Mikrofibra najlepszym materiałem na czyściwa

Mikrofibra najlepszym materiałem na czyściwa Tork

Zachowanie czystości w miejscu pracy nie tylko zwiększa komfort pracy, ale zapewnia również właściwe działanie maszyn i urządzeń. W celu zwiększenia skuteczności czyściw przemysłowych Tork wprowadził do swojej oferty ściereczki z mikrofibry do czyszczenia powierzchni.

Ściereczki z mikrofibry skutecznie zbierają brud i drobnoustroje już za pierwszym przetarciem, dzięki czemu personel sprzątający może szybciej przejść do następnego zadania. Innowacyjny produkt pomaga zadbać o bezpieczeństwo i czystość bez zwiększenia nakładów finansowych.

Największą zaletą stosowania czyściw z mikrofibry jest ich zdolność do wychwytywania i zatrzymywania cząsteczek. Skuteczność zawdzięczają cieniutkim włóknom, które zbierają brud i drobnoustroje, zamiast przesuwać je z miejsca na miejsce. Dzięki poliamidowi doskonale chłoną. Zwilżona ściereczka radzi sobie z brudem nawet bez użycia środków chemicznych.

Tork oferuje produkt w czterech kolorach – czerwonym, niebieskim, zielonym i żółtym. Wskazują one rekomendowane przeznaczenie poszczególnych ściereczek do konkretnych miejsc, np. do mycia łazienek lub powierzchni, na których przygotowywane jest jedzenie. System ten z powodzeniem sprawdza się już w niektórych krajach, m.in.: w Niemczech. 

Definicja mikrowłókna określa jego maksymalną masę - powinna być mniejsza niż 1 den/dtex. To podstawowe kryterium, na które należy zwrócić uwagę, dobierając produkt z mikrofibry. Nie mniej ważny jest też jego skład. Na rynku istnieją czyściwa w 100% z poliestru, jednak dużo skuteczniejsze są artykuły zawierające zarówno poliester, jak i poliamid (optymalne proporcje to ok. 70-80% poliesteru i ok. 20-30% poliamidu). Istotne, by w trakcie produkcji były one odpowiednio rozdzielane – uzyskuje się w ten sposób niezwykle cienkie włókna, zapewniające wysoką skuteczność i dużą wytrzymałość (300 prań lub więcej). Im więcej mikrowłókien czyściwo zawiera, tym lepiej spełnia ono swoją rolę.

Źródło: Tork

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 11–12/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę