Zmiana struktury i zarządu w ABB

Pixabay

Początek 2020 r. przyniósł zmiany organizacji zarządu ABB w Polsce. Są one wynikiem trwającego procesu transformacji Grupy ABB, w ramach którego Biznes Produktów i Systemów Energetyki ABB zostanie sprzedany firmie Hitachi.

W związku ze wspomnianą sprzedażą, ze struktur ABB w Polsce wydzielono spółkę ABB Power Grids Poland Sp. z o.o. Z dniem 1 stycznia br. jej prezesem został Paweł Łojszczyk. W ABB pracuje prawie 30 lat. W latach 2013-2019 był prezesem zarządu ABB. Obecnie funkcję prezesa ABB Power Grids Poland łączy z obowiązkami dyrektora zarządzającego ABB Power Grids w Czechach, Słowacji i Bułgarii.

Jednocześnie z dniem 1 stycznia 2020 r. prezesem zarządu ABB został Tomasz Wolanowski. W ABB pracuje w sumie ponad 20 lat. W latach 2013-2019 był krajowym dyrektorem zarządzającym ABB w Rumunii. Obecnie funkcję prezesa ABB łączy z obowiązkami dyrektora Biznesu Elektryfikacji ABB w Polsce.

W nowym modelu organizacyjnym, ABB funkcjonuje w zakresie czterech niezależnych biznesów: Elektryfikacji, Automatyki Przemysłowej, Systemów Napędowych oraz Robotyki i Automatyki Dyskretnej. Tak jak dotychczas, biznesy te działają w ramach ABB. – W ostatnich latach wdrożyliśmy strategię, która upraszcza strukturę firmy, koncentruje się na kliencie i cyfrowych rozwiązaniach z portfolio ABB Ability. Dzięki temu jeszcze bardziej zbliżyliśmy się do rynku i ugruntowaliśmy pozycję lidera technologii dla przemysłu. Polska jest ważnym rynkiem dla ABB. Współpracujemy blisko z naszymi klientami i partnerami, aby wdrażać nowe technologie, które reprezentują najwyższy poziom jeśli chodzi o jakość i niezawodność – powiedział Paweł Łojszczyk.

Inwestujemy w Polsce około 100 mln złotych rocznie. Chcemy wykorzystać potencjał rynku, który zmienia się zgodnie z ideą cyfryzacji i przemysłu 4.0. Dla krajowej organizacji ABB wiąże się to m.in. z implementacją nowego modelu biznesowego, dalszymi inwestycjami w nasze fabryki oraz rozwojem lokalnych jednostek badawczo-rozwojowych, które pozwalają nam zachować konkurencyjną przewagę – powiedział Tomasz Wolanowski.

Źródło: ABB

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę