Pasja do precyzji. Chiron świętuje setne urodziny
– Dzisiejsze firmy są krótkotrwałe jak nigdy dotąd, a jednak Chiron świętuje teraz swoje setne urodziny. Podczas gdy połowa wszystkich spółek giełdowych znika w ciągu dekady, Chiron jest częścią Grupy Hoberg & Driesch już od trzech pokoleń – tak dr Armin Schmiedeberg, prezes Zarządu Chiron Group SE, rozpoczął swoje pozdrowienia z okazji jubileuszu.
Odwaga jest kluczowym czynnikiem sukcesu firmy Chiron. Przedsiębiorstwo szczyci się nią. Chodzi o to, by odważyć się spróbować czegoś nowego, nie być zadowolonym tylko z tego, co już zostało osiągnięte, i wcześnie rozpoznawać możliwości, a następnie chwytać je obiema rękami. Pierwsze zdanie historycznego dokumentu trafia w sedno: „Tylko naprawdę odważni mogą naprawdę rzucić się na ekonomiczną przygodę”.
Gdy Otto Staebler, sprzedawca ze Stuttgartu, i fabrykant Gottfried Schnell z Tuttlingen, założyli w 1921 r. firmę „Fabrikenfürfeinmechanische Apparateundchirurgische Instrumente GmbH”, świat był niepewny i niestabilny; gospodarka i ludność cierpiały z powodu katastrofalnej inflacji. Ale właśnie w tym momencie – kiedy po raz pierwszy włożyli klucz do zamka swojej pierwszej siedziby przy Schützenstraße 18 w Tuttlingen – rozpoczęła się ich historia sukcesu. Bo założyciele, jak wszyscy liderzy po nich, mieli dużą porcję odwagi i dobre wyczucie możliwości.
We wczesnych latach te nowe możliwości można było znaleźć w stali nierdzewnej do produkcji wysokiej jakości narzędzi chirurgicznych. Stabilność i precyzja to dwa terminy, które naprawdę zdefiniowały ich pierwsze dziesięciolecia w biznesie i do dziś pozostają synonimem jakości marki Chiron. Musieli w pełni wykorzystać swoje bardzo ograniczone możliwości produkcyjne pod koniec drugiej wojny światowej, tracąc 90% swoich maszyn.
Chiron początkowo produkowała wszystko, co było możliwe i atrakcyjne dla klientów i w ten sposób przeskoczyła od producenta techniki medycznej do producentów wszelkiego rodzaju urządzeń ciśnieniowych. Z każdym nowym produktem i każdym mijającym rokiem zespoły rozwojowe i produkcyjne firmy Chiron lepiej poznawały swój zakład, optymalizując systemy produkcyjne do swoich celów i gromadząc wspólną wiedzę.
Potencjał i perspektywy
Peter Hoberg i Toni Driesch – właściciele Hoberg & Driesch GmbH w Düsseldorfie w momencie przejęcia – uznali dogłębną wiedzę specjalistyczną w zakresie budowy maszyn, którą zbudowała firma Chiron, niemal jako „efekt uboczny” jej innych prac. Dostrzegli fachową wiedzę, innowacyjność i elastyczność pracowników – i dali im decydujący impuls do przeniesienia swojej wiedzy na obszar produkcji maszyn. Od pierwszych podajników po obróbkę metalu, ścieżka firmy Chiron ewoluowała, obejmując wszystko, od specjalnych maszyn do obróbki skrawaniem, przez wiertarki z głowicą rewolwerową, aż po pierwsze „centrum obróbcze” FZ 32. A potem, w 1982 r., firma zrewolucjonizowała budowę obrabiarek z legendarnym FZ 16 wyposażonym w innowacyjny koszowy wymiennik narzędzi. Zmiana narzędzia zajmowała tylko jedną sekundę, co spowodowało pojawienie się sloganu „Przewaga w sekundach”.
Dziś nazwa Chiron jest synonimem centrów obróbczych CNC i rozwiązań „pod klucz” zapewniających maksymalną produktywność, bardzo dynamiczną obróbkę i precyzję przy minimalnym koszcie na część. Od końca 2020 r. Chiron jest jedną z czterech silnych marek kierujących nową, nadrzędną strukturą firmy Chiron Group SE. Restrukturyzacja, która rozpoczęła się w zeszłym roku, dobiegła końca, a Grupa wytycza nowe ścieżki z CEO CarstenemLiske na czele, dążąc do sprawnej i udanej współpracy.
Firma toruje drogę obliczoną mapą drogową innowacji i nadal inwestuje w kampanię produktową i cyfryzację, aby lepiej zaspokajać satysfakcjonująco wysoki popyt i spełniać żądania w jeszcze bardziej ukierunkowany sposób. Wszyscy pracownicy wspólnie dążą do jednego celu, jakim jest pozostanie punktem odniesienia w zakresie jakości, technologii i usług dla wszystkich klientów na całym świecie, oraz budowanie na ich przewadze. Jedna rzecz pozostaje równie ważna dla przyszłego pozytywnego rozwoju, jak zawsze – pasja do precyzji. To właśnie sprawia, że Grupa Chiron jest gotowa na przyszłość.
100 lat firmy Chiron
To wydarzenie przypadło w niezwykłych czasach, a mimo to nadal zasługuje na świętowanie. Firma stworzyła pamiątkową i pełną pasji kronikę swojej historii, od założenia w 1921 r. do roku 2021 r., która pokazuje rozwój i sukces.
Nie chodzi o gloryfikowanie przeszłości czy wspominanie, ale o śmiałe skupienie się na przyszłości. Co naprawdę wyróżnia firmę Chiron w kluczowych fazach rozwoju firmy? Co sprawiło, że Chiron był silny przez te wszystkie dekady? Jaka przyszłość czeka Grupę Chiron? 200-stronicowa kronika odpowiada na wszystkie te pytania i nie tylko, ilustrując ewolucję marki bogactwem informacji kontekstowych. Po przeczytaniu jedna rzecz jest jasna: 100 lat sukcesu nie jest dziełem przypadku. To efekt ciągłego, wspólnego zaangażowania i solidnego wsparcia akcjonariuszy (Hoberga i Driescha).
Zespół zarządzający Chiron Group SE i dr Armin Schmiedeberg, prezes Zarządu Chiron Group SE, wykorzystali zebranie zarządu w Düsseldorfie pod koniec czerwca, aby za to podziękować, wręczając obecnym właścicielom dwa pierwsze egzemplarze pamiątkowej publikacji. Stephan Hoberg i Toni Driesch otrzymali również rzeźbę wykonaną przez młodzież działu praktyk zawodowych, przedstawiającą wyfrezowaną kulę ziemską i kamienie milowe historii Chiron, wydrukowaną w 3D i z oświetleniem LED.
Źródło: Chiron