automatica zaprezentowała się jako siła napędowa przemysłu

automatica zaprezentowała się jako siła napędowa przemysłu automatica

Jaka jest przyszła rola automatyki i robotyki w przemyśle? Jakie rozwiązania i technologie będą kształtować pracę jutra i jakie znaczenie będzie miała sztuczna inteligencja?

Targi automatica, które odbyły się w Monachium w dniach 21-24 czerwca 2022 r., dostarczyły zarówno odpowiedzi na te pytania, jak i liczne informacje dot. trendów i innowacji w tym obszarze. Łącznie 574 wystawców z 35 krajów i ponad 28 000 odwiedzających z około 75 krajów wzięło udział w tych wiodących targach inteligentnej automatyki i robotyki. W pierwszej dziesiątce krajów wystawców po Niemczech znalazły się Włochy, Szwajcaria, Austria, Dania, Holandia, Kanada, Francja, Polska, Wielka Brytania i USA. Udział odwiedzających z zagranicy wyniósł około 38 procent, przy silnym udziale w szczególności z Europy Wschodniej.

Dr Reinhard Pfeiffer, dyrektor zarządzający Messe München, wysunął bardzo pozytywny wniosek: „Tutaj mogliśmy doświadczyć przyszłości automatyzacji i robotyki. Poziom innowacyjności w tej branży jest niesamowity i oczywiście bardzo się cieszę, że liczni wystawcy po raz kolejny wybrali targi automatica jako platformę do zaprezentowania swoich nowych innowacji po raz pierwszy (premierowo). Jest to najlepszy sygnał dla sukcesu również przyszłorocznej edycji targów automatica”.

Masz ochotę na drinka? Ten robot serwisowy z przyjemnością pomógł na automatica 2022
Masz ochotę na drinka? Ten robot serwisowy z przyjemnością pomógł na automatica 2022 (© automatica)

automatica – siła napędowa przemysłu 

Frank Konrad, dyrektor generalny HAHN Automation i prezes stowarzyszenia VDMA Robotics + Automation, czterodniowe wydarzenie podsumował: „automatica od lat służy jako wiodące targi, zapewniając ekskluzywną platforma do prezentacji, rozpoznawania i rozwoju branżowych trendów i innowacji. Targi przyciągnęły wielu wysoko wykwalifikowanych potencjalnych klientów i specjalistów szukających okazji do osobistego kontaktu i otwartej komunikacji”. Wilfried Eberhardt, dyrektor ds. marketingu w KUKA, wypowiedział się w podobnym tonie: „Automatyzacja, robotyka i cyfryzacja są motorami wzrostu. Targi automatica są ważnym motorem napędowym przemysłu w tych trudnych czasach. Targi umożliwiły przeprowadzenie wiele wartościowych rozmów z różnorodną publicznością”. A Tobias Rietzler, dyrektor generalny i współzałożyciel robominds, dodaje: „Innowacyjne rozwiązania z zakresu robotyki trafiają do zupełnie nowych branż i obszarów zastosowań. To sprawia, że  jeszcze ważniejsze jest znaczenie targów automatica jako platformy, na której technologia, produkty i aplikacje łączą się w celu tworzenia rozwiązań. Po czteroletniej nieobecności Automatica w robominds zapanowała wielka euforia: Do tej pory udało nam się wygenerować więcej leadów, niż się spodziewaliśmy. Już nie możemy się doczekać przyszłego roku!” 

Nie można zastąpić osobistej interakcji 

Osobista interakcja odgrywa również ważną rolę w firmach po przerwie spowodowanej koronawirusem i cyfrowym sprincie w kierunku automatyzacji, jak potwierdza dr Olaf Munkelt, dyrektor zarządzający w MVTec Software: „Można powiedzieć, że ludzie chcą ponownie jechać na targi. Nic dziwnego, ponieważ wirtualny świat nie zastępuje spotkania twarzą w twarz”. David Reger, dyrektor generalny i założyciel NEURA Robotics, również podkreśla zalety osobistego kontaktu: „Nasze roboty kognitywne mają takie zmysły, jak widzenie, słyszenie, dotykanie, myślenie, co czyni je wyjątkowymi w branży. Te zdolności można najlepiej zrozumieć, obserwując ich życie w akcji. Imprezy branżowe, takie jak automatica, są do tego doskonałą platformą. Zobaczyć to uwierzyć. Jesteśmy pod wrażeniem pozytywnej reakcji i jakości odwiedzających targi.” 

Odwiedzający obserwują robota w pracy podczas automatica 2022
Odwiedzający obserwują robota w pracy podczas automatica 2022 (© automatica)

Program towarzyszący pokazuje wiodącą tematykę

Oprócz wydarzeń targowych, automatica 2022 po raz kolejny zaoferowała szeroki program towarzyszący z ponad 150 przemówieniami, dyskusjami panelowymi, prezentacjami i demonstracjami na żywo. Patrick Schwarzkopf, dyrektor generalny VDMA Robotics + Automation, podkreśla, że "również w tym roku automatica udowodniła ponad wszelką wątpliwość swoją pozycję lidera pod względem jakości i różnorodności programu wspierającego. To, co uczestnicy mogą tu zobaczyć, jest fantastyczne". Dotyczyło to również innych punktów porządku obrad, takich jak TestZone w Future Robotics Hall, który odbył się po raz pierwszy, oraz, nie można przeoczyć wydarzenia munich_i Hightech-Summit.

munich_i Hightech-Summit świętuje premierę w realu

Wydarzenie munich_i Hightech Summit (sesje z ekspertami) świętowało 22 czerwca swoją premierę w realu, po tym, jak w zeszłym roku odbył się cyfrowo z powodu pandemii. Oprócz robotyki pojawił  się tam również temat sztucznej inteligencji w ramach centralnej koncepcji "inteligencji wzmacniającej jutro". Dr Markus Söder, premier Bawarii, podkreślił znaczenie tych technologii podczas otwarcia munich_i Hightech Summit: "Dzięki tej platformie dla sztucznej inteligencji i robotyki Bawaria wyznacza standardy na przyszłość! Technologia zmienia świat na lepsze. Wierzymy w możliwości".

Anja Schneider, dyrektor wystawy automatica, podsumowuje: "Jestem zachwycona tym, co zostało tu zaprezentowane w ciągu ostatnich czterech dni – szczególnie w tych trudnych czasach. Po zbyt długiej przerwie tegoroczne wydarzenie wydaje się być nowym początkiem dla branży".

automatica i LASER World of Photonics od 2023 roku będą odbywać się równolegle

automatica będzie gotowa do ponownego startu już w przyszłym roku. Dobra wiadomość: targi zmieniają swój harmonogram i w przyszłości odbędą się równolegle z LASER World of PHOTONICS. Te 2 wiodące w swoich branżach światowe wydarzenia odbędą się po raz pierwszy razem od 27 do 30 czerwca 2023 r., A następnie co dwa lata w tym samym czasie i pod jednym dachem.

Źródło: informacja prasowa, wszystkie zdjęcia © automatica

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 11–12/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę