Potwierdzone nowe złoże gazu w Wielkopolsce

Potwierdzone nowe złoże gazu w Wielkopolsce PGNiG

Nawet ok. 20 mln sześc. gazu ziemnego rocznie będzie możliwe do wydobycia z nowego złoża Grodzewo-1 w gminie Śrem. Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo z sukcesem zakończyło właśnie wiercenie odwiertu.

Sukces odwiertu Grodzewo-1 to kolejny dowód na duży potencjał węglowodorowy centralnej części województwa wielkopolskiego. Jesteśmy zdeterminowani, by w pełni wykorzystać te zasoby, dlatego w przyszłym roku planujemy kolejne wiercenia w tym rejonie – powiedział Paweł Majewski, prezes zarządu PGNiG. – Powodzenie odwiertu cieszy tym bardziej, że prace przy nim były prowadzone w trudnych warunkach spowodowanych restrykcjami związanymi z epidemią koronawirusa.

Odwiert Grodzewo-1 został zrealizowany w ramach koncesji łącznej na poszukiwanie złóż ropy naftowej i gazu ziemnego oraz wydobywanie ropy naftowej i gazu ziemnego. Prace były prowadzone wspólnie ze spółką Orlen Upstream – zgodnie z umową o współpracy zawartą w 2009 r., PGNiG posiada 51%, a Orlen Upstream 49% udziałów w koncesji. Odwiert osiągnął głębokość 2940 m. Prace wiertnicze zrealizowała spółka Exalo Drilling należąca do Grup Kapitałowej PGNiG.

Wcześniej w tym rejonie odkryto m.in. złoża Zaniemyśl, Środa Wielkopolska, Roszków, Kromolice i Kromolice Południe, Winna Góra, Lisewo, Komorze, a ostatnio złoże Miłosław. 

Prowadzone prace są częścią realizowanego przez PGNiG intensywnego programu poszukiwawczego, obejmującego utwory czerwonego spągowca na Niżu Polskim. O ich zasobności i perspektywach obszaru świadczy fakt, że w ciągu ostatnich 50 lat w utworach czerwonego spągowca zostało odkrytych kilkadziesiąt złóż. Od lat 90. czerwony spągowiec pozostaje głównym celem prac poszukiwawczych PGNiG w zachodniej części kraju.

Źródło: PGNiG

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę