Automatyzacja i digitalizacja zawładną targami Hannover Messe 2026

Hannover Messe 2026: AI i automatyzacja w przemyśle Deutsche Messe

Targi przemysłu produkcyjnego Hannover Messe odbędą się w dniach 20-24 kwietnia 2026 roku w Hanowerze. Kolejna edycja przyniesie nową strukturę tematyczną i innowacyjne formaty wystawiennicze. Nowością będzie Strefa Produkcji Obronnej.

Sztuczna inteligencja kluczem do konkurencyjności

Sztuczna inteligencja będzie przewodnim tematem praktycznie we wszystkich halach targowych. Jak podkreśla Hubertus von Monschaw, dyrektor globalny ds. targów w Deutsche Messe, automatyzacja i digitalizacja coraz bardziej przenikają się zarówno fizycznie, jak i merytorycznie. Na targach swoje rozwiązania AI zaprezentują giganci technologiczni - AWS, Microsoft, SAP, Schneider Electric i Siemens - oraz firmy z sektora MŚP, takie jak Beckhoff Automation, Festo czy Phoenix Contact.

Nowa strefa

Nowością w programie jest Strefa Produkcji Obronnej - specjalna przestrzeń wystawiennicza dedykowana technologiom produkcyjnym dla przemysłu obronnego. Współorganizowana z DSEI Germany strefa ma wzmocnić europejski sektor bezpieczeństwa i obronności, prezentując skalowalne i elastyczne rozwiązania produkcyjne odpowiadające na rosnące inwestycje w zdolności obronne.

Robotyka i oprogramowanie przemysłowe

Targi pokażą najnowsze trendy w robotyce, ze szczególnym uwzględnieniem systemów percepcji opartych na AI, autonomicznych mobilnych manipulatorów oraz robotów humanoidalnych. W obszarze oprogramowania przemysłowego wystawcy zaprezentują rozwiązania łączące maszyny, ludzi i procesy w inteligentne systemy - od planowania produkcji po cyfrowe bliźniaki.

Wydarzeniu będzie towarzyszył bogaty program konferencyjny. Krajem partnerskim Hannover Messe 2026 będzie Brazylia.

Źródło: Deutsche Messe

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 9/2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę