Polski Tabor Szynowy ma nowego prezesa

Polskie Tabory Szynowe

Agencja Rozwoju Przemysłu powołała nowego prezesa Polskiego Taboru Szynowego. Stanowisko objął Adam Laskowski, który odpowiada za zarządzanie spółką oraz realizację celów strategicznych. Wcześniej, funkcję prezesa Polskiego Taboru Szynowego pełnił Marcin Guryniuk.

Adam Laskowski jest absolwentem prawa na Wyższej Szkole Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego w Warszawie oraz Studiów Podatkowych Szkoły Głównej Handlowej. W Agencji Rozwoju Przemysłu pełni funkcję Dyrektora Biura Administracji i Zakupów. W przeszłości był doradcą zarządu w obszarze sprzedaży w Zakładzie Usług Taborowych Remtrak. Doświadczenie zawodowe zdobywał w kancelariach prawno-podatkowych, m.in. świadcząc doradztwo prawne podmiotom z sektora prywatnego.

Polski Tabor Szynowy jest jedną z kluczowych spółek Grupy Kapitałowej Agencji Rozwoju Przemysłu. Przed rynkiem kolejowym w Polsce stoi wiele wyzwań w zakresie zarówno modernizacji, jak i produkcji nowych składów. Każde z rozwiązań ma wiele atutów, ale najważniejszym zadaniem dla całej branży jest satysfakcja pasażerów. Celem nadrzędnym Polskiego Taboru Szynowego niezmiennie pozostaje maksymalne przyspieszenie procesów wprowadzania na rynek przewozów nowoczesnego taboru – powiedział nowy prezes Polskiego Taboru Szynowego Adam Laskowski.

Polski Tabor Szynowy Sp. z o.o. (dawniej FPW Invest) powstał w lipcu 2011 r. i wchodzi w skład Grupy Kapitałowej Agencji Rozwoju Przemysłu. Głównym celem funkcjonowania spółki jest przyspieszenie wprowadzania na polski rynek przewozów pasażerskich nowoczesnego taboru, w tym w szczególności wagonów pasażerskich (składów) spełniających oczekiwania klientów kolei.

Pod koniec ubiegłego roku H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych w Poznaniu, na zlecenie Polskiego Taboru Szynowego, przeprowadziła gruntowną modernizację 20 jednostek serii EZT EN57. Zmodernizowane pociągi, pod nazwą handlową Feniks57, są przeznaczone dla przewoźników regionalnych i aglomeracyjnych. Obecnie przechodzą etap testowania przez potencjalnych nabywców. Celem nowego prezesa jest wprowadzenie ich na rynek jeszcze w 2017 r.

Źródło: Polski Tabor Szynowy

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 9/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę