Dozowanie substancji adhezyjnych w produkcji baterii

Dozowanie substancji adhezyjnych w produkcji baterii teamtechnik Production Technology

Adhezja jest wynikiem pojawienia się przyciągających oddziaływań międzycząsteczkowych różnych substancji po dostatecznym ich zbliżeniu

Dla adhezji mechanicznej zakłada się, że wytrzymałość złącza zależy od parametrów wytrzymałościowych cieczy lub ciała stałego, a nie od zjawisk zachodzących na granicy ciecz-ciało stałe. Adhezja jest tym mocniejsza, im większa jest penetracja powierzchni ciała stałego przez ciecz. Na penetrację wpływa lepkość cieczy.

Metale dają się łatwo kleić, natomiast przy tworzywach warunki są już często krytyczne. Odpowiednią obróbką wstępną można pozytywnie wpłynąć na energie powierzchniowe klejonych części. Ciężko jednak jest  jednoznacznie rozróżnić "czystą adhezję" od adhezji na skutek wytworzenia się słabych wiązań wodorowych. W praktycznych badaniach inżynieryjnych (np. skuteczności działania klejów), przez adhezję rozumie się siłę połączenia dwóch warstw klejonego materiału bez wnikania w naturę oddziaływań powodujących powstanie trwałej spoiny.

Dozowanie substancji adhezyjnych w procesie produkcji baterii to wymagająca precyzji procedura, a zarazem czynność niechętnie wykonywana przez pracowników ze względu na drażliwy zapach kleju. Dlatego coraz większa liczba firm decyduje się na jego pełną automatyzację. Teamtechnik Production Technology zapewnia, że ich autorskie rozwiązanie radzi sobie między innymi z takimi wyzwaniami jak precyzyjne pozycjonowanie produktu, prowadzenie głowicy dozującej tak, aby uniknąć wydostania się kleju z szczeliny oraz kontrola wypełnienia. Zintegrowane zostały m.in rozwiązania: Fanuc Polska, Keyence, Corporation, ViscoTec Pumpen- u. Dosiertechnik, AMB Technic. 

Źródło: teamtechnik Production Technology

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę