Targi EUROTOOL: Jesteśmy ugruntowaną na rynku marką

MM Magazyn Przemysłowy

O zakończonych właśnie targach EUROTOOL 2017 rozmawiamy z Beatą Łoś, komisarz targów EUROTOOL oraz FASTENER POLAND.

Dominika Gorgosz: 22 Międzynarodowe Targi Obrabiarek. Narzędzi i Urządzeń do Obróbki Materiałów EUROTOOL przeszły do historii. Chciałabym zwrócić uwagę na aspekt międzynarodowości – w jaki sposób podczas targów był on widoczny? Ile pojawiło się firm zagranicznych i z jakich krajów?

Beata Łoś: Rzeczywiście w tym momencie kończą się targi EUROTOOL i już teraz mogę powiedzieć, że tegoroczna edycja zakończyła się sukcesem. Kilka dni temu, kiedy zamknęliśmy rejestrację online, zanotowaliśmy 30-procentowy wzrost zainteresowania wydarzeniem w stosunku do roku poprzedniego. Co więcej – okazało się, 26% klientów chcących odwiedzić EUROTOOL pochodzi z zagranicy. Głównie z Europy, szczególnie z Czech, Słowacji, Turcji, Ukrainy czy Wielkiej Brytanii. Bardzo nas to cieszy, bo pokazuje, że EUROTOOL to ugruntowana na rynku marka. Klienci doceniają nie tylko część ekspozycyjną, gdzie prezentowane są maszyny i urządzenia, ale także bogaty program towarzyszący. W tym roku ważnym jego punktem było Forum Druku 3D, obejmujące nie tylko warstwę merytoryczną, ale również praktyczne pokazy.

Wspomniała Pani, że wystawcy zagraniczni pochodzili głównie z krajów Europy. A jakie jeszcze kontynenty były reprezentowane?
Mamy bardzo silną reprezentację firm chińskich, tajwańskich i amerykańskich. W tym roku Targi EUROTOOL zostały dodatkowo wzbogacone o zupełnie nowe wydarzenie – premierowe Targi FASTENER POLAND. Zarejestrowało się na nie 110 wystawców, z czego 73% stanowiły firmy z całego świata, m.in. z Chin, Czech, Danii,  Hiszpanii, Holandii, Niemiec, Słowenii, Tajwanu, Turcji, Wielkiej Brytanii, Włoch i USA. To nas bardzo pozytywnie zaskoczyło. Polska jest jednym z czołowych producentów elementów złącznych w Europie, ale do tej pory przedstawiciele tego niezwykle szybko rozwijającego się sektora gospodarki nie mieli swojego targowego miejsca spotkań i czekali na nie od dawna. Dlatego wspólnie z Elamed Media Goup wpadliśmy na pomysł wypełnienia tej luki. Targi w Krakowie wdrażają do kalendarza targowego coraz więcej nowych, unikatowych, sprofilowanych wydarzeń. Efektem tego są właśnie targi FASTENER POLAND.

Proszę powiedzieć kilka słów o salonach tematycznych na targach EUROTOOL.
Kilka lat temu jako pierwszy organizator targów w Polsce wdrożyliśmy Salon Kooperacji Przemysłowej. To była i jest oferta skierowana do firm, które poszerzają swój park maszynowy i chcą zdobyć więcej klientów na świadczone usługi. Salon bardzo się rozwija, w tym roku mieliśmy już ósmą jego edycję.

Oprócz tego warto wspomnieć też m.in. o Salonie Automatyki i Robotyki czy Salonie Technologii CAx.
Informatyczne technologie wspierające maszyny oraz narzędzia na każdym etapie produkcji to dziś podstawa pracy inżynierów, którzy chcą skutecznie poprawić konkurencyjność swoich firm. To właśnie dla nich stworzono Salon Technologii CAx. Profesjonalnym forum informacji dla projektantów i integratorów systemów był z pewnością Salon Automatyki i Robotyki. Zostały w nim zaprezentowane technologie tworzenia szybkich i tanich prototypów, pomiarów 3D oraz zastosowania wirtualizacji i symulacji. Jak już wcześniej wspomniałam, w programie znalazła się również propozycja dla specjalistów z branży druku trójwymiarowego - II Forum Druku 3D. Przygotowano wykłady cenionych ekspertów i praktyków branży druku 3D, a także praktyczne warsztaty z wykorzystaniem nowoczesnych drukarek trójwymiarowych. Drukarki można było też zobaczyć w trakcie pracy na stoiskach Wystawców w hali.

Ilu wystawców w sumie pojawiło się na targach w tym roku?
Łącznie na tegorocznych targach mieliśmy 361 wystawców, z czego niemal połowę stanowiły firmy z zagranicy.

A ilu odwiedzających pojawiło się na targach – czy są już jakieś końcowe dane?
Na ostateczne podsumowanie jest za wcześnie, ale według pierwszych statystyk online zarejestrowało się o 30% więcej klientów niż w roku ubiegłym, z czego ok. 1/3 to odwiedzający z zagranicy.

Z rozmów z wystawcami wynika, że bardzo wiele uczelni technicznych odwiedzało ich stanowiska i prowadzone były rozmowy na temat współpracy. Dziś, w trzeci dzień, szczególnie widoczna była obecność uczelni, studentów, uczniów. Czy widać tu większe zainteresowanie ze strony świata nauki?
Targi to idealne miejsce spotkania świata nauki i biznesu. Tutaj faktycznie odbywa się transfer wiedzy i technologii. Co więcej, odwiedzający stoiska studenci za jakiś czas mogą podejmować decyzje zakupowe i stać się Klientami wystawców.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 11–12/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę