Seco/Warwick dla elektromobilności

Seco/Warwick dla elektromobilności Seco/Warwick

Rok 2021 był rekordowy pod względem liczby sprzedanych samochodów elektrycznych (EV). Światowa sprzedaż pojazdów elektrycznych kontynuuje silny wzrost również w 2022 r. W ubiegłym roku sprzedano 6,6 mln samochodów elektrycznych (w tym w pełni elektrycznych i hybryd typu plug-in). Ten trend spowodował, że Seco/Warwick wchodzi na rynek z pierwszą na świecie marką linii do lutowania aluminium przeznaczoną do produkcji chłodnic akumulatorów – linia EV/CAB.

– Rozwój branży pojazdów elektrycznych sprawił, że zdecydowaliśmy się uwypuklić nasz produkt i jego przeznaczenie dla tego przyszłościowego przemysłu. Stąd wprowadzenie nowej marki dla linii CAB – EV/CAB. Nazwa produktu miała jednoznacznie identyfikować produkt i łączyć go z elektromobilnością, zaś towarzyszący jej tagline (Solution for e-Mobility) podkreślać, że nasza linia CAB jest odpowiedzią na obecny e-trend. Design logotypu pozostaje w zgodzie z globalnym CI (Corporate Identity) Seco/Warwick, a kolorystyka (zielony slash w miejsce czerwonego) nawiązuje do ekologii, którą reprezentuje e-mobilność. EV/CAB to, z tego co wiem, jest jedynym dedykowanym brand’em pieców do lutowania aluminium dla pojazdów elektrycznych – mówi Katarzyna Sawka, Wiceprezes Marketingu Grupy Seco/Warwick.

Powiązane firmy

EV/CAB – „must have” 

Seco/Warwick to niekwestionowany lider technologii CAB. Na całym świecie pracują setki linii do lutowania aluminium ze znakiem jakości Seco/Warwick. Potrzeby rynku sprawiły, że producent zdecydował się wprowadzić markę, która jest odpowiedzią na oczekiwania producentów wymienników ciepła do sektora EV.

EV/CAB to kompletna linia, która jest przystosowana do produkcji ponadgabarytowych wymienników ciepła. Dzięki ciągłej pracy gwarantuje niezakłócony proces produkcji i dużą wydajność zakładów. Największym atutem i niedoścignionym wzorem jest idealna równomierność rozkładu temperatury na całej szerokości taśmy produkcyjnej. Dzięki czemu otrzymuje się doskonałe i powtarzalne elementy, co jest kluczem do sukcesu produkcyjnego.

– Osiągnęliśmy poziom technologiczny bardzo trudno dostępny dla innych firm. Mamy jeden z najlepszych na rynku produktów w segmencie elektromobilności, co potwierdzają to liczne zamówienia, które tylko w tym roku możemy już liczyć w dziesiątkach – powiedział Sławomir Woźniak, prezes Zarządu Grupy Seco/Warwick.

W pierwszej połowie 2022 r. zamówienia na urządzenia Seco/Warwick złożyło szereg przedsiębiorstw na tym rynku, m.in. specjalizujący się w produkcji wymienników ciepła globalny producent Jiangsu RIDEA.

– Jesteśmy światowym liderem wśród producentów linii przeznaczonych do lutowania wymienników ciepła. To dzięki naszym piecom powstają chłodnice samochodów osobowych, dostawczych, maszyn rolniczych czy agregatów prądotwórczych. Jeśli chodzi o branżę elektromobilności, to chłodnice produkowane w naszych urządzeniach zasilają parki maszynowe wszystkich czołowych koncernów motoryzacyjnych. O niesłabnącej popularności technologii mówi też fakt, iż produkt dla tego segmentu doczekał się własnej marki – EV/CAB, pod którą sygnujemy rozwiązania dedykowane pojazdom elektrycznym – precyzuje Piotr Skarbiński, wiceprezes Segmentu Produktów Aluminium i CAB w Grupie Seco/Warwick. Linie EV/CAB zostały także zamówione przez czołowych europejskich koncernów branży motoryzacyjnej.

Dynamiczny rozwój rynku

– Współpraca z największymi, dynamiczny rozwój rynku, wyzwania technologii przyszłości sprawiają, że innowacja, którą mamy w swoim DNA, i która jest jedną z naszych wartości, będzie nadal naszą determinantą rozwoju – tłumaczy S. Woźniak.

O nieustannym rozwoju rynku świadczą dane z ostatnich 9 lat. W 2021 r. co tydzień sprzedawało się więcej samochodów elektrycznych niż w całym 2012 r. Łącznie, liczba samochodów elektrycznych na świecie do końca 2021 r. wyniosła około 16,5 miliona. Jest to liczba trzykrotnie wyższa niż w 2018 r. Tak imponujący wzrost udało się uzyskać mimo napięć w globalnych łańcuchach dostaw. Co więcej, na początku 2022 r. sprzedaż EV (Electrical Vehicles) nadal silnie rosła. W pierwszym kwartale, na całym świecie sprzedano 2 mln samochodów elektrycznych. Jest to aż o 75% więcej niż w analogicznym okresie w ubiegłym roku.

Czynnikiem pozwalającym na silny wzrost sprzedaży w ubiegłym roku było wsparcie zakupów samochodów elektrycznych na wielu rynkach. Ogólne wydatki publiczne na dotacje i zachęty podwoiły się w 2021 r. i osiągnęły prawie 30 mld USD. Jak wskazuje IEA, coraz więcej krajów ma ambitne cele dotyczące elektryfikacji pojazdów na nadchodzące dziesięciolecia. W 2021 r. na świecie dostępnych było pięciokrotnie więcej modeli samochodów elektrycznych niż w 2015 r., a do końca 2021 r. liczba dostępnych modeli osiągnęła 450. Wielu producentów samochodów elektrycznych planuje elektryfikację swoich flot w tempie przekraczającym cele polityk krajowych.

Źródło: Seco/Warwick

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest tytułem branżowym typu business to business, w którym poruszana jest tematyka z różnych najważniejszych sektorów przemysłowych. Redakcja online MM Magazynu Przemysłowego  przygotowuje i publikuje na stronie artykuły techniczne, nowości produktowe oraz inne ciekawe informacje ze świata przemysłu i nie tylko.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę