Nowy wymiar wysoce produktywnej kompletnej obróbki

Już na targach EMO 2019 CHIRON DZ 25 P ustawił wysoko poprzeczkę dzięki niezwykle wydajnej obróbce wielkoseryjnej elementów konstrukcyjnych dla przemysłu motoryzacyjnego i lotniczego. A teraz jest ona o jeden stopień wyższa dzięki nowej obrabiarce CHIRON DZ 28 z rozstawem wrzecion 1200 mm.
Zmiany w procesach produkcyjnych w przemyśle motoryzacyjnym oraz zmieniające się warunki rynkowe w przemyśle lotniczym stawiają nowe, wyższe wymagania technologiom obróbki skrawaniem. Branże desperacko domagają się procesów obróbki, które są zarówno dynamiczne, jak i precyzyjne, aby zapewnić wysoce produktywną kompletną obróbkę dużych i złożonych elementów konstrukcyjnych. Wymaga to centrów obróbczych, które można elastycznie konfigurować w najdrobniejszych szczegółach. Nowa seria 28, z rozstawem wrzecion wynoszącym 1200 mm, jest odpowiedzią Grupy CHIRON na obecne wymagania rynku i świętowała swoją światową premierę podczas Open House Online 2021.
Maksymalna wydajność obróbki dużych i złożonych części
Dostępne są dwie wersje dwuwrzecionowego centrum obróbczego: pięcioosiowa DZ 28 P ze zmieniaczem palet do dużych serii i krótkich czasów cyklu oraz pięcioosiowa DZ 28 S do bezpośredniego załadunku. Bezkonkurencyjną zaletą, zwłaszcza w przypadku dużych elementów, jest to, że obsługa i załadunek odbywają się z oddzielnych stron. Oznacza to, że operator maszyny ma optymalny dostęp do obszaru roboczego i dobry wgląd w proces obróbki. Dzięki temu bardzo dynamicznemu centrum obróbkowemu można korzystać również z kompaktowego układu i jego w pełni niezależnych wrzecion w osiach Z i X.
Załadunek może być również zautomatyzowany za pomocą robota lub suwnicy. Centrum obróbcze jest obsługiwane przez TouchLine, sprawdzony system operacyjny z portfolio SmartLine. Duży panel umożliwia łatwe monitorowanie stanu maszyny przez cały czas. Podobnie jak w przypadku wszystkich nowych serii CHIRON Group, seria 28 jest przygotowana do integracji wszystkich modułów SmartLine. Obejmuje to na przykład ProtectLine do prewencyjnej ochrony przed awariami maszyn oraz ConditionLine do automatycznego monitorowania stanu odpowiednich komponentów maszyny.

Koncepcja przyszłości dla e-mobilności i lotnictwa
Dzięki rozstawowi wrzecion 1200 mm, DZ 28 jest idealna do wymagającej obróbki pięcioosiowej w przemyśle motoryzacyjnym i lotniczym. Umożliwia wysoce wydajną, najwyższej jakości produkcję belek bocznych, obudów akumulatorów i obudów energoelektroniki a także łopatek i wirników do budowy silników i turbin. Wysokie przyspieszenie osi i szybki przesuw zapewniają dynamiczną obróbkę, jakiej nigdy wcześniej nie widziano przy przedmiotach o takich wymiarach. Konstrukcja portalowa, sztywne łoże maszyny i aktywne chłodzenie komponentów zapewniają wymagany stopień precyzji na obrabianym przedmiocie. Dodatkowym atutem jest magazyn narzędzi z miejscem na nawet 60 narzędzi, dzięki czemu maszyna jest łatwa w konfiguracji.
– Seria 28 adresowana jest do nowych klientów i obrabianych przedmiotów. Podczas gdy wcześniej w przypadku komponentów tej wielkości można było stosować tylko produkcję jednowrzecionową, nowe maszyny dwuwrzecionowe DZ 28 mają znacznie krótsze czasy cykli – przy jednoczesnym wytwarzaniu części o najlepszej jakości – mówi Kristoffer Siegmann, dyrektor Global Account Management Automotive w CHIRON Group.
Źródło: Chiron