek 3D, przemysł zbrojeniowy, maszynowy, stoczniowy i jachtowy, meblowy, kolejowy i drzewny.

Oprócz biura w Warszawie igus Polska posiada zespół kilkudziesięciu wykwalifikowanych specjalistów w całej Polsce.

Źródło: igus

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 10/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę