Eliminacja uszkodzeń maszyn do produkcji posadzek betonowych dzięki łożyskom NSK
Regularne uszkodzenia łożysk w maszynie do produkcji posadzek betonowych doprowadzadzają do częstych przestojów, znacznych strat w produkcji oraz generują wysokie koszty konserwacji.
Branża budowlana w dużym stopniu polega na dyspozycyjności i niezawodności wykorzystywanych maszyn, aby mieć pewność, że wymagające harmonogramy budów nie zostaną przekroczone. Czas to pieniądz, dlatego nieprzewidziane opóźnienia spowodowane przez uszkodzenia sprzętu mogą okazać się niezwykle kosztowne, zarówno ze względów finansowych, jak i z powodu niezadowolenia klientów.
Powtarzające się uszkodzenia maszyny do produkcji posadzek betonowych były poważnym problemem dla zespołu zarządzającego, a ich rozwiązanie stało się pilnym priorytetem. Analiza maszyny i uszkodzonych łożysk przeprowadzona przez zespół ekspertów NSK wykazała, że główny problem dotyczył tzw. kaset, co miało związek z niewłaściwą konstrukcją zespołu kół oraz wnikaniem zanieczyszczeń (w wyniku nieprawidłowej specyfikacji łożysk). Należy podkreślić, że trudne warunki pracy są normalne tego typu procesach budowlanych.
Rozwiązanie nie było oczywiste i wymagało od NSK zaproponowania kompletnego przeprojektowania zespołu piasty koła i zwrotnicy oraz dobranie specjalnie dopasowanych do obciążeń maszyny uszczelnionych zespołów łożysk walcowych. Dzięki zastosowaniu łożysk walcowych z maksymalną liczbą elementów tocznych, zabezpieczonych pierścieniami Segera na pierścieniu zewnętrznym, możliwe było zwiększenie obciążalności. Dodatkowo wewnętrzne uszczelnienia zapewniły lepszą ochronę łożysk.
Łożyska walcowe NSK z maksymalną liczbą elementów tocznych oferują ulepszone uszczelnienia stykowe zapobiegające wnikaniu ciał obcych i wody, wysoką obciążalność (promieniową i osiową) oraz odporną na korozję powłokę fosforanową, która zapewnia wytrzymałość na warunki zewnętrzne. Łożyska te są fabrycznie nasmarowane smarem litowym i umożliwiają łatwe uzupełnianie środka smarnego poprzez specjalne otwory w pierścieniu wewnętrznym i zewnętrznym. W razie potrzeby na pierścień zewnętrzny można założyć pierścień osadczy sprężynujący (DIN 471).
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Rozwiązanie NSK zmniejszyło liczbę uszkodzeń łożysk do zera dzięki wyeliminowaniu przestojów i konieczności wymiany części oraz zmniejszeniu kosztów konserwacji.
Źródło: NSK