Targi MSPO 2018 na 100-lecie Niepodległej Polski

MM

Paryż, Londyn i Kielce – te trzy europejskie wystawy przemysłu obronnego wymieniane są jednym tchem na świecie. Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego w Targach Kielce od ponad ćwierć wieku jest wizytówką polskiej branży i najlepszym sposobem promocji rodzimych firm. Jest także miejscem prezentacji nowości sektora obronnego z całego świata.

W tym roku MSPO odbędzie się od 4 do 7 września, natomiast od 8 do 9 września towarzyszyć mu będą Dni Otwarte, podczas których będzie można obejrzeć między innymiwystawę Sił Zbrojnych RP. Oba wydarzenia spaja jubileusz 100-lecia Niepodległości Państwa Polskiego.

MSPO to od 25 lat okno na świat dla polskiej zbrojeniówki. Taki był nasz cel przy organizacji pierwszej edycji wydarzenia i tak pozostało do dziś – mówił już podczas uroczystości otwarcia ubiegłorocznego salonu prezes zarządu Targów Kielce, dr Andrzej Mochoń. Dwie misje przyświecają niezmiennie Salonowi Obronnemu w Targach Kielce – promocja polskich firm przemysłu zbrojeniowego na międzynarodowej arenie oraz wzmacnianie potencjału obronnego Polski. Honorowy Patronat nad 26. Międzynarodowym Salonem Przemysłu Obronnego w Kielcach w roku 100-lecia Odzyskania Niepodległości objął Prezydent Rzeczpospolitej Polskiej Andrzej Duda. Warto przypomnieć, że od lat podczas uroczystej gali wręczana jest Nagroda Prezydenta dla produktu najlepiej służącego podniesieniu poziomu bezpieczeństwa żołnierzy Sił Zbrojnych RP oraz Wyróżnienie Ministra Obrony Narodowej. Partnerem strategicznym MSPO 2018, po raz kolejny została Polska Grupa Zbrojeniowa.

Liderzy przemysłu zbrojeniowego? Obecni!

Już wiadomo, że ekspozycja targowa zajmie wszystkie 7 pawilonów kieleckiego ośrodka wystawienniczego oraz teren zewnętrzny. Zobaczyć można będzie nowości przemysłu obronnego. Swój udział w wydarzeniu potwierdzili liderzy światowej branży zbrojeniowej. W 2017 r. w Kielcach swoje produkty oferowało 618 firm z 27 krajów świata oraz Siły Zbrojne RP. Ekspozycja dała możliwość prezentacji 330 polskim wystawcom. W ciągu targów i Dni Otwartych, Targi Kielce zobaczyło 38 tysięcy osób. Wystawę odwiedziło 67 oficjalnych delegacji zagranicznych z 43 krajów, w tym wiele w randze ministerialnej.

Tradycją Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego od 2004 r. są Wystawy Narodowe. Dotychczas swój potencjał obronny prezentowało 13 państw: Niemcy, Norwegia, Francja, Izrael, USA, Szwecja, Państwa Grupy V4 , Wielka Brytania, Włochy, Turcja, Izrael i Korea Południowa. Rok 2018 będzie upływał pod znakiem 100-lecia Niepodległego Państwa Polskiego.

Podczas MSPO 2018 zobaczymy między innymi ekspozycję Ministerstwa Obrony Narodowej oraz instytutów i uczelni wojskowych. Wystawa Sił Zbrojnych RP zajmie ok. 10.000 metrów kwadratowych w hali oraz na terenie zewnętrznym. Tradycyjnie pojawia się podczas targów muzea wojskowe ze swymi eksponatami.

Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego w Kielcach to miejsce prestiżowych spotkań nie tylko biznesowych. Po raz kolejny, drugiego dnia targów – 5 września odbędzie się Spotkanie Sekretarzy Stanu Ministerstwa Obrony Narodowej, Ministerstwa Spraw Zagranicznych, Ministerstwa Rozwoju, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Dyrektora NCBiR z przedstawicielami przemysłu obronnego.

Trzeci dzień targowy dedykowany jest służbom podległym Ministerstwu Spraw Wewnętrznych i Administracji. Zobaczyć będzie można pokazy psów policyjnych oraz pokaz dynamiczny straży pożarnej. Po raz szósty odbędzie Konferencja „Biznes z Wojskiem to pewne pieniądze”. Targom towarzyszyć będą muzyczne popisy orkiestry Straży Granicznej

Polskie wojsko dla wszystkich

Od 8 do 9 września MSPO otwiera się dla osób, które interesują się militariami, potencjałem polskiego wojska. Dni Otwarte, które w ubiegłym roku dołączyły do programu MSPO, prezentując szerokiej publiczności potencjał sił zbrojnych RP, również w tym roku służyć będą budowaniu tożsamości narodowej oraz wychowaniu w duchu patriotycznym. Fragmenty wystawy MSPO zwiedzić będą mogli bezpłatnie wszyscy, bez ograniczeń wiekowych.

Źródło: Targi Kielce

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 11–12/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę