Piechociński: Trzy filary polityki energetyczno-klimatycznej

 

– Polityka klimatyczno-energetyczna musi respektować trzy równoważne cele: konkurencyjność, zrównoważony rozwój oraz bezpieczeństwo dostaw. Tylko realizacja tych trzech filarów pozwoli na sprawne funkcjonowanie rynku energii korzystnego dla wszystkich jego uczestników – powiedział wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński podczas seminarium „Polityka klimatyczno–energetyczna, perspektywa do 2030 roku – stanowisko Polski”. Spotkanie odbyło się 11 grudnia 2014 r. w Hadze.

Wicepremier Piechociński wyraził przekonanie, że ramy polityki klimatyczno-energetycznej w perspektywie 2030 r., przyjęte przez przywódców europejskich, zachęcą inne kraje do znacznego wysiłku redukcyjnego w ramach porozumienia globalnego. – Unia Europejska, odpowiadając jedynie za 10 proc. globalnych emisji, nie jest w stanie samodzielnie zahamować wzrostu emisji globalnych, a tym bardziej doprowadzić do ich spadku – zauważył.

Szef MG zwrócił także uwagę, że polska inicjatywa stworzenia Unii Energetycznej stała się bodźcem do głębokich dyskusji oraz wyznaczyła kierunek dalszych prac UE. – Solidarne współdziałanie państw członkowskich pozwoli na równomierny podział obciążeń i korzyści, zapewniając funkcjonowanie mechanizmu efektywnego dystrybuowania dostaw energii pomiędzy krajami na wypadek poważnego kryzysu – powiedział.

Wicepremier Janusz Piechociński podczas pobytu w Hadze spotkał się również z Minister ds. Handlu Zagranicznego Lilianne Ploumen. Tematem rozmów była współpraca gospodarcza Polski i Królestwa Niderlandów oraz możliwości jej rozwoju. Minister gospodarki odwiedził także terminal LNG przy porcie w Rotterdamie.

źródło: Ministerstwo Gospodarki

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 1–2/2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę