DSR planuje wejście na GPW

DSR, polska firma dostarczająca rozwiązania informatyczne dla przemysłu, chce pozyskać kapitał na dalszy rozwój i wejść na Giełdę Papierów Wartościowych. Ubiegły rok spółka zamknęła 13-proc. wzrostem przychodów. W tym roku planuje utrzymanie dwucyfrowego wzrostu. 

ERP wciąż daje zarobić
Na rynku informatycznym od lat mówi się, że segment średnich i dużych ERP jest coraz bardziej nasycony. Rzeczywiście, według danych Głównego Urzędu Statystycznego w 2015 r. co druga firma w Polsce zatrudniająca powyżej 50 pracowników posiadała system wspierający zarządzanie. Jeszcze większe jest nasycenie rozwiązaniami ERP w grupie firm zatrudniających powyżej 250 pracowników. Jeśli wierzyć statystykom, niemal 90% z nich wdrożyło już system wspierający zarządzanie przedsiębiorstwem. Wyniki wrocławskiej spółki DSR dostarczającej systemy informatyczne dla firm produkcyjnych pokazują jednak, że na systemach ERP wciąż można zarobić.

– Nasycenie nie oznacza, że rynek nie kupuje tych rozwiązań. Klienci uważniej przypatrują się wartości swojego ERP i jakości jego wdrożenia. W Polsce często okazuje się, że w obszarze produkcji jest sporo do poprawy a koniunktura w gospodarce sprzyja inwestycjom. Nastroje w przemyśle jeszcze nigdy nie były tak dobre. To zachęca firmy do wydawania pieniędzy zarówno na systemy wspierające zarządzanie, jak i te uzupełniające ERP – APS do zaawansowanego planowania i harmonogramowania produkcji czy Shop Floor Control do rejestracji produkcji – przekonuje Piotr Rojek, prezes zarządu DSR.

APS napędza wzrost
Przychody spółki w 2016 r. wyniosły prawie 14,5 mln zł i wzrosły we wszystkich obszarach jej działania. W porównaniu do ubiegłego roku wzrosły zarówno przychody z wdrożeń systemu ERP QAD, jak i rozwiązań Business Intelligence czy systemów PLM wspierających zarządzanie cyklem życia produktów.

– Największe projekty zrealizowaliśmy dla klientów, którzy zdecydowali się zoptymalizować obszar planowania produkcji za pomocą narzędzi APS. Sprzedaż tych rozwiązań stanowi obecnie już kilkanaście procent biznesu naszej spółki. Największą dynamikę sprzedaży odnotowaliśmy natomiast w obszarze narzędzi klasy Shop Floor Control – tłumaczy Piotr Rojek z DSR.

Wyższe przychody to nie tylko efekt projektów realizowanych m.in. w Korona Candles, Kelvion czy Panasonic Energy Poland, ale również inwestycji w rozwiązania chmurowe. DSR rozpoczął współpracę z Microsoft w obszarze Azure, która przyniosła znaczące zmiany w technologii. Spółka wprowadziła też zmiany w obszarze integracji systemów (Szyna Danych).

W drodze na GPW
W tym roku DSR planuje utrzymanie dwucyfrowego wzrostu. Przychody spółki mają wynieść 16 mln zł. – W branży motoryzacyjnej pojawiają się nowe regulacje, które wymuszą lepsze wdrożenia IT, a branża spożywcza rozwija się szybko i ma dobre prognozy wzrostu. Zapotrzebowanie na oprogramowanie wspierające zarządzanie produkcją będzie rosło, bo potrzeby firm w obszarze optymalizacji produkcji są znaczące – przekonuje Piotr Rojek z DSR.

Na razie DSR finansuje inwestycje ze środków własnych, ale docelowo chce na rozwój pozyskać fundusze od prywatnych inwestorów. – Planujemy IPO na 2021 lub 2022 r. To jeszcze dużo czasu, ale plany mamy bardzo ambitne. IPO pozwoli je potwierdzić ich słuszność lub je zweryfikować – przekonuje Piotr Rojek. Obecnie DSR wdraża już program opcji na akcje dla swoich pracowników.

Źródło: DSR

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę