Niskotarciowe łożyska toczne zmniejszające obciążenia
Firma norelem wychodzi naprzeciw potrzebom inżynierów projektujących rozwiązania z zakresu aplikacji obciążeniowych i łożyskowych oraz układów napędowych, które powinny cechować się wysoką odpornością na zużycie, niskim tarciem, a także łatwością montażu.
Łożyska toczne – wiele rodzajów i wariantów
Łożyska toczne w asortymencie firmy norelem są dostępne w różnych wymiarach i wariantach. Są to: łożyska poprzeczne, skośne, wahliwe, walcowe i stożkowe oraz wzdłużne. Produkty z tej serii mogą być używane zwłaszcza w wielu obszarach produkcyjnych. Chociażby takich jak: motoryzacja, robotyka, inżynieria zakładowa czy budowa maszyn.
Oferowane łożyska toczne umożliwiają pracę w zakresie różnych typów obciążeń i prędkości obrotowych, a także w warunkach zróżnicowanych zakresów temperatur, wibracji, rodzajów smarowania bądź wymagań konserwacyjnych.
Niski moment tarcia łożysk tocznych z oferty norelem sprawia, że pracują one bez znacznego zużycia, nawet przy niższych prędkościach. To z kolei przekłada się na ograniczone wydzielanie ciepła. Seria produktów obejmuje również wersje uszczelnione, wypełnione środkiem smarnym, niewymagające konserwacji przez cały przewidywany okres użytkowania.
Łożyska toczne norelem są zgodne ze wszystkimi obowiązującymi normami DIN. Zostały wykonane z w pełni hartowanej stali chromowanej 100Cr6, a zależności od typu i wersji łożysk ich koszyki są robione z blachy stalowej, poliamidu lub materiału laminowanego.
Łożyska kulkowe poprzeczne
Łożyska kulkowe poprzeczne są dostępne w konfiguracji jednorzędowej – w wersjach 2Z i 2RSR. Typ 2Z posiada dwustronne bezstykowe uszczelnienie labiryntowe, a 2RSR dwustronne stykowe uszczelki wargowe. Nowa seria łożysk przenosi duże obciążenia promieniowe oraz osiowe w obu kierunkach i jest dostępna w zakresie średnic wewnętrznych od 3 do 50 mm.
Jednorzędowe otwarte łożyska kulkowe skośne
Z kolei jednorzędowe otwarte łożyska kulkowe skośne firmy norelem są odpowiednie nie tylko do wysokich prędkości, ale także do dużych obciążeń promieniowych i osiowych. Ten typ łożysk przenosi jednak tylko siły osiowe działające w jednym kierunku w stosunku do prowadnicy kołnierza. Łożyska baryłkowe przedsiębiorstwa, z otworem cylindrycznym, pozwalają na przenoszenie największych obciążeń promieniowych i osiowych w obu kierunkach, a ponadto kompensują również błędy kątowe.
Łożyska walcowe z koszykiem
Łożyska walcowe z koszykiem firmy norelem są z kolei dobrym wyborem dla dużych obciążeń promieniowych i wysokich prędkości. Łożyska te nie są samohamowne. To oznacza, że ich części można zamontować oddzielnie. Łożyska stożkowe jednorzędowe są przeznaczone do dużych obciążeń promieniowych i osiowych, jednak przenoszą obciążenia osiowe tylko w jednym kierunku. Łożyska wzdłużne zaś mogą przenosić duże obciążenia osiowe w jednym kierunku, ale nie mogą być obciążane promieniowo.
Źródło: norelem