ITM_talks: sektor kosmiczny jest na wyciągnięcie ręki

ITM_talks: sektor kosmiczny jest na wyciągnięcie ręki Grupa MTP

Przemysł kosmiczny coraz chętniej otwiera się na nowe inicjatywy, szukając potencjału wśród małych i średnich firm. Ewentualni kontrahenci poddawani są jednak wnikliwej ocenie. Jakie warunki należy spełnić, aby dołączyć do grona dostawców Space 4.0? Jak przebiega współpraca z międzynarodowymi agencjami? Tego będzie można dowiedzieć się od przedstawicieli Polskiej Agencji Kosmicznej, Polish Space ProfessionalsAssociation i Planet Partners już 12 stycznia 2022 podczas ITM_talks.

Nie bez powodu dywersyfikacja działalności traktowana jest jako jedna ze strategii rozwoju przedsiębiorstwa i determinanta sukcesu. Wiedzą o tym polskie firmy, które rozważają poszerzenie działalności o nowe obszary. Jednym z nich może być przemysł kosmiczny, z którym współpraca jeszcze do niedawana wydawała się abstrakcją, a dzisiaj jest na wyciągnięcie ręki. Jakie warunki należy spełnić, aby zostać kontrahentem space 4.0?  Jakich usług potrzebuje ten sektor? O tym porozmawiają eksperci już 12 stycznia 2022 r. o godz. 11:00 podczas kolejnego odcinka ITM_talks.

Do udziału w szóstym odcinku ITM_talks zaprosiliśmy przedstawicieli sektora kosmicznego w Polsce, osoby o ogromnym doświadczeniu we współpracy z lokalnymi podmiotami i międzynarodowymi agencjami – mówi Anna Lemańska-Kramer, dyrektor Targów ITM Industry Europe. – Porozmawiamy z nimi o stanie branży kosmicznej w naszym kraju i na świecie, nie zabraknie także pytań o konkrety: jak przebiega współpraca z NASA lub ESA oraz co mogą zaoferować polskie firmy tego typu klientom.

W szóstym odcinku ITM_talks wezmą udział: dr Aleksandra Bukała (Polska Agencja Kosmiczna), Łukasz Wilczyński (Planet Partners, pomysłodawca European Rover Challenge) i Marcin Wygachiewicz (Polish Space Professionals Association/ SENER). Za moderację spotkania odpowiada dr inż. Krzysztof Walas (Instytut Robotyki i Inteligencji Maszynowej Politechniki Poznańskiej).

Jak możemy przeczytać w raportach POLSA, przemysł kosmiczny w Polsce zdominowali dostawcy oprogramowania oraz systemów informatycznych, wykorzystywanych do modelowania i symulacji. Możliwości współpracy ze Space 4.0 są jednak zdecydowanie szersze, a grupa potencjalnych kontrahentów zdecydowanie bardziej zróżnicowana.

Przemysł kosmiczny nie może się obyć bez przemysłu tradycyjnego. Budowa rakiety czy łazika księżycowego wymaga wykonania części mechanicznych, elektronicznych oraz oprogramowania. Takie komponenty może dostarczyć przedsiębiorstwo zajmujące się obróbką materiałów, technologiami przyrostowymi, wytwarzaniem płytek elektronicznych czy rozwojem oprogramowania – komentuje dr inż. Krzysztof Walas z Instytutu Robotyki i Inteligencji Maszynowej Politechniki Poznańskiej, moderator cyklu dyskusji ITM_talks. – Przemysł kosmiczny podlega demokratyzacji, co powoduje, że grono dostawców powiększa się, ale należy pamiętać, że branża kosmiczna ma najwyższe standardy jakościowe i liczy na pełną niezawodność dostarczanych komponentów.

Wszystko wskazuje więc na to, że podobnie jak w przypadku rewolucji przemysłowej 4.0, która otwiera przed przedsiębiorcami nowe szanse, tak branża kosmiczna wyznacza kolejne ścieżki rozwoju. Co zrobić, aby ich nie przeoczyć? Te kwestie zostaną omówione już 12 stycznia. Dyskusje online z serii ITM_talks stanowią zapowiedź Targów ITM Industry Europe oraz Targów Logistyki, Magazynowania i Transportu Modernlog, które odbędą się na terenie MTP w terminie 31.05-3.06.2022 r. Wydarzeniom będą towarzyszyły branżowe konferencje, w tym projekt promujący rozwój przemysłu 4.0 Kongres Industry NEXT oraz III edycja Konferencji Smart Warehouse. W tym samym czasie będzie można odwiedzić także ekspozycję Targów Kooperacji Przemysłowej Subcontracting i Forum Odlewniczego Focast.

Źródło: Grupa MTP

 

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 10 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę