Nowe źródło gazów skroplonych w Polsce

Na tle regionu Europy Środkowej polski rynek gazowy w ostatnich latach odnotowuje największą i najszybszą dynamikę wzrostu.
Z tego powodu Spółka Messer Polska zdecydowała o zainwestowaniu około 30 mln euro w budowę nowego zakładu wytwarzającego gazy skroplone. Instalacja kriogenicznego rozdziału powietrza podobna będzie do tej działającej od 2009 roku
w Rybniku.
Budowa zostanie zrealizowana w Turku, na terenie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej poprzez nowo powstałą spółkę MP Production, której jedynym udziałowcem jest Messer Polska Sp. z o.o. Inwestycja jest efektem konsekwentnie prowadzonej strategii rozwoju Grupy Messer w Polsce i będzie drugim w kraju,
w ramach Grupy, zakładem tego typu. W związku z kolejną inwestycją w Polsce Messer spodziewa się dalszego, dynamicznego wzrostu przychodu, optymalizacji w zakresie zarządzania łańcuchem dostaw oraz poprawy rentowności, co w efekcie będzie prowadzić do maksymalizacji spodziewanych zysków.
Budowa zakładu potrwa półtora roku, a uruchomienie instalacji planowane jest w drugiej połowie 2015 roku. Wydajność produkcyjna to około 400 ton skroplonego tlenu i azotu na dobę, co oznacza, że każdego dnia z terenu zakładu wyjeżdżać będzie 20 cystern samochodowych wypełnionych gazami. Samodzielne centrum produkujące gazy, przygotowane będzie do wytwarzania tlenu o czystości 3.5, azotu 5.0 i argonu 5.0, również do zastosowań w przemyśle spożywczym. Płynące z tego korzyści są nieocenione, ponieważ gazy techniczne wykorzystuje się właściwie w każdej dziedzinie życia, hasło „Gases for Life” w pełni oddaje ich szerokie spektrum zastosowania.
Prezes zarządu zpółki Messer Polska Dirk Fünfhausen o inwestycji: „Celem naszych działań jest wzrost ekonomiczny, umożliwiający firmie wzmacnianie pozycji konkurencyjnej przy jednoczesnej optymalizacji kosztów. Nowa inwestycja w centrum kraju pozwoli na znaczącą poprawę procesów logistycznych i wyraźne obniżenie kosztów transportu przy jednoczesnym zwiększeniu naszej siły rynkowej”.