Rozwiązanie Seco/Warwick w produkcji najpotężniejszych pojazdów na świecie

Seco/Warwick ponownie dostarczy linię technologiczną dla OAO Bielaz, producenta najpotężniejszych pojazdów na świecie. Nowe urządzenie, tj. elektryczny piec rolkowy RLHE, będzie zintegrowane z linią technologiczną do obróbki cieplnej pierścieni łożysk wielkogabarytowych.
Linia, na bazie pieca rolkowego (typ RLHE-120.510.20-1000), przeznaczona jest do obróbki cieplnej pierścieni łożysk wielkogabarytowych (o średnicy od 980 do 1180 mm), używanych w produkcji największych na świecie samochodów ciężarowych, tzw. wozideł, pracujących w przemyśle wydobywczym. Całość dostarczonej linii technologicznej stanowią: system transportowy z zestawem manipulatorów, elektryczny piec rolkowy typu RLHE-120.510.20-1000, prasa hartownicza wraz z oprzyrządowaniem matrycowym oraz system sterowania z systemem nadrzędnym do wizualizacji i archiwizacji danych.
Współpraca pomiędzy OAO Bielaz i Seco/Warwick rozpoczęła się w 2012 r. dostawą uniwersalnego agregatu przepychowego do ulepszania cieplnego (hartowanie i wysokie odpuszczanie) i normalizacji odkuwek typu APH-800 G. Kolejne wdrożone rozwiązanie (listopad 2016 r.) to agregat rolkowy do hartowania w prasie wielkogabarytowych pierścieni łożysk.
– Realizując ten projekt, zespół Seco/Warwick bazował na wieloletnim doświadczeniu oraz wiedzy eksperckiej – specyficznej dla branży łożyskowej oraz tego konkretnego klienta i jego produkcji. Cieszymy się z faktu, że partner z Białorusi powierzył nam realizację kolejnego, wyjątkowo wymagającego technicznie wyzwania zwieńczonego sukcesem – powiedział Jarosław Talerzak, VP, Segmentu Produktów Atmosferowych Seco/Warwick.
Doświadczenie producenta urządzeń do obróbki cieplnej pozwoliło na uzyskanie zakładanych wyjątkowo niskich współczynników deformacji hartowanych pierścieni łożyskowych. Osiągnięto rezultaty poniżej 0,2 mm odkształceń płaskości jak i owalizacji obrabianych cieplnie elementów. Precyzja jest tu kluczowa, gdyż elektryczny piec rolkowy Seco/Warwick wykorzystywany będzie do obróbki cieplnej na potrzeby produkcji olbrzymich wywrotek przewożących wielotonowe ładunki w kopalniach odkrywkowych. Wśród tego typu pojazdów wyróżnia się model Bielaz 75710 o ładowności do 450 ton, który jest najpotężniejszym samochodem ciężarowym na świecie.
Źródło: Seco/Warwick