Liczne umowy w branży zbrojeniowej podpisane na targach MSPO

Targi Kielce

Targi MSPO są miejscem nie tylko prezentacji najnowocześniejszych rozwiązań w branży zbrojeniowej, ale również miejscem, gdzie podpisywane są liczne umowy na dostawy sprzętu dla armii.

Pierwsza z umów dotyczyła dostawy 11 kompletów zmodernizowanych radarów Odra. Oprócz radarów w skład zestawów dostarczone zostaną także 4 komplety konsoli zdalnego sterowania. Umowa przewiduje także szkolenie żołnierzy oraz pakiet techniczny. Dostawcą jest jeden z czołowych producentów elektroniki dla Sił Zbrojnych – PIT Radwar, spółka, która należy do Polskiej Grupy Zbrojeniowej. Wartość umowy to ponad 500 milionów złotych.

Podpisano również trzy umowy pomiędzy rządami Rzeczpospolitej i Stanów Zjednoczonych. Są to umowy wykonawcze do programu Wisła. Dwie z zawartych umów międzyrządowych dotyczą szkoleń polskich żołnierzy przez amerykańskich specjalistów. Żołnierze będą uczyć się obsługi baterii systemu Wisła. Kolejna umowa dotyczyła zakupu 8 sztuk terminali MIDS z modułem kryptograficznym.

Trzeciego dnia targów MSPO a scenie w hali PGZ podpisane zostały dwie bardzo ważne z punktu widzenia polskiego przemysłu obronnego umowy. Pierwszą z nich było podpisanie porozumienia o współpracy pomiędzy PCO i Elbit Systems Electro-Optics Elop z Izraela. Nawiązana kooperacja ma dotyczyć działań badawczo-rozwojowych, produkcji oraz serwisowania systemów głowic optoelektronicznych Spectro XR oraz systemu osłony statków powietrznych DIRCM.

Podpisano również porozumienie pomiędzy Wojskowym Instytutem Technicznym Uzbrojenia a Bydgoskimi zakładami Elektromechanicznymi Belma na wprowadzenie do produkcji seryjnego rodzinę głowic G-X-2 do bojowych bezzałogowych statków powietrznych.

Źródło: Targi Kielce

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę