Automaty do wydawania - sposób na eliminację ryzyka i zwiększenie odpowiedzialności

APEX
22.4.2016
Reklama
Reklama

Termin „aktywa strategiczne” może się kojarzyć z najnowszym filmem wojennym, ale w rzeczywistości w każdym środowisku pracy używane są liczne sprzęty, urządzenia i narzędzia, które umożliwiają firmom osiągnięcie wyższej efektywności i, co ważniejsze, poprawę bezpieczeństwa. W tym dokumencie Julian Adams, dyrektor zarządzający w firmie Apex Supply Chain Technologies postara się przedstawić nieocenioną rolę technologii w zarządzaniu ryzykiem i równoczesnym zwiększaniu odpowiedzialności i kontroli nad zasobami. 

Bez względu na to, czy chodzi o fabrykę, magazyn, szpital, czy też sklep, organizacje potrzebują licznych zasobów do bezpiecznego i efektywnego prowadzenia operacji. O ile część wyposażenia można uznać za „strategiczne”, dostępność zapasów zawsze wywiera duży wpływa na produktywność zakładu i może stać się dużym problemem w firmach, w których procesy dystrybucji, ewidencji i audytu zapasów są wykonywane ręcznie.

Jednym z przykładów mogą być środki ochrony osobistej, które, w razie nieprawidłowego zarządzania, mogą nie tylko spowodować obniżenie sprawności działania, ale też stwarzać poważne zagrożenie bezpieczeństwa. Pracownicy potrzebujący do wykonywania swoich zadań konkretnego sprzętu, zapasów i materiałów mogą marnować mnóstwo czasu na ich poszukiwanie w magazynach, co przekłada się na spadek produktywności. Podobnie, jeżeli pracownicy używają nieodpowiednich środków ochrony osobistej lub nie używają ich w ogóle, zwiększają prawdopodobieństwo wypadku. Pracodawcy mają przede wszystkim obowiązek zapewnienia pracownikom dostępności materiałów i zapasów, ale muszą również zadbać o to, aby pracownicy ich używali, i to zgodnie z ich przeznaczeniem.

Ostatecznym celem firmy jest zatem zarządzanie, śledzenie i udostępnianie najważniejszych środków ochrony osobistej pracownikom niezależnie od czasu i miejsca. Dotyczy to w równym stopniu wyposażenia, takiego jak aparaty oddechowe i sprzęt ochronny, a także materiałów eksploatacyjnych np. rękawic, okularów i tym podobnych. Rozwiązaniem tego problemu jest strategiczne rozmieszczenie automatów do wydawania w miejscach łatwo dostępnych dla pracowników, wtedy kiedy ich potrzebują. Automaty te są urządzeniami inteligentnymi. Dzięki nim pracownicy zawsze mają odpowiednie wyposażenie i materiały zapewniające im bezpieczeństwo i odpowiednią produktywność. Lepsza integracja magazynów, działów operacji i zespołów zaopatrzenia pozwala minimalizować potencjalne ryzyko zagrożenia zdrowia i bezpieczeństwa pracowników.

Reklama

Zasady magazynów o otwartym dostępie

W wielu firmach wdrożenie zasad magazynów o otwartym dostępie jest uznawane za najlepsze rozwiązanie zapewniające pracownikom dostęp do wyposażenia niezbędnego do wykonywania pracy. Jednakże w przypadku ręcznego ewidencjonowania i rejestrowania aktywów niezwykle trudno jest stwierdzić, jak wiele par rękawic, butów lub kamizelek ostrzegawczych zostało wydanych, czy są przystosowane do żądanego celu, a także, czy ich rozmiar jest odpowiedni dla używającego ich pracownika.

Mimo że swobodny dostęp może wydawać się najlepszym rozwiązaniem dostarczania pracownikom środków ochrony osobistej i materiałów, w rzeczywistości powoduje liczne problemy:

1. Jeżeli pracownicy mają swobodny dostęp do zasobów, zwykle biorą więcej niż potrzebują, „tak na wszelki wypadek”.
2. Konieczność opuszczenia stanowiska pracy i poszukiwania wyposażenia powoduje spadek produktywności.
3. Brak niezawodnego procesu ewidencjonowania uniemożliwia monitorowanie wzorców użycia lub szybkie znajdowanie zasobów.
4. Wykorzystywanie ręcznego ewidencjonowania zasobów, które jest w dużym stopniu podatne na błędy ludzkie.

