KGHM ze stabilną produkcją i sytuacją finansową

KGHM ze stabilną produkcją i sytuacją finansową Canva

Zwiększenie przychodów i wyniku netto, utrzymanie skorygowanej EBIDTA oraz produkcji na podobnym poziomie jak w ubiegłym roku – Grupa Kapitałowa KGHM Polska Miedź SA w zmiennej makroekonomicznie sytuacji na światowych rynkach stabilnie i bezpiecznie utrzymuje wyniki produkcyjne i finansowe w pierwszym półroczu 2022 r.

Grupa Kapitałowa odnotowała zwiększenie przychodów o 3 420 mln PLN (+24%) w stosunku do roku ubiegłego. Jest to związane z korzystniejszym kursem dolara, wyższym wolumenem sprzedaży oraz wzrostem notowań podstawowych produktów. Udało się też poprawić wynik netto GK KGHM o 457 ml zł (+12%). Poziom skorygowanej EBIDTA nieznacznie zmniejszył się w porównaniu do 6 miesięcy 2021 (-4 mln zł).

Produkcja miedzi płatnej w GK KGHM wyniosła 378 tys. ton i jest porównywalna z wynikami pierwszego półrocza 2021 r. Spółka utrzymuje stabilną produkcję w Polsce i w aktywach zagranicznych.

Na zawirowania cen metali największy wpływ wywarła wojna na Ukrainie. KGHM pomimo dynamicznej sytuacji na rynku surowców energetycznych ma pełną zdolność do utrzymania ciągłości procesów produkcyjnych i technologicznych.

Miedziowy gigant konsekwentnie realizuje też program rozwoju energetyki, zmniejszający udział energii konwencjonalnej i zwiększający niezależność energetyczną spółki. Dotyczy to również planów inwestycyjnych związanych m.in. z transformacją. KGHM jako pierwsza firma w Polsce, złożyła do Państwowej Agencji Atomistyki wniosek o ocenę technologii dotyczące wdrożenia małych reaktorów modułowych (SMR) w kraju.

KGHM kontynuuje prace nad dokumentacją wykonawczą dla Bazy Obrotu Złomem w programie Huta Hybrydowa Legnica oraz projektów eksploracyjnych w Polsce i rozwojowych w aktywach zagranicznych. Prowadzi też działania związane ze zwiększeniem produkcji energii ze źródeł własnych, w tym OZE, projektów związanych z energią słoneczną i wiatrową, oraz wodorem.

Źródło: KGHM

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę