Odpowiedzialność społeczna biznesu wpisana w DNA Seco/Warwick

Odpowiedzialność społeczna biznesu wpisana w Seco/Warwick Seco/Warwick

W 2022 r. Seco/Warwick wraz z pracownikami zasadziło tysiące drzew, pro bono zaprojektowało i wyprodukowało metalowe konstrukcje dla Państwowej Straży Pożarnej, a także ufundowało kolejne Seco/Serca. Świebodziński potentat branży przemysłowej wspierał zarówno duże organizacje charytatywne, tj.: Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy, Fundację DKMS czy Szlachetną Paczkę, ale i zorganizował autorskie akcje CSR, które wpisały się w kalendarz lokalnej społeczności. Seco/Warwick pomaga, bo wie jak ważne są wartości i ludzie.

Powiązane firmy

SECO/WARWICK S.A.

Seco/Warwick od wielu lat tworzy spójny model odpowiedzialnego biznesu. Spółka koncentruje się na wspieraniu społeczności lokalnej, środowiska i budowaniu pokoleń. Dla Seco/Warwick odpowiedzialność społeczna to przede wszystkim działanie na rzecz najbliższego otoczenia, bo pomaganie jest ważne, ale istotne jest by było ono odpowiedzialne, wiarygodne, bezstronne, uczciwe i bezpieczne. Dlatego Seco/Warwick ma globalny plan inicjatyw społecznych, które wspiera, organizuje czy bierze udział.

Odpowiedzialni społecznie

– Choć działamy na całym świecie, nasze serca biją lokalnie, stąd wsparcie miejscowych inicjatyw, które są ważne dla nas. W 2022 r. polscy pracownicy zasadzili 3.000 drzew czy posprzątali pobliski (łagowski) las. W DNA Seco/Warwick płynie „zielona krew”, a kod genetyczny zostawia trwały ekologiczny ślad. Swoimi działaniami pokazujemy, że przedsiębiorstwa powinny stawiać na zrównoważony rozwój, bo jest to nasze zobowiązanie wobec przyszłych pokoleń – mówi Sławomir Woźniak, prezes Grupy Seco/Warwick.

Posadzenie lasu to nie jedyna inicjatywa społeczna, w której firma i jej pracownicy wzięli udział w mijającym roku. Solidarność i współpraca – skryte pod firmową wartością partnerstwa – są ważne zawsze!

– Nie sztuką jest pomagać. Sztuką jest robić to w sposób świadomy, zaplanowany i zgodny ze strategią przedsiębiorstwa. Dlatego opracowaliśmy koncepcję działań CSR wspierających okoliczne akcje społeczne budujące małe ojczyzny. W tym roku pomogliśmy lokalnej Straży Pożarnej i z okazji jej 30-lecia, wykonaliśmy elementy konstrukcyjne sprzętu strażackiego. Od kilku lat lokalnym społecznościom przekazujemy Seco/Serca – autorskie pojemniki na nakrętki, które na stałe wpisały się już w okoliczny krajobraz. Aktywnie wspieramy także duże fundacje m.in. Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy, DKMS czy Szlachetną Paczkę. Co ważne, we wszystkie te inicjatywy aktywnie angażują się pracownicy Seco/Warwick. Pomagamy wspólnie, bo tak wielowymiarowo rozumiemy partnerstwa – tłumaczy Katarzyna Sawka, VP marketingu Grupy Seco/Warwick.

Wspomniane Seco/Serca to flagowa akcja ekologiczna i społeczna Seco/Warwick. Pomaga ona nie tylko chronić środowisko naturalne, ale także finansować wiele ważnych społecznie inicjatyw. Tona nakrętek kosztuje w skupie nawet 1000 zł. Za taką kwotę można zrealizować aż dziesięć zajęć rehabilitacyjnych dla najmłodszych. Zbierając wspólnie nakrętki okazujemy solidarność z najbardziej potrzebującym. Firma zbudowała i przekazała już 9 takich pojemników. Jeden zapełniony pojemnik mieści blisko 80 kg plastikowych nakrętek. W zależności od lokalizacji są one opróżniane i ponownie zapełniane od kilku do kilkunastu razy w roku. Łatwo policzyć, że Seco/Serca w ubiegłym roku zapełniły się nakrętkami o wartości blisko 7000 złotych.

– Jesteśmy organizacją, która skupia się na działaniach CSR, która mają nie tylko wymiar finansowy, ale także społeczny i angażujący nas, pracowników. Świadomie angażujemy w pomoc naszych pracowników, partnerów i klientów. To klucz do zrozumienia odpowiedzialnego biznesu, a dzięki temu wspieramy ideę partnerstwa i poczucia wspólnoty – dodaje K. Sawka.

Zaangażowani w pomaganie partnerom

Bycie odpowiedzialnym społecznie, według Grupy Seco/Warwick, nie ogranicza się do spełniania wymogów formalnych i prawnych. Kwestie związane z działaniami CSR są inwestycją i źródłem rozwoju nie tylko firmy, ale także jej partnerów. Jedna z akcji, której celem jest poprawa jakości produktów i usług oferowanych przez Grupę, łączy właśnie biznes z pomaganiem. Ankietowani klienci (Customer Feedback Loop) swoją odpowiedzią wspierają dzieci autystyczne.

– Po zakończeniu realizacji kontraktu przekazujemy klientowi ankietę satysfakcji, która ma dać odpowiedź na pytanie, co moglibyśmy zrobić w przyszłości lepiej. Ankiety są ważnym narzędziem ewaluacyjnym. By zachęcić naszych partnerów do dzielenia się spostrzeżeniami, każda wypełniona ankieta to 10$, które jako firma, przekazujemy na pomoc dzieciom autystycznym. W ten sposób po raz kolejny łączymy biznes z pomocą i stajemy się odpowiedzialni społecznie wraz z fundacją MADA, na rzecz której przekazaliśmy kolejną finansową cegiełkę – podsumowuje Katarzyna Sawka.

Sadzenie drzew, sprzątanie lasów czy Seco/Serca to działania społeczne, które wpisują się w trend ekologiczny – niezwykle ważny dla Seco/Warwick. W tym duchu (Seco/Eco) spółka nawiązała współpracę ze spółdzielnią socjalną ZEROBAN, która szyje torby, kosmetyczki i teczki ze zniszczonych, bądź nieaktualnych bannerów reklamowych.

– Nawet zamawiając gadżety reklamowe czy upominki myślimy o idei odpowiedzialnego biznesu. Współpraca z Zeroban jest ważna nie tylko dlatego, że ma wymiar proekologiczny, ale także dlatego, że jest to spółdzielnia socjalna, która wspiera osoby wykluczone społecznie – dodała K. Sawka, która w Grupie Seco/Warwick przewodzi zespołowi CSR.

Małe wielkie inicjatywy

Seco/Warwick to jedna z największych firm w regionie. Zatrudnia globalnie ponad 800 osób i należy do grona czołowych rynkowych graczy zajmujących się produkcją urządzeń do obróbki cieplnej metali i metalurgii próżniowej. Spółka co roku otrzymuje szereg nagród w zakresie innowacji, rozwoju biznesu czy ekologii. W 2022 r. otrzymała tytuł Dobrej Firmy, co pokazuje, iż jej działania społeczne są zauważalne i doceniane.

– Nasz udział w przedsięwzięciach organizowanych przez uznane marki społeczne wynika z potrzeby bycia częścią ważnych projektów. Jak co roku wsparliśmy WOŚP, który jest wzorem działań społecznych i piękną wizytówką polskiej dobroczynności. Wspólnie z pracownikami jak co roku organizowaliśmy Szlachetną Paczkę, w której poza produktami pierwszej potrzeby (zbieranymi i kupowanymi przez pracowników) znalazła się pralka i maszyna do szycia będąca częścią firmowego wsparcia. Partnerujemy sobie w dobroczynności. Podobnie pomoc organizowaliśmy dla poszkodowanych w wojnie na Ukrainie, czy Dzień Dawcy Szpiku, organizowany wspólnie z Fundacją DKMS. Wszystkie działania mają wspólny mianownik – zaangażowanych pracowników i współtworzących pomoc. Cieszymy się, że możemy być akceleratorem tych działań – z dumą podkreśla prezes S. Woźniak

Główną ideą CSR jest aktywizacja firm i ich wykraczanie poza podstawową działalność. To zauważenie wyższych potrzeb, bez skupiania się na osiąganiu zysków. Odstąpienie od prowadzenia jedynie komercyjnej działalności to przywilej każdej dobrze prosperującej firmy. Seco/Warwick jest wdzięczne, że mogąc wykorzystywać swój potencjał ma szansę pozytywnie oddziaływać na społeczność.

Źródło: Seco/Warwick

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 5-6/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę