Turcar zdominował konkurs ANCA Tool of the Year

Turcar zdominował konkurs ANCA Tool of the Year Turcar

Z 37 zgłoszeniami, ponad 202480 polubieniami w mediach społecznościowych i prawie 8500 oddanymi – konkurs ANCA Tool of the Year powraca na targach EMO Milano 2021, aby świętować osiągnięcia globalnej branży narzędzi skrawających, której wartość szacowana jest na około 34,42 miliarda dolarów. Tegoroczny konkurs był pełen zgłoszeń przełamujących bariery i wykorzystujących nadzwyczajne umiejętności w tworzeniu złożonych narzędzi zapewniających istotne korzyści w zakresie szlifowania.

Turcar, zwycięzca w kategorii narzędzia wirtualnego w 2020 r., w tej edycji konkursu wygrał również w kategorii #MadeonANCA oraz Most Innovative Tool, wykazując nadzwyczajne umiejętności w zakresie zaawansowanego projektowania praktycznego i wytwarzania narzędzi skrawających, jak również pokazując wyobraźnię i umiejętności, które pozwoliły przenieść oprogramowanie ANCA na zupełnie nowy poziom.

Konkurs ten stał się kluczowym doświadczeniem dla wielu osób w firmie Turcar. Po zeszłorocznej wygranej i niezwykłym doświadczeniu, tym razem chcieliśmy pójść krok dalej. Zebraliśmy szereg pomysłów dotyczących obu kategorii od wielu kolegów w firmie, a następnie przeszliśmy do realizacji procesów, które jednocześnie definiują naszą firmę: od kreatywnych pomysłów projektowych po realizację procesów i w przypadku #MadeonANCA – również produkcję. Skorzystaliśmy nie tylko z silnego przesłania, jakie niesie ze sobą ten konkurs, ale również z okazji do wspólnej nauki. W przyszłym roku na pewno będziemy bronić tytułumówi Rauf Ötzürk, dyrektor firmy Turcar.

Nie tylko Turcar

Spośród szeregu wyjątkowych zwycięzców drugie miejsce w kategorii #MadeonANCA zajęła firma FANAR, natomiast trzecie firma ARCH Cutting Tools, które wykazały doskonałe opanowanie oprogramowania i maszyn w celu stworzenia funkcjonalnego narzędzia o doskonałym wykończeniu powierzchni, niskim biciu i wyjątkowej dokładności szlifowania.

Poziom emocji w ANCA przed ogłoszeniem zwycięzców był nadzwyczajny, a ja osobiście byłem dumny, mogąc oceniać przesłane zgłoszenia. Celem naszej nagrody jest uznanie niezwykłej kreatywności branży narzędzi skrawającej, która stanowi podstawę całej branży produkcyjnej – mówi Pat Boland, współzałożyciel ANCA. – W kategorii wirtualnego narzędzia innowacja i zakres wykorzystania oprogramowania ANCA CIM3D przez firmę Turcar były wyjątkowe. W kategorii fizycznego narzędzia złożoność, ale również produktywność, przez wyeliminowanie wymian narzędzi przez połączone operacje, pozwalają w znacznym stopniu ograniczyć czas cyklu dla klientów. Narzędzie to w najwyższym zakresie wykorzystuje możliwości oprogramowania.

Dzięki kreatywności i wyobraźni wykazanej w kategorii Most Innovative Tool firma Turcar wygrała projektem myśliwca odrzutowego; japoński producent narzędzi Kojima zdobył drugie miejsce dzięki barwnemu Tokyo Sky Tree, natomiast turecka firma Rtech zdobyła trzecie miejsce dzięki symulacji wizerunku Mustafy Kemala Atatürka. Wszystkie trzy firmy pokazały wyjątkową skalowalność narzędzi bez użycia skomplikowanych rysunków, pozwalając wyobraźni stworzyć dzieła sztuki.

ANCA stanowi część naszego sukcesu, ponieważ zakupiliśmy ich pierwszą maszynę już w 1992 r. Wiedzieliśmy, że możliwości oferowane przez ANCA stanowią doskonałą podstawę kreatywności i innowacji. Wybór zwycięzców konkursu stanowił cenne i ekscytujące doświadczenie. Wykazane przez nich umiejętności i pomysły były niezwykłe – stwierdził Ivan Cuscov, dyrektor zakładu renomowanego włoskiego producenta narzędzi Cerin oraz wieloletni klient ANCA mieli powód do dołączenia do jury konkursowego:

Turcar, czyli zwycięzca ANCA Tool of the Year

Turcar został wyróżniony za w pełni funkcjonalne narzędzie z osiowymi i promieniowymi elementami skrawającymi, umożliwiające wykonanie pięciu niezależnych operacji. To narzędzie o wyjątkowej konstrukcji umożliwia wytworzenie docelowej części na pojedynczej konfiguracji obrabiarki. Możliwości najnowszej wersji oprogramowania iGrind zostały w pełni wykorzystane do stworzenia 27 różnych operacji, a zaawansowane funkcje iGrind, wyważenia narzędzia, edytora profili i kąta przyłożenia o profilowej formie łamacza wióra zostały wykorzystane do opracowania tego doskonale zrównoważonego narzędzia. Imponujące było również to, że kompletne narzędzie zostało wykonane w czasie dwóch godzin, przy wyjątkowo niskim biciu i doskonałym wykończeniu powierzchni – tak swoimi spostrzeżeniami dzielił się Thomson Mathew, ekspert ANCA i juror konkursu.

Na drugim miejscu uplasowała się firma FANAR ze swoim interesującym narzędziem połączonym z nożem ultradźwiękowym ze specjalnym promieniem końcówki ostrza, frezem do wałków wielowypustowych i dwustronnym fazowaniem. Firma FANAR również wykorzystała zaawansowane funkcje oprogramowania iGrind, takie jak różne segmenty narzędzi i funkcje kompensacji. Trzecie miejsce zajął ubiegłoroczny zwycięzca Tool of the Year, firma ARCH Cutting Tools, której wielofunkcyjne narzędzie charakteryzowało się wyjątkową złożonością poprzez połączenie wiercenia trepanacyjnego i gwintowania. Na szczególną uwagę zasługiwało trzynaście operacji wykorzystanych z użyciem dwóch segmentów profili.

Turcar – zwycięzca ANCA Virtual Tool of the Year

Turcar został zwycięzcą w tej kategorii dzięki wyjątkowej kreatywności poprzez wykorzystanie funkcji oprogramowania do szlifowania narzędzi ANCA iGrind oraz oprogramowania do weryfikacji narzędzia CIM 3D. Do symulacji modelu myśliwca odrzutowego firma wykorzystała 61 operacji, zaawansowane funkcje najnowszej wersji oprogramowania ANCA iGrind oraz różne pliki TOM – kontynuuje Thomson. – Wyjątkowe zgłoszenie japońskiego producenta narzędzi skrawających Kojima dało tej firmie drugie miejsce za wykorzystanie funkcji mapowania kolorów oprogramowania CIM 3D, które oświetliło budowlę Tokyo Sky Tree. Oprogramowanie iGrind zostało również wykorzystane do stworzenia profilu, natomiast oprogramowanie do edycji kąta przyłożenia o postaci profilowego łamacza wióra zostało użyte do stworzenia modelu. Rtech, turecki producent narzędzi skrawających, w niezwykły sposób stworzył symulację wizerunku Mustafy Kemala Atatürka – założyciela Republiki Tureckiej. Powierzchnia czołowa została utworzona z użyciem funkcji tworzenia profilu i karbów.

Źródło: ANCA

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę