PGE ogranicza przerwy w dostawach energii

PGE

Dzięki realizowanym przez spółkę PGE Dystrybucja inwestycjom i programom optymalizacyjnym, mającym na celu ograniczanie długości przerw planowanych, średni wskaźnik przerw w dostawie energii elektrycznej w pierwszym półroczu 2015 r. był o 30 minut niższy niż zakładano.

- Zwiększenie pewności zasilania i ograniczenie przerw w dostawach energii, a tym samym poprawienie jakości świadczonych usług, to jeden ze strategicznych celów Grupy Kapitałowej PGE. Tylko w tym roku wartość projektów w ramach szeroko rozumianej modernizacji sieci przekroczy 1,5 mld zł, a zgodnie ze strategią biznesową Grupy do 2020 r. na ten cel przeznaczymy ponad 12 mld zł – mówi Marek Woszczyk, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.

W pierwszym półroczu 2015 r. spółka zainwestowała blisko 540 mln zł w realizację zadań wynikających z podstawowych obowiązków Operatora Systemu Dystrybucyjnego, czyli w modernizację i rozbudowę sieci dystrybucyjnej oraz wzrost możliwości dystrybucji energii elektrycznej. Oznacza to zwiększenie wydatków inwestycyjnych na ten cel o 65 procent w porównaniu do analogicznego okresu w 2014 r.

Niższy wskaźnik SAIDI, czyli wskaźnik odzwierciedlający czas trwania przerw w dostawach, osiągnęły także cztery inne rejony energetyczne: Rzeszów, Stalowa Wola, Mielec i Ostrowiec.

- Osiągnęliśmy dobre rezultaty, ale przed nami nadal dużo pracy. Nasz cel to obniżenie do 2020 r. wskaźnika SAIDI o 50 proc. w stosunku do poziomu z 2013 r. - mówi Marek Goluch.

PGE Dystrybucja w ramach projektu „Herkules” rozpoczęła także realizację inicjatywy „Eureka”, dzięki której każdy pracownik może zgłosić własny pomysł na usprawnienie działania firmy w obszarze, w którym pracuje.

Źródło: PGE

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 5–6/2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę