KPT wypuszcza kolejne startupy we współpracy z EIT Digital Venture Program

KPT wypuszcza kolejne startupy we współpracy z EIT Digital V

Krakowski Park Technologiczny współpracuje z EIT Digital, europejskim ekosystemem innowacji, którego misją jest napędzanie cyfrowej transformacji w Europie. W tym roku, obie instytucje działają wspólnie także w ramach EIT Digital Venture Program, międzynarodowego programu preakceleracyjnego, którego celem jest pomoc innowacyjnym startupom z obszaru deep tech będących na wczesnym etapie rozwoju.

W ramach programu startupy otrzymują wsparcie mentoringowe ze strony Krakowskiego Parku Technologicznego oraz finansowe w wysokości do 25 tys. euro od EIT Digital. Program skierowany jest do różnych branż, w obszarze digital: finance, cities, wellbeing, industry, tech.

To pierwszy program preakceleracyjny prowadzony przez Krakowski Park Technologiczny, pierwszy program w międzynarodowej formule oraz pierwszy realizowany w 100% online.

EIT Digital Venture Program odbywa się jednocześnie w 5 europejskich regionach prowadzonych przez lokalnych partnerów EIT Digital: ABC Accelerator (Słowenia), Found.ation (Grecja), Startup Wise Guys (Łotwa, Litwa, Estonia), BGI (Portugalia) oraz KPT (Polska).  W tym roku do wszystkich regionalnych edycji aplikowała rekordowa ilość startupów - ponad 300 z 20 europejskich krajów. Spośród tak wielu zgłoszeń, w rezultacie do programu wybrano 33 startupy z 14 krajów.

Z ponad 70 zgłoszeń z Polski, Czech i Słowacji w polskiej edycji znalazło się 5 zespołów, które przeszły intensywny 8 tygodniowy program mentoringowy prowadzony przez specjalistów KPT oraz zewnętrzną sieć ekspertów i mentorów, m.in. z firm Project People, Open Innovation House, czy PrezART.

Ze względu na szeroki wachlarz branż, które pojawiły się w naszym programie oraz bardzo indywidualne potrzeby zespołów, praca ze startupami musiała być szyta na miarę i dostosowana do konkretnych problemów. To było dla nas duże wyzwanie, ale relacja z uczestnikami była dzięki temu bliższa – komentuje Sonia Bazan, koordynatorka programu z ramienia Krakowskiego Parku Technologicznego.

Podczas trwania preakceleracji, Krakowski Park Technologiczny w sposób praktyczny uruchomił wachlarz swoich usług i w pełni wykorzystał swój ekosystem, pomagając początkującym startupom.

Pion przemysłu 4.0 i dział obsługi inwestora wsparły akcelerowane startupy swoimi kontaktami biznesowymi, co zaowocowało serią spotkań mających na celu rynkową weryfikację proponowanych rozwiązań. Koleżeńską radą służyły też bardziej doświadczone startupy: Solvbot, Terapify, czy Findair.  Fundusz Inwestycyjny Innoventure pomógł podczas rekrutacji startupów oraz konsultował aspekty związane z term-sheetami. Bardzo budująca jest też współpraca, która mimo geograficznego dystansu i formuły online narodziła się między uczestnikami programu.

Podczas tej akceleracji połączyliśmy różne płaszczyzny działań KPT i wykorzystaliśmy wszystkie nasze możliwości w jednym projekcie. Jeden z naszych startupów pozyskał inwestycje na dalszy rozwój, dwa inne aplikowały do aktualnej edycji programu KPT ScaleUP. Widzimy naprawdę duży progres w rozwoju tych firm, które podczas programu miały okazję dokładnie zwalidować swoje możliwości i rynek – dodaje Sonia Bazan.

Dzięki programowi EIT Digital, udało nam się dokończyć wersję MVP aplikacji, z którą planujemy wejść na rynek. Dzięki wsparciu mentorów jesteśmy dużo lepiej przygotowani i wiemy, w jakim kierunku prowadzić dalsze działania sprzedażowe i marketingowe – podsumowuje Tomasz Marcińczyk CEO & Founder of RestPay.

Międzynarodowy program zwieńczył oficjalny Pitch Day, podczas którego startupy zaprezentowały swoje pomysły przed szerokim gronem inwestorów, a swoje doświadczenie i rady uczestnikom przekazał Grzegorz Wójcik z firmy Autenti. Nagranie z wydarzenia można obejrzeć na oficjalnym fanpage’u Inkubatora Technologicznego w Krakowie.

Źródło: Krakowski Park Technologiczny

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę