Schneider Electric zajmuje 11. miejsce w rankingu Gartnera

Schneider Electric

Firma Gartner od 15 lat udostępnia ranking Top 25 Supply Chain, w którym wskazuje globalnych liderów łańcucha dostaw. Analizując działania wyróżnianych firm, zwraca uwagę na ich zaangażowanie i najlepsze praktyki, także w zakresie rozwoju pracowników.

W rankingu Gartnera doceniane są nie tylko innowacyjne rozwiązania, jakie firmy wprowadzają do łańcucha dostaw, ale także zaangażowanie liderów przemysłu w rozwój pracowników. W tegorocznym rankingu Schneider Electric został wyróżniony za inicjatywę transformacji cyfrowej, która rozwinęła właśnie kompetencje pracowników – tak aby dostosować je do wymagań przyszłych procesów związanych z produkcją i łańcuchem dostaw.

Wpływ człowieka na łańcuch dostaw

Schneider Electric w tym roku zajął 11. miejsce w rankingu Top 25 Supply Chain. Firma została doceniona za niekonwencjonalne, innowacyjne i skuteczne inicjatywy w ramach łańcucha dostaw w sektorze produkcji przemysłowej. – Bardzo cieszymy się, że w tym roku ponownie znaleźliśmy się w rankingu Gartner Supply Chain Top 25. Wierzymy, że nasze wysiłki w zakresie transformacji w łańcuchu dostaw idą w dobrym kierunku i że to daje naszemu zespołowi inspirację do dalszego rozwoju – mówi Mourad Tamoud, Executive Vice President, Global Supply Chain w Schneider Electric. – Nagrodę Industrial Manufacturing Supply Chainnovator odbieramy jako wyraz uznania dla naszej strategii, w której to człowiek jest na pierwszym miejscu. Podejmując działania związane z cyfrową transformacją, nie zapominamy o naszych pracownikach. W końcu to ludzie są podstawą naszego łańcucha dostaw – dodaje.

Inteligentne fabryki i rozwój kompetencji pracowników

Cyfrowe rozwiązania tworzą nową rzeczywistość zarówno wśród przedsiębiorstw, jak i pracowników. Do tej pory w Schneider Electric ponad 50 zakładów produkcyjnych zostało przekształconych w inteligentne fabryki. Podobne plany firma ma wobec kolejnych 100 obiektów, które mają doświadczyć takich zmian do końca 2020 r. Aby przygotować pracowników do tego procesu, Schneider Electric wdrożył strategie rozwoju ich kompetencji cyfrowych. Jest ona wzmocnieniem zaangażowania pracowników w proces ciągłego uczenia i zdobywania nowych umiejętności, ale też pozwala wykształcić umiejętność oceny i wykorzystania technologii w zmieniającym się środowisku pracy. W Schneider Electric dzięki wprowadzonym zmianom zaobserwowano wzrost zaangażowania pracowników w inteligentnych fabrykach do poziomu 72%. Dzięki nowej strategii pracownicy czują się znacznie lepiej przygotowani do cyfrowej rewolucji.

Źródło: Schneider Electric

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

MM Magazyn Przemysłowy 11–12/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę