Najczystszy wózek z silnikiem Diesela

Wózek z silnikiem wysokoprężnym od Linde Material Handling ma najniższy poziom emisji spalin w segmencie seryjnych wózków 2,5t do 3,5t.

Jako część strategii zrównoważonego rozwoju Linde Material Handling (MH) korzysta z rozwoju wydajności środowiskowych w celu analizy i dokumentacji wpływu na środowisko produktów przez cały okres ich życia. Emisja spalin silników spalinowych wykorzystywanych przez spółkę została zmierzona jako część tego procesu, w wyniku czego otrzymano rewelacyjny rezultat: W segmencie największej sprzedaży – wózki o udźwigu pomiędzy 2,5t do 3,5 tony – wózki Linde z silnikiem Diesela są najczystsze. Linde produkuje również wózki o innym udźwigu, do 2,5 tony i od 4 do 8 ton, które mają najniższą emisję.

Ze swoimi wózkami z silnikiem Diesela Linde H25 do H35 EVO Linde MH jest jedynym producentem spełniającym rygorystyczne normy etapu IIIB objętego przez dyrektywy 97/68/EC i 2004/26/EC dla sprzętu mobilnego, który zalicza się do klasy pojazdów o mocy 37 do 55 kw od stycznia 2013. Wyposażone w nowoczesne silniki Dieselaa common-rail o mocy 44 kW i filtrem cząstek stałych w standardzie, wózki te nie tylko spełniają ustawowe limity dla szkodliwych emisji – są one znacznie poniżej limitów. Ilość emitowanych cząstek stałych (PT) jest o ok. 83% poniżej limitu, węglowodorów (HC) i tlenków azotu (NOx) o 26% poniżej limitu i emisja tlenku węgla (CO) – gazu który ma poważny wpływ na układ oddechowy – wynosi aż 99% poniżej limitu.

Co więcej, po zainstalowaniu specjalnej osiowej pompy o zmiennej wydajności dla obsługi hydrauliki, jak również elektrycznego wentylatora, całkowita skuteczność nowych modeli EVO została znacząco zwiększona. W praktyce świadomy duży projekt pompy o zmiennej wydajności zapewnia redukcję prędkości obrotowej silnika do 1200 obr/min podczas użytkowania wszystkich funkcji hydrauliki, w wyniku czego otrzymano średnio 20% oszczędność paliwa, w porównaniu z poprzednimi modelami, które też już były ekonomiczne.

Połączenie innowacyjnego silnika spalinowego, ekonomicznego system napędu hydrostatycznego i lepszej efektywności energetycznej zapewnia, że dzisiaj, tylko bardzo mała część szkodliwych gazów emitowana jest do środowiska z wydechu wózków z silnikiem Diesela od Linde. Na podstawie danych spalania z cyklu VDI emisja wózków z silnikiem Diesela od Linde w specyficznym cyklu załadunku wskazuje na redukcję 98% cząstek stałych i tlenków węgla. Przy 10 tys. motogodzin ilość szkodliwych substancji produkowanych przez Linde H35 D EVO w porównaniu z poprzednimi modelami została zredukowana w sumie o imponujące 285 kilogramów lub odpowiednio o 39%.  Redukcja ta w znacznej mierze zmniejsza zarówno wpływ na wszystkich pracujących ludzi w pobliżu wózka, jak i wpływ na środowisko. – Bez utraty wydajności wózka udało nam się zmniejszyć emisję cząstek stałych w wózku 3.5 Diesel z 30 kilogramów do 500 gram oraz ograniczyliśmy emisję tlenków węgla z 159,4 kilogramów do zaledwie 3,3 kilograma. Osiągając ten cel, Linde MH potwierdziło swoją pozycję lidera w branży, jako firmy która w dalszym ciągu z powodzeniem zwiększa wartość dodaną produktów poprzez innowacje – wyjaśnia Ralf Dingeldein, wiceprezes New Trucks w Linde MH.

www.linde-mh.pl/pl

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest tytułem branżowym typu business to business, w którym poruszana jest tematyka z różnych najważniejszych sektorów przemysłowych. Redakcja online MM Magazynu Przemysłowego  przygotowuje i publikuje na stronie artykuły techniczne, nowości produktowe oraz inne ciekawe informacje ze świata przemysłu i nie tylko.

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę