Zaawansowana linia produkcyjna od Seco/Warwick
Po raz trzeci firma Seco/Warwick dostarczy urządzenia dla kluczowego hinduskiego producenta w sektorze obronności i lotnictwa – przedsiębiorstwa Tata Advanced Systems Limited. Dostawa ta będzie obejmować największą w historii współpracy obu spółek linię produkcyjną, która posłuży do wytwarzania poszyć samolotów.
Urządzenia, które Seco/Warwick dostarczy do TASL, tworzą linię do przesycania stopów aluminium. Są one skierowane m.in. do branży lotniczej i spełniają rygorystyczne wymagania najnowszych norm lotniczej AMS2750F i materiałowej AMS2770. Linia od przedsiębiorstwa Seco/Warwick będzie wykorzystywana do wytwarzania poszyć samolotów, a w jej skład wchodzą następujące urządzenia: elektryczny piec VertiQuench (typu drop bottom), przejezdna wanna hartownicza, stacjonarna stacja płukania oraz dodatkowe wyposażenie w postaci chillera i koszy załadowczych.
Przestrzeń robocza pieca wynosi L7500xW3000xH3000mm, dzięki czemu będzie możliwa obróbka cieplna ogromnych arkuszy blachy aluminiowej. Jest to bardzo istotne przy produkcji poszyć samolotów, ponieważ dzięki tak dużym wymiarom komory roboczej można ograniczyć liczbę łączeń w poszyciu. Zaprojektowana linia spełni wymagania klienta, tj.: zapewni gwarantowany rozkład temperatury dla wsadu +/- 5°C, umożliwi chłodzenie wsadu w polimerze lub samej wodzie oraz zapewni oczyszczenie wsadu po procesie chłodzenia w polimerze. Dodatkowo w piecu będzie można realizować proces sztucznego starzenia.
VertiQuench – piec stworzony na potrzeby lotnictwa
Nie tylko ogromna przestrzeń robocza pieca sprawia, że to urządzenie idealnie sprawdzi się w branży lotniczej. Istotnym parametrem, poza wielkością przestrzeni roboczej, jest prędkość pełnego zanurzenia wsadu w wannie hartowniczej. W tym urządzeniu wynosi ona 5 sekund. Dzięki temu można uzyskać końcowy produkt, który spełnia normy materiałowe i lotnicze obróbki cieplnej dla bardzo wymagających typów stopów. To wszystko sprawia, że nowa linia pozwoli skrócić czas i liczbę procesów obróbki cieplnej koniecznych do wytworzenia końcowego produktu. Tym samym zredukuje koszty operacyjne i wyeliminuje część dodatkowych łączeń w poszyciu.
–Wyzwaniem dla naszego działu B&R było spełnienie indywidualnych wymagań TATA Advanced Systems Limited. Aby uzyskać wymaganą prędkość zanurzenia wsadu w czasie poniżej 5 sekund, dla takich rozmiarów kosza, zastosowaliśmy zaawansowany system napędu windy i otwierania drzwi. Dzięki temu nasza linia do przesycania spełnia wymagania najnowszej wersji normy lotniczej AMS2750F – tłumaczy Piotr Skarbiński, wiceprezes Segmentu Produktów Aluminium i CAB w Grupie Seco/Warwick. – To już nasza trzecia współpraca z TASL. Poprzednie dwie linie do przesycania zostały dostarczone do zakładów w Nagpur i Hajdarabad w Indiach. Ponowna współpraca wprost oznacza dla nas, że klient jest zadowolony z jakości naszych rozwiązań i z dotychczasowej kooperacji. Mamy nadzieję, że na trzech razach się to partnerstwo nie zatrzyma.
Obróbka aluminium – specjalność firmy Seco/Warwick
Seco/Warwick zostało wybrane jako dostawca nowej linii ze względu na zaawansowanie technologiczne rozwiązań, indywidualne podejście do każdego kontraktu, a także satysfakcję i doświadczenia klienta.
- Cenimy współpracę z Seco/Warwick również z powodu profesjonalnego serwisu jaki świadczy nam w zakresie dwóch wcześniej dostarczonych linii obróbki cieplnej. Dlatego Seco/Warwick było dla nas przy tym kontrakcie firmą pierwszego wyboru. Nowa linia poza swoją wielkością spełni szereg wytycznych, które pozwolą nam wytwarzać poszycia samolotowe najwyższej jakości, które spełnią oczekiwania naszych klientów Tier-1 i OEM z sektora przemysłu lotniczego i obronnego. Jesteśmy również przekonani, że Seco/Warwick będzie w stanie przekazać nam urządzenia w ramach ustalonych terminów projektowych - mówi Abhishek Paul, manager and gead – supply chain management z TATA Advanced Systems Limited.
Źródło: Seco/Warwick