Capgemini i Dassault Systèmes zacieśniają współpracę

Capgemini i Dassault Systèmes zacieśniają współpracę Pixabay

Capgemini i Dassault Systèmes potwierdzają, że strategia transformacji biznesowej sprawdzona pod kątem minimalizowania ryzyka i optymalizowania wyników wymaga wspierania klientów w przemianach. Obie firmy ogłosiły zacieśnienie współpracy mającej na celu stawienie czoła wyzwaniom z zakresu inteligentnych produktów, systemów, operacji, form wsparcia i usług.

Partnerstwo obu firm jest ukierunkowane na wspieranie klientów na każdym etapie transformacji. Bazuje ono na znajomości branż oraz doświadczeniu Capgemini z zakresu technologii oraz przetwarzania danych w połączeniu z zaawansowanymi możliwościami platformy 3D Experience od Dassault Systèmes. Aby uzyskać przewagę konkurencyjną, przedsiębiorstwa muszą działać proaktywnie w kierunku transformacji cyfrowej. Należy m.in. przyjrzeć się ofercie produktów i usług, metodom produkcji oraz sposobom prowadzenia działalności i budowania relacji biznesowych w dążeniu do realizacji potrzeb klientów.

Powiązane firmy

Dassault Systemès Sp. z o.o.

Wiele przedsiębiorstw wciąż korzysta z przestarzałych systemów i silosów danych, a ponadto bazuje na niespójnych procesach i nie ma zdefiniowanej strategii ukierunkowanej na ciągłą innowacyjność. Celem Capgemini i Dassault Systèmes jest wspieranie klientów w osiąganiu wartości biznesowej na każdym etapie transformacji cyfrowej oraz doskonalenie ich wydajności biznesowej dzięki oferowaniu nowych funkcjonalności w różnych obszarach.

Te obszary to: Digital Engineering Lifecycle Management (DELM), który jest ukierunkowanym na przyszłość rozszerzeniem tradycyjnego zarządzania cyklem życia produktów (PLM), bazującym na najnowszych technologiach z zakresu symulacji oraz wirtualnych kopii bliźniaczych, Model Based System Engineering (MBSE), który dzięki modelowaniu poprawia współpracę interdyscyplinarną w całym cyklu życia systemów, Manufacturing Operations Management (MOM) pomagający tworzyć kompleksowe systemy do przechowywania iwymiany informacji, Advanced Analytics (ADA) zapewniający funkcje i narzędzia wspierające innowacyjność, decyzje o wytworzeniu lub zakupie, efektywne działanie w procesach przetargowych oraz zwiększenie potencjału finansowego przedsiębiorstwa, a także Advanced Planning and Scheduling (APS), czyli narzędzia dla klientów pozwalające rozwiązywać złożone zagadnienia w logistyce i zarządzaniu personelem w celu zapewnienia dostępności zasobów, w odpowiedniej liczbie i w odpowiednim czasie.

Wspólnie Capgemini i Dassault Systèmes stworzą kompleksową ofertę usług kształtującą nowe oblicze branż. Jak mówi Florence Verzelen, wiceprezes Dassault Systèmes ds. przemysłu, marketingu i zrównoważonego rozwoju, w ubiegłym roku firmie udało się zacieśnić współpracę z Capgemini, a przedsiębiorstwo cieszy się z możliwości zaoferowania swoim klientom sprawdzonych narzędzi transformacyjnych oraz pokazania potencjału drzemiącego w wiedzy i doświadczeniu oraz know-how obu firm.

Połączenie wiedzy i doświadczenia Capgemini z zakresu transformacji cyfrowej oraz doskonałej znajomości sektora z możliwościami platformy Dassault Systèmes i bogatą ofertą oprogramowania pozwala nam pomagać klientom w odkrywaniu potencjału drzemiącego w danych w celu skrócenia czasu wprowadzania produktów na rynek, optymalizowania wydajności operacyjnej i tworzenia nowych strumieni przychodów dzięki innowacyjnym usługom i monetyzacji danych – mówi Roshan Gya, dyrektor zarządzający ds. przemysłu inteligentnego w Capgemini Invent.

Źródło: Dassault Systèmes

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę