Targi w Krakowie podsumowują rok

Raven Media
Reklama
Reklama

Rok 2021 dla Targów w Krakowie był rokiem wyzwań, intensywnej pracy, zaangażowania i ogromnej chęci powrotu do spotkań stacjonarnych. Pomimo wielu przeciwności organizatorzy jednych z największych imprez targowych w kraju przez 12 miesięcy śmiało i pewnie szli pod wiatr. Efekt? 6 stacjonarnych imprez targowych w ścisłym reżimie sanitarnym, 16 konferencji online, 3 konferencje prasowe, dziesiątki godzin programów towarzyszących, autorski cykl podcastów oraz premiera Telewizji Targowej podczas 24. Międzynarodowych Targów Książki w Krakowie.

Cofnijmy się w czasie do stycznia 2021 r. „Zamrożenie” branży targowej, przedłużająca się niepewność jutra oraz narastający stres nie napawały optymizmem. Nikt nie wiedział, kiedy ponownie będzie można organizować spotkania stacjonarne. Wiele osób zastanawiało się, jak poradzi sobie przemysł spotkań. Targi w Krakowie, wykorzystując wiedzę i umiejętności zdobyte w pierwszych miesiącach pandemii, wraz z początkiem nowego roku od razu przystąpiły do działania. Przemodelowały strategię działania tak, aby odpowiadała nowym realiom rynkowym. Reagując na zmieniające się potrzeby firm, już w styczniu zorganizowały pierwszy webinar, pokazując tym samym, że pomimo bardzo trudnej sytuacji, szybko adaptują się do zmieniających warunków i doskonale odnajdują się w rozwiązaniach digital. Wszystko po to, aby pomimo lockdownu zachować kontakt z klientami i partnerami.

Duże zainteresowanie

Reklama

Realizowane konferencje online wzbudziły duże zainteresowanie, co dodało energii wszystkim osobom zaangażowanym w ich przygotowanie. W ciągu 12 miesięcy Targi w Krakowie przygotowały 16 wirtualnych spotkań m.in. dla branż: elementów złącznych, narzędziowo-przetwórczej, opakowaniowej, gastronomicznej, winiarskiej, kompozytowej, medycznej, stomatologicznej i związanej ze środkami zapewniającymi bezpieczeństwo sanitarne. Z dużym prawdopodobieństwem część z nich na stałe zagości w kalendarzu wydarzeń. Wyzwaniem było przygotowanie 11thInternational Conference on Advanced Vibrational Spectroscopy #ICAVS11. Przez 4 dni ponad 370 uczestników – naukowców z całego świata, brało udział w łącznie w ponad 300 prezentacjach wygłoszonych przez 100 prelegentów. Wydarzenie odbywało się online w 4 wirtualnych salach konferencyjnych.

Kolejnym krokiem naprzód było nagranie serii autorskich podcastów „Packaging Innovations. Rozmowy spakowane”, w których poruszano najbardziej aktualne tematy ze świata opakowań, tj.:
e-commerce, userexperience, omnichanel, sustainability, recykling czy ecodesign. Gośćmi podcastów byli znani eksperci opowiadający o trendach w branży opakowań, jej problemach oraz perspektywach rozwoju. Ciekawym rozwiązaniem okazało się wprowadzenie katalogów elektronicznych na stronach poszczególnych targów, w których publikowane są wizytówki firm. Metoda ta sprawdziła się idealnie podczas lockdownu, ponieważ w ten sposób szybko, bez konieczności bezpośredniego kontaktu, można było nawiązać relacje biznesowe.

Reklama

Wisienką na torcie w pierwszym półroczu była nominacja w konkursie MP Power Awards 2020 za pierwsze w Polsce Targi Rozwiązań Zwiększających Bezpieczeństwo Sanitarno-Epidemiologiczne ANTYCOVID EXPO. Była to już trzecia nominacja z rzędu dla Targów w Krakowie w kategorii targi. Wyróżnienie wywołało uśmiech na twarzach pracowników, którzy nie kryli radości z docenienia ich pracy.

W roku 2021 Targi w Krakowie obchodziły święto 25-lecia. W ciągu ćwierćwiecza z niewielkiej spółki stały się trzecim co do wielkości organizatorem targów branżowych w Polsce, organizując wydarzenia nie tylko w stolicy Małopolski, ale i Bydgoszczy, Warszawie i Wrocławiu. Przełomowym momentem był rok 2014, kiedy to otwarto Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowe EXPO Kraków. Jubileusz okazał się idealną okazją do przyjrzenia się wszystkim akcjom towarzyszącym, które przez ostatnie 25 lat towarzyszyły targom, a tych nie brakowało. Firmowa grządka z uprawą głąbika krakowskiego; festiwal kolorów dla pracowników z okazji 5-lecia EXPO Kraków; stworzenie największej skarbonki z kompozytów podczas Targów KOMPOZYT-EXPO do dziś zajmującej centralne miejsce podczas Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, przemienienie EXPO Kraków w boisko footballu amerykańskiego na potrzeby realizacji klipu video zapowiadającego Targi HORECA, akcja 20 autorów na 20-lecie Międzynarodowych Targów Książki w Krakowie, czyli własna książka ze zbiorem opowiadań, z której dochód został przekazany na cele charytatywne  – to tylko kilka z przykładów przedsięwzięć zrealizowanych na przestrzeni lat.

W lutym 2021 z powodu pandemii nie było tortu i świeczek, były za to życzenia płynące z najdalszych zakątków kraju. Wszyscy jednogłośnie życzyli Targom w Krakowie szybkiego powrotu do spotkań, jak pokazał czas, życzenie spełniło się 6 czerwca.

Ponownie stacjonarnie

230 dni – tyle czasu branża targowa czekała na wiadomość, która 6 czerwca obiegła media. Decyzją ministra zdrowia organizacja targów, konferencji i kongresów w formie tradycyjnej ponownie była możliwa. Informacja zbiegła się w czasie z likwidacją szpitala tymczasowego, który od listopada 2020 r. do końca maja 2021 r. funkcjonował w EXPO Kraków. 22 czerwca podczas konferencji prasowej zarząd firmy dokonał symbolicznego wyburzenia fragmentu ściany szpitala tymczasowego i był to znak, że organizatorzy są gotowi na przyjęcie gości oraz powrót wydarzeń stacjonarnych.

Pierwszą stacjonarną imprezą zrealizowaną po przerwie przez Targi w Krakowie były wrześniowe Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations organizowane w EXPO XXI Warszawa. Trzy tygodnie później w EXPO Kraków odbyła się premierowa edycja TUNING SHOW EXPO – impreza skierowana do fanów motoryzacji. W październiku tradycyjnie miłośnicy literatury spotkali się na Międzynarodowych Targach Książki w Krakowie, które po raz pierwszy odbyły się w dwóch przestrzeniach równocześnie: online oraz offline. Nowością była Telewizja Targowa prowadzona przez dziennikarzy literackich. Intensywny okazał się także listopad. W tym czasie w Krakowie odbyły się Międzynarodowe Targi Wyposażenia Hoteli i Gastronomii HORECA, Targi Artykułów Spożywczych i Napojów dla Gastronomii GASTROFOOD, Międzynarodowe Targi Wina w Krakowie ENOEXPO, a we Wrocławiu Dolnośląskie Targi Stomatologiczne DENTAMED.

Równie dużo pracy miał Dział Wynajmów, bowiem w kalendarzu EXPO Kraków można było odnaleźć wiele interesujących imprez zewnętrznych, m.in. Międzynarodowy Kongres Kosmetyczny i Targi Beauty LNE, konferencję DesignWays, Targi Mieszkań i Domów oraz towarzyszącą im wystawę „Impresjoniści i postimpresjoniści 3D”, Dni Obuwia POLSHOES, czy Targi Biżuterii Jubinale CHRISTMAS. EXPO Kraków sprawdziło się również jako studio dla jednej ze stacji telewizyjnych.

Z optymizmem w przyszłość

Targi w Krakowie w ostatnim roku udowodniły, że targi to nie tylko jednorazowe stoisko, to praca na wiele miesięcy przed i po imprezie. Dzięki dostępnym narzędziom kontakt z branżą możliwy jest przez 365 dni, co sprawia, że proponowane wydarzenia uwzględniają wszystkie kluczowe potrzeby wystawców i gości. Dzięki przemyślanej strategii oraz starannie dopracowanym programom towarzyszącym firma pewnie wchodzi w 2022 r., przygotowując się do intensywnego sezonu.

Źródło: Targi w Krakowie

Reklama

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest tytułem branżowym typu business to business, w którym poruszana jest tematyka z różnych najważniejszych sektorów przemysłowych. Redakcja online MM Magazynu Przemysłowego  przygotowuje i publikuje na stronie artykuły techniczne, nowości produktowe oraz inne ciekawe informacje ze świata przemysłu i nie tylko.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę
Reklama