Reklama

Wydawanie środków ochrony osobistej - potencjalne rozwiązanie

Automaty do wydawania przystosowane do obsługi środków ochrony osobistej i innych materiałów eksploatacyjnych dają firmom ogromne możliwości przez zapewnienie ciągłego dostępu i dostępności środków ochrony osobistej i innych strategicznych zasobów oraz poprawę kontroli nad nimi i zwiększenie odpowiedzialności w organizacji.

Przykładowo wdrożenie automatycznych procesów wydawania pozwala firmom na ewidencjonowanie pobierania nowego sprzętu przez pracownika organizacji, a także rejestrowanie daty i godziny tej operacji. Możliwe jest skrócenie czasu potrzebnego na poszukiwanie wyposażenia, materiałów i zapasów, ponieważ dostęp do automatów do wydawania jest kontrolowany za pomocą kart pracowników lub tokenów bezpieczeństwa. Każde urządzenie Apex jest urządzeniem internetowym współpracującym z platformą Trajectory Cloud, w której przechowywane są informacje o stanowiskach pracowników oraz wymaganych przepisach bezpieczeństwa i higieny pracy. Dzięki możliwości rejestrowania wydawanych przedmiotów, inteligentne automaty do wydawania umożliwiają generowanie dokumentów z sygnaturą godziny i daty, co pozwala pracodawcy na dokładne dokumentowanie przestrzegania przepisów bezpieczeństwa.

Funkcja rejestrowania transakcji umożliwia wykorzystanie automatów do wydawania do rozwiązania problemów z uzupełnianiem zapasów, wysyłania automatycznych alertów o poziomie zapasów, a także powiadomień o ponownym zamówieniu do dostawców, co pozwala wyeliminować przypadki wyczerpania zapasów i pilne zamówienia. Ponieważ poziom zapasów jest monitorowany w czasie rzeczywistym przez platformę Trajectory Cloud, nie występuje ryzyko wyczerpania zapasów lub zamówienia nieodpowiedniego wyposażenia. Pomaga to utrzymać wysoką produktywność i zapewnić bezpieczeństwo, a jednocześnie ograniczyć koszty związane z opóźnieniami, niewłaściwymi zamówieniami lub pilnymi zamówieniami.

Apex Supply Chain Technologies jest obecnie jedynym dostawcą automatów do wydawania, które współpracują z platformą Trajectory Cloud. Te proste i ładne urządzenia wykorzystujące technologię Connect n’ Go wystarczy podłączyć do zwykłego gniazda elektrycznego, połączyć z Internetem za pośrednictwem kabla Ethernet, sieci Wi-Fi lub telefonii komórkowej. Platforma Apex Trajectory Cloud zapewnia stały dostęp do danych, alertów i raportów z poziomu przeglądarki internetowej niezależnie od miejsca i czasu. Dzięki temu firmy mogą poprawić produktywność, dostęp do informacji, niezawodność i dostęp do zapasów oraz strategicznych zasobów i materiałów, a także monitorować wzorce i trendy ich użycia.

Zwiększenie odpowiedzialności pracowników i ograniczenie kosztów to dwie kolejne korzyści, które zapewniają automaty i rozwiązania do wydawania zastosowane w środowisku pracy w przemyśle. W wielu firmach, które chcą ograniczyć niepotrzebne zużycie materiałów, wdrożenie automatów do wydawania umożliwia zapobieganie gromadzeniu zasobów i ich marnowania, a także w znacznym stopniu wyeliminowanie konieczności utrzymywania zapasów bezpieczeństwa. Często ograniczenie zużycia zasobów sięga 30%, a spadek utrzymywanych zapasów - 50%.

Rzecz jasna, bez skutecznych mechanizmów kontroli i zarządzania zasobami nie da się w pełni zrealizować wszelkich inicjatyw mających na celu zwiększenie produktywności i ograniczenie kosztów. Automaty do wydawania to jedno ze sprawdzonych rozwiązań, które może pomóc firmom nie tylko minimalizować przestoje i wyeliminować przypadki wyczerpania się zapasów, ale także zapewnić bezpieczeństwo operacji i zwiększyć odpowiedzialność w myśl firmowych zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.

Więcej informacji o firmie Apex Supply Chain Technologies i automatach do wydawania środków ochrony osobistej można znaleźć na stronie www.apexsupplychain.com/gb/personal-protective-equipment/, wysyłając wiadomość e-mail na adres [email zakodowany] lub dzwoniąc pod numer 0800 840 4776.

Autor: Julian Adams, dyrektor zarządzający w firmie Apex Supply Chain Technologies

Reklama

O Autorze

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama