Tajwan przygotowuje się na targi EMO 2019

TAITRA

Od lat Tajwan jest siódmym na świecie producentem obrabiarek i akcesoriów. Eksport maszyn w kraju osiąga wielkość około 40 miliardów dolarów rocznie. 

Z łączną liczbą 239 wystawców na ponad 17 000  powierzchni wystawienniczej podczas targów EMO 2019 Tajwan pokazuje swój olbrzymi potencjał rozwojowy w dziedzinie inteligentnych maszyn obróbczych i wyraźnie chce się pozycjonować jako alternatywa dla niemieckich dostawców nowoczesnych rozwiązań z zakresu czwartej rewolucji przemysłowej.

Tajwańskie firmy nie chcą jednak bezpośrednio konkurować z niemieckimi, a współpracować i w ten sposób poprawić postrzeganie marki „Made in Taiwan” w przyszłości. – Tajwan może być teraz równorzędnym partnerem – powiedział Walter Yeh, prezes i dyrektor generalny Tajwańskiej Rady Rozwoju Handlu Zagranicznego (TAITRA).

To m.in. z tego powodu Siemens Tajwan podpisał umowę o współpracy z Fair Friend Group (FFG) – obecnie największym tajwańskim inwestorem w Niemczech – na targach EMO 2017 w Hanowerze podczas drugiego niemiecko-tajwańskiego forum Smart Machinery.

Cel stawiany przez Tajwanu jest jasny: producenci maszyn produkcyjnych mają opracowywać aplikacje do samodzielnego kontrolowania się w przyszłości, a przede wszystkim do łączenia się w sieci za pośrednictwem chmury. Bush Hsieh z Chumpower Machinery mówi o „konkurencyjnym ekosystemie”, który należy jednak najpierw skonfigurować.

W 2018 r. tajwański przemysł maszynowy zwiększył produkcję do rekordowej kwoty 1,2 bln USD, częściowo dzięki wzrostowi eksportu o 7,2% r/r. W tym samym czasie Tajwan wyeksportował narzędzia i komponenty do maszyn za łączną kwotę 4,565 miliardów dolarów, tj. o 8,28% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Tajwan jest czwartym co do wielkości eksporterem obrabiarek i komponentów do nich.

TAITRA na targach EMO 2019 zaprezentuje się w hali 09 na stoisku E 08.

Źródło: TAITRA

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 5–6/2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę